تولید محتوا جزو مهمترین بخش های سئو و بهینه سازی سایت می باشد. زمانی که شما می خواهید یک سایتی را در گوگل به صفحات اول گوگل برسانید قطعا نیاز دارید تا تولید محتوا انجام دهید. اما هزینه های تولید محتوا می تواند جزو سنگین ترین هزینه های برای سئو باشد. پس ما باید به دنبال راهکارهای کاهش هزینه سفارش تولید محتوا برای سایت خود باشیم تا بتوانیم با کمترین میزان هزینه و همینطور حفظ کیفیت محتوا، سایت خود را سئو کنیم.

تولید محتوای متنی چیست؟

تولید محتوای متنی به معنای چینش کلمات کنار هم برای ایجاد یک پیام و انتقال آن به مخاطب می باشد. به عبارتی به نوشتن در مورد یک موضوع خاص با رعایت نکات سئو، با توجه به سلیقه مخاطب، تولید محتوای متنی می گویند . انواع تولید محتوا را نام ببرید؟

1

  • تولید محتوای متنی
  • تولید محتوای صوتی و پادکست
  • تولید محتوای تصویری
  • تولید محتوای ویدئویی

چرا محتوای با کیفیت تولید کنیم؟ آیا کاهش هزینه های سفارش تولید محتوا کار درستی است؟

قبل از سفارش تولید محتوا لازم است در مورد ویژ گی محتوای با کیفیت آگاهی داشته باشید. به این نکته توجه کنید اگر محتوا کیفیت مناسبی نداشته باشد، شما مجبور خواهید بود به دنبال محتوای مناسب و پرداخت هزینه اضافی شوید. بنابراین برای تولید محتوای با کیفیت سرمایه گذاری کنید؛ چرا که در طول زمان می‌تواند مشتریان شما را افزایش دهد.

  10 ویژگی های محتوای با کیفیت

  • مطالب باید جامع و کامل باشد و به خوبی مفاهیم مورد نظر را به مخاطبان انتقال دهد.
  • نیاز و سلیقه همه مخاطبان در نظر گرفته شود .
  • اصول سئو در آن رعایت شود.
  • اشکالات نگارشی و املایی نداشته باشد.
  • از متن های خوانا، کوتاه و جذاب استفاده شود.
  • محتوای نوشته شده نباید کپی برداری از سایت های دیگر باشد.
  • متن نوشته شده بازبینی و ویراستاری شود.
  • دارای تصاویر با کیفیت و مرتبط باشد.
  • از منابع معتبر استناد شود.
  • بهترین کلمات کلیدی برای سایت انتخاب شوند تا بیشترین بازده را داشته باشند.

موضوعی که وجود دارد زمانی که شما به هر دلیلی به کاهش هزینه سفارش تولید محتوا سایت خود می پردازید، مثلا نیروهای ضعیف و مبتدی را که تخصصی در تولید محتوا سئو شده ندارند استخدام می کنید، قطعا از این موضوع دچار مشکل خواهید شد و با کاهش کیفیت محتوا خود، رتبه های خود را در گوگل به خطر خواهید انداخت. پس مراقب باشید به هر نحوی کاهش هزینه تولید محتوا خود را انجام ندهید و سعی کنید به صورت معقول این کار را انجام دهید.

 روش های تولید محتوا برای یک کسب و کار و کاهش هزینه سفارش تولید محتوا

 1) تولید محتوا توسط مدیر سایت

این روش می تواند برای کسب و کارهای بسیار کوچک، مناسب باشد. اما در بلندمدت برای کسب و کارهای بزرگ تر، شرایط سختی ایجاد می کند. به این دلیل که مدیران وب سایت، وظایف دیگری بر دوش دارند و زمان آزاد زیادی برای تولید محتوای حرفه ای نخواهند داشت.

پس یکی از راهکارهای کاهش هزینه سفارش تولید محتوا این است که این مسئولیت را برعهده شخصی قراردهید که مدیریت سایت را انجام می دهد. اما خوب طبیعتا هرچه مسئولیت افراد بیشتر شود میزان دقت و توجه کاهش خواهد یافت.

2)استخدام کارشناس تولید محتوا

راه دیگری که معمولا شرکت های بزرگ برای این کار اقدام می کنند، استخدام یک یا چند « کارشناس تولید محتوا» است. در این روش مدیر نظارت دائمی بر روی نیروهای خود دارد. بنابراین کارفرما هزینه ثابتی هر ماه به کارمندان خود پرداخت می کند.

در این روش با توجه به اینکه ممکن است شخصی که حقوق دریافت می کند، به اندازه کافی مبلغی را نگیرد قطعا برای شما محتوایی با کیفیت ارائه نخواهد داد مگر اینکه حسابی هوای شخص تولید کننده را داشته باشید.

 2) برون سپاری به فری لنسرها

فری لنسرها، افرادی هستند که به صورت آزاد فعالیت می کنند. برای انتخاب فری لنسر مناسب سعی کنید چند پروژه در ابتدای کار به او محول کنید تا بتوانید بر کار او نظارت کنید. چرا که کیفیت کاری فریلنسر های مختلف با هم متفاوت است.  سایت های فریلنسری بسیار زیادی وجود دارند که شامل مواردی مثل پونیشا، جابینجا، کارلنسر و... است که پیشنهاد ما این است که شما به جای کار با افرادی که شناختی از آن ها ندارید از موسسات و شرکت های معتبر کمک گرفته تا بتوانید بهترین نتیجه را از تولید محتوا خود داشته باشید.

 3) برون سپاری به شرکت های تولید محتوا

2

شما می توانید سفارش تولید محتوا را به شرکت های معتبر بسپارید تا این کار را به متخصصان مربوطه واگذار کنید. با این کار شما می توانید ذهن خود را بر مسائل داخلی کسب و کار خود متمرکز کنید. از جمله مزایای آن می توان به تولید محتوای هدفمند، صرفه جویی در هزینه، مدیریت زمان و... اشاره کرد.

سفارش تولید محتوا خود را می توانید با خیالی آسوده به تیم قدرتمند seoedu سپرده و ظرف مدت حداکثر 24 ساعت محتوا خود را دریافت نمایید. ما سعی داریم تا در کمترین زمان بهترین کیفیت محتوایی را به شما ارائه کرده و همینطور راهکارهایی را برای کاهش هزینه تولید محتوا شما ارائه دهیم.

 چه عواملی قیمت محتوای متنی را در هنگام سفارش محتوا تعیین می کنند ؟

3

  • محتوای متنی به سه روش تولید می شود. تالیفی، ترجمه و بازنویسی هر کدام هزینه متفاوتی دارند که بستگی به نیاز شما تولید می شود.
  • رعایت استانداردهای سئو بر قیمت تولید محتوا اثر دارد.
  • تولید محتوا به زبان های غیر فارسی نیاز به صرف زمان و انرژی بیشتری از محتوا های فارسی دارد . بنابراین قیمت آن متفاوت است.
  • بعضی از محتواها به دلیل حجم، نوع و کیفیتشان ممکن است چند نویسنده داشته باشند، افزایش تعداد نویسنده‌ها و گسترده بودن پروژه می‌تواند روی هزینه‌های آن تاثیرگذار باشد.
  • هزینه تولید محتوا به ازای هر کلمه می باشد . برای مثال به طور میانگین هزینه تولید محتوا برای هر کلمه 60 تومان می باشد.
  • عضی از محتواها باید فوری و به صورت فشرده آماده شوند که این مساله می‌تواند درتعرفه قیمت تولید محتوا تاثیرگذار باشد.
  • قیمت تولید محتوای متنی نسبت به انواع تولید محتوا، ارزان و به صرفه تر است.
  • هر چه تعداد درخواست محتوا شما بیشتر باشد، هزینه شما کمتر و نتیجه بهتری بدست خواهید آورد.
  • میزان تجربه نویسنده و اعتبار شرکت مورد نظر در قیمت تولید محتوا تاثیر گذار است.
  • تولید محتوای گرافیکی و ویدیویی هزینه متفاوتی در بر دارد.

چند توصیه مهم در ارتباط با سفارش تولید محتوا

  • توجه داشته باشید اگر نویسنده بر اصول سئو تسلطی نداشت، می‌توانید باکارشناس سئو در ارتباط باشید.
  • بررسی کنید محتوایی که به شما تحویل می‌دهند کپی برداری نباشد.
  • هرچه مقاله تخصصی‌تر باشد به مهارت و دانش بیشتری نیاز دارد. در نتیجه بهتر است تولید چنین محتواهایی را به شرکت‌های معتبری بسپارید که از نیروهای ماهر و متخصص تشکیل شده باشد.
  • زمان تحویل محتوا برای شرکت ها و اشخاصی که به منظم بودن زمان انتشار اهمیت زیادی می دهند بسیار مهم است.

کدام سبک تولید محتوا منجر به کاهش هزینه تولید محتوا می باشد؟

در تولید محتوا ما سبک ها و روشهای مختلفی داریم که به نظر محمد رضا دهقانی مدیریت مجموعه seoedu، نوشتن مطالب به صورت محتوا تاپیک کلاستر یا خوشه ای می تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه های تولید محتوا شما داشته باشد و اگر شما بخواهید به فکر کاهش هزینه تولید محتوا خود باشید در صورتی که کیفیت را از دست ندهید، بهترین روش استفاده از سبک تولید محتوا تاپیک کلاستر می باشد. شما می توانید عبارت محتوا تاپیک کلاستر را سرچ کنید و به دنبال سایت seoedu در صفحه اول گوگل باشید و محتوای آموزشی این صفحه را مطالعه کنید تا با سبک تولید محتوا به این روش آشنا شوید.

یک اشتباه رایج در کاهش هزینه تولید محتوا

یکی از اشتباه ترین راهکارهای کاهش هزینه تولید محتوا این است که شما فقط به مبلغ و هزینه ای که برای محتوا پرداخت می کنید، توجه داشته باشید. زمانی که شما فقط تمرکز و توجه خودتان را به قیمت می سپارید قطعا محتواهای شما از نظر کیفیتی و ارزش آفرینی که باید برای کاربر ایجاد کنند را در نظر نگرفته و در نتیجه به جای داشتن 1 محتوای مثلا 1.000.000 تومانی با ارزش بسیار بالا 100 محتوایی دارید که برای شما 1.000.000 تومان هزینه داشته ولی هیچ ارزشی به کاربر منتقل نکرده و کاربر اصلا به آن ها توجهی نمی کند.

پس مراقب باشید که وقتی میخواهید هزینه های تولید محتوا را کاهش دهید، عملا تنها به بحث هزینه تولید محتوا توجه نداشته و به موارد و نکات دیگر نیز توجه بفرمایید تا بتوانید علاوه بر کاهش هزینه تولید محتوا سایت خودتان، کیفیت را هم حفظ نمایید.

چرا seoedu را به شما پیشنهاد می دهیم؟

بهترین شرکت تولید محتوا

ما در تیم seoedu با داشتن نیروهای حرفه ای و متخصص در هر حوزه آماده ایم تا در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین محتوا را برای شما تولید کنیم. تولید محتوا توسط تیم seoedu کاملا تضمین شده بوده و ما به شما این قول را می دهیم که محتوایی که از ما دریافت می کنید کاملا یونیک و سئو شده خواهد بود و در صورت داشتن هر گونه مشکل هزینه محتوا به شما عودت داده خواهد شد. ما به مشتریان خود به دید یک معدن طلا نگاه خواهیم کرد و هرکاری را انجام می دهیم تا بتوانیم مشتریان خود را راضی نگه داشته و از سمت آن ها نیز مشتری دریافت کنیم.

پس مطمئن باشید که ما هرگز قرار نیست به شما خلف وعده کنیم و هر روز در صدد بهبود خود به منظور ارائه خدمات بهتر به شما عزیزان می باشیم.

خدمات تیم seoedu

  • سفارش تولید محتوا
  • مشاوره تولید محتوا
  • تنظیم تقویم محتوایی
  • نگارش متن‌های یونیک و با کیفیت
  • انحصاری بودن محتوای نوشته شده مخصوص سایت شما
  • تولید محتوای سئو شده توسط تیم متخصص 

تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی جزو جدانشدنی سئو می باشد اما موضوعی که اهمیت دارد بحث تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی می باشد. زمانی که ما می خواهیم سفارش رپورتاژ آگهی بدهیم، قطعا باید محتوای یونیک و متناسب با سایت هدف (سایتی که داخل آن ریپورتاژ میرویم) تولید کنیم. 

داشتن محتوا تکراری برای ریپورتاژ می تواند بر میزان قدرت رپورتاژ شما تاثیر گذاشته و آن را کاهش دهد. 

چرا باید محتوا خوب برای ریپورتاژ خود تولید کنیم؟

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو

شاید برای شما هم سوال باشد که داشتن محتوا خوب چه تاثیری برای من دارد، این محتوا قرار است در سایت دیگری منتشر شود و هیچ ربطی به سایت من نداشته و فقط هدف من دریافت بک لینک از این سایت می باشد!

در جواب به این سوالات شیطانی :) باید گفت، زمانی که شما از یک صفحه که در گوگل رتبه خوب دارد و رنکینگ 1 تا 10 را گرفته باشد لینک دریافت کنید قدرت بیشتری خواهید داشت یا اینکه اصلا در 100 نتیجه اول نباشد؟

قطعا جواب درست این است که سایتی که در صفحات اول گوگل قرار دارد می تواند باعث شود تا لینک قوی تری به سایت شما داده شده و در نتیجه رتبه های شما بهبود پیدا کند. پس تلاش کنید تا جای ممکن تولید محتوا یونیک و عالی داشته باشید.

محتوا مهمترین بخش در دیجیتال مارکتینگ

حواستان باشد شما به دنبال کاهش هزینه سفارش تولید محتوا هستید اما نمی دانید که عملا این مسئله در حال ضربه زدن به وبسایت شما و کل مارکت شما می باشد. داشتن محتوای قوی و حرفه ای می تواند منجر به فروش و افزایش درآمد شما در حوزه دیجیتال مارکتینگ می شود. زمانی که شما محتوای خوب به خورد سایت بدهید و آن را تغذیه کنید، می توانید در بحث فروش نیز حرفی برای گفتن داشته باشید.

در بخش های بالاتر هم اعلام کردیم که به هر قیمتی، قیمت محتوای خود را کم نکنید.

سخن آخر

همیشه محتوای خوب و با کیفیت، مشتری را جذب می کند. مخاطب با کلمات زندگی می کند و آنها را با تمام وجود حس می کند. افراد همیشه به دنبال مطالب جدید و متنوع هستند. اگر به دنبال پیشرفت در کسب و کارتان هستید؛ با نوشتن محتوای جدید مخاطبانتان را به روز نگه دارید. مطمئن باشید وفاداریشان به شما ثابت خواهد شد و به مشترکین شما تبدیل می شوند. در نتیجه از محصولات و خدمات شما استفاده خواهند کرد.