به گزارش پارس،ایرج مشایخی اصل، معاونت توسعه کاربردهای مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»، از برگزاری دومین نمایشگاه دستاوردهای مرکز لیزر ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه ۲۸ دی ماه امسال در سالن خلیج فارس نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آشنایی متخصصین، صنعتگران، دانشگاهیان و عموم مردم با دانش و فناوری لیزر و معرفی جایگاه کشور در کاربردی کردن صنعت لیزر نسبت به سایر کشورها جزو اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه است، تاکید کرد: ایجاد دفتری برای تعامل و اعلام نیاز صنایع، محققان و دانشگاهیان در حوزه لیزر از دیگر اهداف مهم این نمایشگاه است.

مشایخی اصل با تاکید بر اینکه اکثر صنعتگران آشنایی کافی با صنعت لیزر ندارند، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست می‌تواند موجبات پیشرفت‌ صنایع مختلف را فراهم کند.

معاون توسعه کاربردهای مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران همچنین از برگزاری گارگاه‌هایی برای آشنایی متخصصین، صنعتگران، دانشگاهیان با کاربردهای لیزر خبر داد و یادآور شد: در این نمایشگاه علاقمندان می‌توانند به صورت تخصصی قطعات و المان‌های مختلف ساخت لیزر را مشاهده کنند.

مشایخی اصل، نمایش دستاوردهای فنی مهندسی صنعت لیزر را از مزایای این نمایشگاه عنوان کرد و یادآور شد: علاقمندان حوزه لیزر می‌توانند آخرین دستاوردهای لیزر ایران را در این نمایشگاه مشاهده کنند.

وی همچنین از نمایش برخی دستاوردهای خاص برای معرفی جایگاه لیزر ایران به جهان خبر داد و تاکید کرد: رونمایی از لیزرهای دیسک، فیبر و نیمه‌هادی جزو منابع لیزری پیشرفته‌ای محسوب می‌شوند که دراین نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

معاون توسعه کاربردهای مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران افزایش سطح دانش، کیفیت و افزایش توان‌ لیزر ایران را از تفاوت‌های نمایشگاه امسال با سال گذشته عنوان کرد.

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر برای اولین بار ایران توانسته است ۷ دستگاه‌ پزشکی با استفاده از فناوری لیزر تولید کند که از همین رو در این نمایشگاه‌ مقرر شده است تا این فناوری‌ها در قالب حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به شرکت‌های تولیدی منتقل شوند.