همه ما از رو به رو شدن با افرادی که همیشه بوی خوب می‌دهند، لذت می‌بریم چون یکی از مهم‌ترین اصول نظافت و آراستگی، داشتن بوی خوب است. امروزه انواع مام، اسپری ضد تعریق، اسپری خوشبو کننده بدن و بادی اسپلش در بازار موجود است که همگی به راحتی قابل حمل بوده و آقایان و خانم‌ها می‌توانند هر زمان که احساس ناخوشایندی از بوی تعریق خود داشتند، از این محصولات استفاده کنند. این محصولات ضدتعریق و خوشبو کننده بدن به دلیل استفاده آسان، تاثیر گذاری سریع و ماندگاری مطلوب، محبوبیت بسیاری در میان مصرف کنندگان دارند. اگر شما هم از مشتریان پروپا قرص این محصولات هستید لازم است بدانید مام ، اسپری خوش بو کننده و بادی اسپلش تفاوت‌هایی با هم دارند. پس قبل از خرید باید تفاوت این محصولات را بدانید و سپس متناسب با نیازتان اقدام به خرید کنید. اگر می‌خواهید تفاوت مام و اسپری خوش بو کننده و بادی اسپلش را بدانید تا پایان این مقاله همراه مو تن رو باشید.

خوشبوکننده‌های بدن و ضدعرق‌ها چه نوع محصولاتی هستند؟

خوشبوکننده‌های بدن محصولاتی هستند که در ساخت آن‌ها از ترکیباتی مثل روغن‌های معطر، اسانس و الکل استفاده شده که با پخش بوی خوب روی بدن از ایجاد بوی بد جلوگیری می‌کنند. اما ضدعرق‌ها همانطور که از نامشان پیداست مانع ایجاد عرق می‌شوند چون در ترکیبات آن‌ها از آلومینیوم استفاده شده و همین ماده می‌تواند باعث جلوگیری از تعریق بدن شود. همچنین در ضدعرق‌ها علاوه بر آلومینیوم از مواد خوشبو کننده هم استفاده شده که باعث ایجاد رایحه خوب روی پوست خواهند شد.

پس بطور خلاصه باید بگوییم کار خوشبوکننده‌ها این است که صرفا بوی خوبی روی بدن ایجاد کنند ولی ضدعرق‌ها، علاوه بر تولید بوی خوب، با کنترل میزان تعریق‌ بدن، از ایجاد بوی بد در بدن جلوگیری می‌کنند. به عبارتی هر ضدعرقی یک خوشبوکننده بدن هم هست اما هر خوشبوکننده‌ای ضد عرق نخواهد بود.

بادی اسپلش و اسپری خوش بو کننده چه فرقی با هم دارند؟

اگر شما هم از اسپری خوشبو کننده بدن و بادی اسپلش برای رفع بوی بدن استفاده می‌کنید و معتقدید هر دو یک کار را انجام می‌دهند، باید بگوییم درست است که هردو محصول باعث خوشبو شدن بدن می‌شوند. اما تفاوت‌هایی بین این دو محصول وجود دارد که عبارتند از:

  • در اسپری‌های خوش بو کننده بدن گازی بکار رفته که کمک می‌کند اسپری خوش بو کننده پخش کنندگی خوبی داشته باشد. این گاز، عطر را از سوراخ سر اسپری، با قدرت زیادی به بیرون پراتاب می‌کند. 
  • در بادی اسپلش گازی بکار نرفته و فقط آب و الکل هستند که کمک می‌کنند، عطر بادی اسپلش روی بدن پاشیده شود. به همین خاطر این محصول قدرت پخش کمی دارد.
  • پس میزان قدرت پاشش عطر در اسپری خوش بو کننده بیشتر از بادی اسپلش است.
  • بادی اسپلش‌ها عطر کمتری نسبت به اسپری‌های خوش بو کننده بدن دارند.
  • بادی اسپلش‌ها می‌توانند پوست را تا مقداری رطوبت رسانی کنند اما اسپری‌های خوشبو کننده این قابلیت را ندارند.
  • اسپری خوش بو کننده برای استفاده روی لباس طراحی شده در حالی که بادی اسپلش باید مستقیما روی پوست بدن اسپری گردد.

Picture2

تفاوت مام و بادی اسپلش چیست؟

در ترکیبات مام‌ها از مواد ضدعرق استفاده شده است و به همین خاطر این محصولات می‌توانند جلوی تعریق و بدبو شدن بدن را بگیرند. در صورتی که بادی اسپلش‌ها، جلوی تعریق بدن را نمی‌گیرند و فقط می‌توانند باعث خوشبو شدن موقتی پوست شوند. حواستان باشد در استفاده از بادی اسپلش برای رفع بوی بد بدن درست عمل کنید به این صورت که در هنگام تعریق به هیچ عنوان از بادی اسپلش استفاده نکنید چون با بوی عرق بدن ترکیب شده و بوی نامطبوعی استشمام خواهد شد. علاوه براین حالت چسبندگی هم روی پوستتان ایجاد می‌کند.

بهترین زمان استفاده از بادی اسپلش و مام؟

بهترین زمان استفاده از بادی اسپلش‌ها و محصولات ضدتعریق زمانیست که تازه از حمام بیرون آمده‌اید و پوستتان کاملا تمیز است. اگر این محصولات روی پوست تمیز استفاده شوند، حس پاکیزگی در شما بیشتر خواهد شد و بوی خوب محصول روی بدن شما هم ماندگارتر می‌شود.

مام بخرم یا بادی اسپلش؟

اگر غدد عرق شما فعال است و زیاد عرق می‌کنید در حدی که از ایجاد رطوبت و لکه در لباس‌هایتان خسته شده‌اید؛ توصیه می‌کنیم به دنبال خرید یک ضد عرق مانند مام باشید. اما اگر فقط می‌خواهید بدنتان همیشه خوشبو باشد می‌توانید یک بادی اسپلش یا خوشبو کننده بدن تهیه کنید.

Picture3

آیا می‌توان از بادی اسپلش به عنوان ضد تعریق استفاده کرد؟

خیر! همانطور که پیش از این هم گفتیم بادی اسپلش فقط می‌تواند بدن را خوشبو کند و به هیچ عنوان مانع تعریق زیاد بدن نخواهد شد. اگر در طول روز زیاد عرق می‌کنید، به فکر استفاده از یک ضد عرق مناسب مانند رول ضد تعریق، استیک ضد عرق یا کرم ضد تعریق باشید.

چرا خرید بادی اسپلش و مام از موتن رو؟

برای خرید بهترین محصول ضدعرق یا خوشبو کننده بدن ابتدا باید با ویژگی محصول و تناسبش با نیازتان آگاه شوید. به همین دلیل راحت‌ترین راه این است که به خرید اینترنتی روی بیاورید. موتن رو نام یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین آرایشی و بهداشتی است که از طریق آن، می‌توانید ویژگی‌ها و مشخصات محصولات مختلف را با هم مقایسه کنید و سپس متناسب با نیازتان نسبت به خرید اینترنتی دئودورانت و ضد تعریق اقدام کنید.