پیشرفت تکنولوژی امکان درج و حک تصاویر و نوشته را بر روی انواع سطوح فلزی بخصوص طلا و حتی برش طلا با لیزر را فراهم آورده است. حکاکی روی طلا با لیزر هدیه ای منحصر به فرد می باشد که اغلب برای مراسم ویژه بخصوص هدیه مراسم عروسی استفاده می شود. دستگاه های لیزر قادر به حک تصاویر و اسامی عزیزانتان بر روی طلا، نقره، پلاتین، تیتانیوم و … می باشد که می توان بر روی سطح داخلی و خارجی این اقلام حکاکی نماید. از کاربرد های دیگر حکاکی روی طلا می توان به حکاکی اسم روی پلاک طلا ، حکاکی عکس روی طلا و حکاکی چهره روی طلا اشاره کرد. قیمت دستگاه لیزر طلا مناسب بوده و طلا ها را در انواع ابعاد مختلف برش بدهد.از دستگاه حکاکی لیزری می توان برای حکاکی نقوش و نوشته بر روی سنگ های گران قیمت نیز استفاده نمود.

11

حکاکی روی طلا و سایر فلزات

حکاکی روی طلا با لیزر

سیستم های حکاکی لیزری تکنولوژیی سریع، تمیز و دقیق است که به سرعت جایگزین فناوری های قدیمی شده است. در حال حاضر، حکاکی لیزری تبدیل به یک روند در صنعت طلا و جواهرات و فلزات گرانبها است. به طور سنتی، صنعت همیشه از حکاکی هایی به روش مکانیکی و یا روش هایی مانند قلم زنی استفاده  می کرد.

در گذشته، یک دلیل مهم برای حک زیورآلات از جنس طلا این بود که آنها را شخصی سازی کنیم یا متن ها و نوشته های معنی دار و مهم روی آن ها حک کنیم. امروزه طرح های خلاقانه و مطابق مد روز طلا و جواهر، به طور فزاینده ای مهم شده اند. با تکنولوژی لیزر، فلزات گرانبها مانند طلا و نقره ، بخوبی سایر فلزات لیزرکاری می شوند.

دستگاه لیزر طلاسازی

دستگاه حکاکی لیزر و لیزر حکاکی روی طلا، ابزار مناسب برای جواهرات و طلاسازی و حکاکی اسم روی طلا است که به طلاسازان کمک می کند تا محصولاتی با کیفیت، زیبا و متنوع مطابق سلیقه مشتریان خود تولید نمایند. دستگاه های لیزر قابلیت حکاکی طرح ها و نقوش بسیار ظریف، تاریخ، متن و نوشته های مختلف بر روی دستبند، انگشتر، گردنبند، گوشواره، آویز، پابند و  ... را دارد.

دستگاه لیزر حکاکی

دستگاه لیزر حکاکی، می تواند داخل و خارج حلقه های نامزدی، النگو را حک کند ماشین های حک لیزر قابلیت حک لیزری انواع فونت فارسی، انگلیسی و کاراکتر ها را دارد. دستگاه های لیزر حکاکی می توانند انواع نام ها، تاریخ، علامت تجاری، اثر انگشت، عکس، چهره، منظره، علامت T  ، عدد 750 ، شماره سریال، آرم شرکت، بارکد ، تصاویر گرافیکی می تواند با حکاکی لیزری تولید شود. لیزر، طرح ها و المان های مختلف نظیر قلب، بی نهایت، تاج، گل، پروانه، نعل، ستاره، برف و ...  را با بهترین کیفیت حکاکی کند.

دستگاه‌های حکاکی لیزری و همچنین ماشین های حکاکی لیزر قابلیت حکاکی لیزری فلزات ظریف را دارا می باشند. سرعت بالا، خروجی مطلوب و راندمان بالا از مزایای استفاده از دستگاه لیزر فایبر حکاکی فلزات می باشد. لیزر بر روی همه فلزات از جمله طلا، پلاتین، نقره، برنج، استیل، فولاد، مس، تیتانیوم، آلومینیوم و ... قابل اجرا می باشد.

قیمت حکاکی لیزری طلا و جواهرات

قیمت حکاکی لیزری روی طلا و جواهرات به طرح و حجم طلای شما بستگی دارد. شما اگر طرحی را سفارش دهید که از نظر برش لیزری مقدار کار بیشتری را نیاز داشته باشد یا حجم و میزان طلایی را که برای حکاکی لیزری انتخاب می کنید بالا باشد، به مراتب هزینه حکاکی روی طلای مورد نظرتان بیشتر خواهد شد.

سفارش حکاکی روی طلا

شرکت بین المللی پرسناژ با ۲۵ سال تجربه به عنوان نمایندگی انحصاری کمپانی Hans Yueming Laser یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده ماشین آلات حکاکی و برش لیزر در جهان، آماده ارائه مشاوره در خصوص استفاده از اشعه لیزر در صنایع مختلف و همچنین عرضه کننده ۶۰ مدل مختلف از این نوع دستگاه ها جهت مصارف متفاوت می باشد. جهت ثبت سفارش و انجام حکاکی لیزری طلا و جواهرات با ما در ارتباط باشید.

حکاکی روی پلکسی گلاس (ورق طلق یا آکریلیک)

یکی از موارد که دستگاه های لیزر به خوبی آن را برش می دهد پلکسی گلاس است. طلق یا پلکسی گلاس با اسامی مختلفی نامیده می شود که عبارتند از: طلق، اکریلیک، پلی اکریلیک و پلکسی. این ماده به خاطر زیبایی، مقاومت، سبکی و شفافیت، در سال های اخیر در زمینه های مختلف کاربردهای متنوعی پیدا کرده است. از خدمات برش لیزری پلکسی گلاس و حکاکی لیزر پلکسی برای ساخت تندیس ها، لوح های یادبود، دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی، ویترین مغازه و فروشگاه ها، تابلوهای تبلیغاتی، قطعات خاص صنعتی و همچنین ظروف خانگی استفاده می شود که قیمت برش لیزری پلکسی روی هرکدام متفاوت می باشد.

22

حکاکی روی پلکسی با لیزر

این ماده با ضخامت های مختلف ( بین ۱ تا ۳۰ میلی متر ) در بازار موجود است و ضخامت های بالای ۳۰ میلی متر نیز با کمی جستجو قابل دسترسی خواهند بود قیمت برش لیزری پلکسی گلاس مناسب است. نحوه برش پلکسی گلاس بستگی به دستگاه برش پلکسی گلاس دارد که می تواند طلق را به اندازه و ابعاد مختلف برش بدهد.

دستگاه لیزر CO2 ابزاری مناسب برای برش و حک انواع پلکسی گلاس به شمار می آید. این دستگاه با دقت  و سرعت بالا، توانایی برش و حک انواع پلکسی (ضخامت، ماده اولیه و شکل) را دارد. استفاده از این فناوری در بخش تبلیغات و تولید انواع محصولات اهمیت بسیاری دارد. این تکنولوژی در این بخش در زمینه های  زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • تکنولوژی تبلیغات
  • استندهای مغازه و نمایشگاه
  • مدل و سازه های معماری
  • حروف و کلمات
  • تابلوهای راهنما
  • هدایا و یادبودهای اکرلیکی

لیزر توانایی برش مواد سختی چون صفحات استیل و فولاد، پلاستیک و اکریلیک را به راحتی دارد. برش لیزری تنها یکی از کاربردهای دستگاه لیزر به شمار می آید. از کاربردهای دیگر لیزر می توان به حکاکی و نشانه گذاری بر روی مواد مختلف اشاره کرد. اگر در نظر دارید تا قطعاتی ظریف و طرح هایی پیچیده را روی صفحات اکریلیک برش بزنید، بهترین گزینه استفاده از پرتوی لیزر می باشد. این اشعه بر خلاف ابزارهایی مانند اره یا دریل تماس مستقیم با ماده بر قرار نکرده و تنها با بالا بردن حرارت در نقاطی مشخص موجب تبخیر و در نهایت برش صفحات پلکسی می شود. به همین دلیل است که قطعات برش خورده با لیزر بسیار ظریف بوده و لبه برش نیز دقیق و صاف خواهد بود. از آن جایی که لیزر با در حین برش و حک مواد مختلف تماس مستقیم برقرار نمی سازد، در طول زمان موجب سایش و از بین رفتن مواد اولیه نیز نمی شود. این ویژگی موجب شده تا بسیاری از شرکت های تولیدی و صنعتی برای ساخت قطعات و محصولات اکریلیکی دستگاه لیزر را جایگزین روش های سنتی و دستی بکنند.

33

حکاکی روی غیرفلزات

سخن آخر

پرسناژ بزرگترین و با سابقه ترین شرکت در زمینه خدمات  دستگاه های برش و حکاکی لیزر در ایران می باشد. شرکت بین المللی پرسناژ با 29 سال سابقه درخشان در زمینه خدمات برش و حکاکی لیزری بر روی کلیه محصولات فلزی و غیر فلزی مانند پارچه، چرم، چوب، آهن، فوم، کاغذ، پلکسی و ... مصمم به اجرای طرح ها و ایده ها با بهترین و دقیق ترین کیفیت است. برای انجام کلیه خدمات لیزری به وبسایت شرکت بین المللی پرسناژ (www.personageco.com) مراجعه نمایید.