احتمالا شما داری یک سایت در زمینه مرتبط با کسب و کارتان هستید یا هنوز سایت خود را طراحی نکرده اید و در شبکه های اجتماعی فروش آنلاین دارید و قصد طراحی آن را دارید یا اصلا هیچکدام این‌ها نیست و اخیر به فکر راه اندازی وبسایت شخصی خودتان و فروش خدمات و محصولاتتان افتاده اید. در هر دسته ای قرار که قرار دارید ، یکی از فاکتور های مهم یک وبسایت موفق افزایش سئو و ترافیک سایت شما است.

اگر کسی شما را پیدا نکند ، نمی‌توانید برای خود مشتریان بالقوه داشته باشید.

آیا می‌دانستید 93 درصد تجربه ها در اینترنت با یک موتور جستجو شروع می‌شود؟ چه اتفاقی می‌افتد وقتی شخصی شروع به جستجو می‌کند؟

آیا می‌دانستید نتایج بالای گوگل 33 درصد احتمال کلیک شدن دارند؟

شگفت انگیزتر این است که 75 درصد مردم حتی روی صفحه دوم نتایج جستجو کلیک نمی کنند.

دلیل اینکه وب سایت های دیگر در گوگل از شما رتبه بالاتری خواهند داشت ، این است که آنها تلاش آگاهانه ای برای افزایش بازدید سایت خود انجام می دهند.

حتما تا اینجا متوجه اهمیت زیاد سئو و بهینه سازی یک سایت شده اید.در ادامه راجب این صحبت خواهیم کرد که چرا این اتفاق مهم است و چرا برای افزایش موفقیت کسب و کار آنلاین خود باید روی به سئو بیاوریم؟!

چه سایت هایی نیاز به سئو دارند؟

 

12

این روزها که گستردگی فضای اینترنت بیشتر شده و مردم رو به سمت اینترنت و فضای دیجیتال آورده اند درصد بسیار بالایی از صاحبین مشاغل به سمت راه اندازی کسب و کار آنلاین خود روی آورده‌ اند تا رد پای خود را در این فضا هم بگذارند.

البته همانطور که خودتان می‌دانید در گذشته صاحبین مشاغل اعم از بازاریان و مغازه ها و شرکت ها به طیف کمتری از مخاطبین و مشتری دسترسی داشتند و صدای آن ها کمتر به مخاطبین هدفشان می‌رسید.اما به لطف رشد دنیای وب منطقی است که کسب و کارها به سمت دنیای دیجتال بیایند و ویترین کسب و کارشان را به چشم های بیشتری نشان دهند.

پس قضیه از این قرار شد که صاحبین مشاغل به ترتیب کم کم وارد این فضا شدند و موجب شد که سایت های شرکتی ،سایت های خدماتی ، سایت های فروشگاهی زیادی وارد شوند و اما به طبع آن بعضی مشاغل هم با عصر تکنولوژی و اینترنت به وجود آمدند که قبل از وجود نداشتند.برای مثال متخصص سئو یکی از این مشاغل است که شکل گرفت.مثلا یک متخصص افزایش بهینه سازی با سئو یک سایت شرکتی موجب افزایش بازدید از سایت یک فروشگاه و در نتیجه با زیر سازی یک دیجیتال مارکتر موجب فروش بیشتر آن ها ُمی‌شود.

پس با توجه به این پاراگراف که توضیح دادیم و آماری که در مقدمه ذکر کردیم حتما پاسخ این سوال خودتان را گرفته اید که حتما صد در صد همه ی سایت ها نیاز به سئو دارند.البته سئو تمام ماجرا نیست.اما پایه بزرگی است که اگر به آن نپردازید منبع عظیمی از بازدید از سایت و سرنخ های فروش را از دست داده اید.

مزایای سئو

 

آیا هنوز هم دارید به این فکر می‌کنید که باید برای بهینه سازی موتورهای جستجو سرمایه گذاری کنم؟ آیا سئو ارزش واقعی ارائه می دهد؟ آیا سئو واقعا عامل مهمی در رشد کسب و کار است؟ اگر شما قصد دارید شرکت یا کسب و کار خود را از طریق انواع کانال های بازاریابی دیجیتال توسعه دهید ، حتما به فکر آن هستید که مزایای قابلیت جستجوی اینترنتی ارگانیک را سبک سنگین کنید تا به نتیجه نهایی برسید.

 10 مزیت مهم بهینه سازی موتورهای جستجو را برای مشاغل با هدف افزایش بازدید و ارائه ارزش برای مخاطبانتان را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

13

1.سئو بازدید و جذب ارگانیک وب سایت با کیفیت بالا را افزایش می دهد

جذب ارگانیک ، که منجر به افزایش ترافیک وب سایت می شود ، از مزایای مهم سئو است. بهینه سازی موتورهای جستجو بسیار هدفمند و مشتری محور است. یک استراتژی موثر به شما کمک می کند تا صفحات وب خود را از طریق جستجوهای مربوطه به مخاطبان مربوطه تحویل دهید.

همانطور که کاربر وقتی به دنبال چیزی است و رو به  جستجو در موتورهای جستجو می‌آورد ،اگر شما سایت خود را به درستی سئو کرده باشید بدون اینکه سعی در جلب یا ترغیب بازدید کننده داشته باشد ،او را به سما خدماتی که ارائه می‌دهید جذب کرده اید.

2.سئو بازگشت سرمایه قابل توجهی را ارائه می‌دهد

هنگام ارزیابی کانال های بازاریابی دیجیتال ، بازگشت سرمایه (ROI) اگرمهم ترین فاکتور نباشند اغلب در الویت بالایی قرار دارند. در حالی که نتایج سئو زمان می برد ، یک استراتژی با کیفیت بالا در نهایت بازگشت سرمایه قابل توجهی را به همراه دارد.

سرنخ(مشتری راغب) موتورهای جستجو 14.6٪ است که تقریباً 12٪ بیشتر از بازاریابی سنتی است. با این حال ، اگر وب سایت شما در انتهای صفحه دو ، سه ، چهار ، یا اصلا وجود نداشته باشد ، احتمالاً سرنخی هم وجود ندارد. از سوی دیگر ، صفحه اول گوگل 33 درصد از کل ترافیک جستجو را دریافت می کند. جستجو در موتورهای جستجو توسط کاربران مستقیماً با افزایش ترافیک وب سایت و افزایش درآمد ارتباط دارد و ROI را به یکی از مهمترین مزایای سئو برای بسیاری از شرکت ها تبدیل می کند.

3.سئو باعث افزایش اعتبار و اعتماد می‌شود

رتبه بندی در صفحه اول گوگل اعتبار را در بین مشتریان بالقوه افزایش می دهد. گوگل وب سایت ها را بر اساس ده ها سیگنال روی صفحه و خارج از صفحه مانند محتوای ایجاد شده ، سرعت وب سایت و قابلیت استفاده از تلفن همراه رتبه بندی می کند. در حالی که اکثر مصرف کنندگان احتمالاً این سیگنال ها را در نظر نمی گیرند ، کاربران انتظار دارند که گوگل ابتدا محتوای مرتبط و ارزشمندی را ارائه دهد. اکثر آنها به طور ضمنی به الگوریتم اعتماد می کنند و 75 درصد از کاربران به صفحه دو حرکت نمی کنند.

اعتماد بر اساس قدرت موتورهای جستجو و محصول یا خدمات با کیفیت بالا ایجاد می شود که در بین بازدیدکنندگان اعتبار ایجاد می کند.

4.سئو تبلیغات 24 ساعته و 7 روزه را ارائه می‌دهد

تلاشهای بهینه سازی موتورهای جستجو بعد از ساعت کاری متوقف نمی شود. محتوا پس از اتمام بودجه مانند تبلیغات پولی از بین نمی رود. رتبه بندی های به دست آمده از طریق سئو وب سایت شما را 24 ساعته و 7 روزه ارتقا می‌دهد و از مزایای مطلق حداقل 60،000 جستجوی گوگل در هر ثانیه استفاده می کند. بار دیگر ، سئو منحصر به فرد است زیرا به شرکت شما اجازه می دهد تا در حالی که به دنبال شما هستند به کاربران دسترسی پیدا کند . نه بر روی بیلبوردی که در راه خروج از شهر مشاهده است قابل مشاهده باشد.

5.سئو کل قیف بازاریابی را هدف قرار می‌دهد

بازاریابی محتوا ، که توسط سئو انجام می شود ، شامل انواع مختلفی از محتوا است که هر مرحله از قیف بازاریابی را به نوعی هدف قرار می دهد. در حالی که یک پست وبلاگ بالای قیف یا میانه قیف در ابتدا منجر به فروش نمی شود . محتوایی مانند این باعث ایجاد وفاداری و آگاهی از نام برند می شود.ویژگی هایی که منجر به فروش و تبدیل می شوند.

6.سئو به تمام مخاطبان هدف شما می‌رسد

سئو تنها برای سازمانهایی با یک مخاطب هدف واحد نیست. بهینه سازی موتور جستجو برای شرکت هایی که مخاطبان مختلف را هدف قرار می دهند ، شاید با همان سرویس ،موثر است.

به عنوان مثال ، یک شرکت نصب استخر ممکن است به صاحبان خانه و مشتریان تجاری ، دو مخاطب مجزا ، خدمات ارائه دهد. سئو به سازمان ها اجازه می دهد تا از طریق تحقیق بر روی کلمات کلیدی هدفمند به هر مخاطبی دسترسی داشته باشند. برای دسترسی به هر دو مخاطب ، می توان صفحات خدماتی جداگانه ایجاد کرد ، یکی عبارت کلیدی کلمه "خدمات نصب استخر مسکونی" و دیگری "خدمات نصب استخر تجاری" را هدف قرار می دهد.

7.سئو تجربه کاربری را بهینه می‌کند

تجربه کاربر از اجزا مهم سئو و عامل برجسته رتبه بندی گوگل است.تجربه موتور جستجو (Search Engine Journal) توضیح می دهد که : "گوگل یاد گرفته است که چگونه یک تجربه کاربری مطلوب یا نامطلوب را تفسیر کند ، و یک تجربه کاربری مثبت به عنصری کلیدی برای موفقیت یک وب سایت تبدیل شده است."

کاربر گوگل انتظار دارد در چند لحظه به پرسش وی پاسخ داده شود. بازدیدکننده ای که روی یک وب سایت کلیک می کند و با تجربه کاربری ضعیفی روبرو می شود ،  مانند ناسازگاری تلفن همراه یا انبوهی از پنجره ها  ، احتمالاً ظرف چند ثانیه آن را ترک می کند. نرخ پرش بالا به گوگل می گوید که صفحه وب برای کاربر ارزشمند نیست و اغلب منجر به رتبه بندی پایین تر می شود.

8.سئو موفقیت تبلیغات کلیکی را افزایش می‌دهد

تبلیغات پولی موتورهای جستجو (PPC) و سئو به خوبی با هم کار می کنند. رتبه بندی وب سایت در بالای نتایج جستجوی پولی و در بین رتبه بندی ارگانیک صفحه اول ، فرصت های بیشتری را برای بازدیدکنندگان وب سایت شما ایجاد می کند و اعتبار نام تجاری را تقویت می کند. علاوه بر این ، از اطلاعات سئو می توان برای اطلاع رسانی و بهینه سازی استراتژی کمپین تبلیغات کلیکی شما استفاده کرد.

9.سئو یک استراتژی بازاریابی بلند مدت است

در حالی که سئوی با کیفیت اغلب در سال اول تأثیر قابل توجهی بر کسب و کار می گذارد ، تلاش های سئو در طول زمان موثرتر می شود و منجر به افزایش نتایج بهتر خواهد شد . در حقیقت ، میزان افزایش سئو ،  بازگشت بودجه ، تلاش و زمان اختصاص داده شده رابطه مستقیمی دارند. اگر یک شرکت سئو به شما نتایج آنی را وعده می دهد ، محتاط باشید.

پیاده سازی استراتژی سئو متفکرانه ، مانند ایجاد محتوا و بهینه سازی روی صفحه و تسلط بر الگوریتم گوگل به زمان اختصاصی نیاز دارد. برای مشاهده بهترین نتایج استفاده از سئو در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود ، آماده باشید تا سئو را به عنوان یک سرمایه گذاری با بازدهی بلند مدت قابل توجهی مشاهده کنید.

10.سئو کلید نمایش شما است

ما در عصر دیجیتال غیرقابل انکاری زندگی می کنیم. سازمانهایی که قصد ایجاد یک نام تجاری تأثیرگذار را دارند باید در وب قابل مشاهده باشند. با این حال ، اگر در صفحه اول نیستید ، به احتمال زیاد کلیک نمی‌خورید یا نام برندتان را به کسی تبلیغ نمی کنید. امروزه بهینه سازی موتورهای جستجو برای رونق هویت برندتان حیاتی است.

 

14

 

سئو با کیفیت بالا که برای وب سایت یک برند  پیاده سازی می شود ، نتایج دراز مدت و مفیدی خواهد داشت. تیم  ما در آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ به کمک متخصصین خود که دارای پروژه های موفق زیادی است مفتخر است که همین امروز شما را در دیده شدن هر چی بیشتر در موتورهای جستجو یاری کند. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به مقاله خدمات سئو نحوه خدمت دهی برای سئو یک سایت را مشاهده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما ، با ما به شماره 02188815943 تماس بگیرید. ما دوست داریم به سوالات شما پاسخ دهیم یا در مورد پروژه شما بشنویم!

اگر هم علاقمند به یادگیری نحوه عملکرد سایتتان هستید ما منتظر شما که هستیم یک تجزیه و تحلیل سئو رایگان برای شما انجام دهیم.