امروز می خواهیم با بزرگ ترین پروژه آلت کوینی و یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال به نام اتریوم آشنا شویم و سپس مراحل خرید آن از صرافی بیت ایمن را با هم مرور کنیم. ابتدا با پروژه اتریوم آشنا می شویم و پس از بررسی روند قیمت آن، خرید این ارز از صرافی بیت ایمن را آموزش می دهیم.

 

اتریوم (Ethereum) چیست؟

اتریوم (Ethereum) چیست؟

شبکه اتریوم یک پروژه بلاک چینی بزرگ و جذاب می باشد که در سال ۲۰۱۳ توسط ویتالیک بوترین طراحی شد. آغاز به کار حرفه ای آن را می توان سال ۲۰۱۵ دانست. جایی که ارز دیجیتال اتریوم (eth) به وجود آمد. با مطرح شدن اتریوم به مرور سایر رقبا کنار رفتند. چند روز پیش، اتریوم تولد شش سالگی خود را در حالی جشن گرفت، که مانند سال های قبل در رتبه دوم بازار قرار داشت. با توجه به گستردگی فعالیت های این شبکه، می توان آن را یکی از کاربردی ترین پروژه های بلاک چینی دانست. البته پروژه های مشابه زیادی هم در این سال ها به وجود آمدند که جای اتریوم را بگیرند اما تا کنون هیچ کدام موفق به انجام این کار نشده اند. کاردانو و نئو که به اتریوم ژاپنی و چینی معروف هستند، دو رقیب اتریوم می باشند که ویژگی هایی بعضا مشابه شبکه اتریوم دارند. ارز دیجیتال اتریوم یکی از 29 رمز ارز موجود در صرافی بیت ایمن و جزو 30 دارایی ارزشمند جهان است.

کاربردهای اتریوم

اتریوم کاربردها و اهداف جذابی دارد. حیطه اصلی فعالیت آن، قرارداد هوشمند (smart contract)، اپلیکیشن غیرمتمرکز (dApp) و توکن سازی است. البته در این شبکه فرآیند انتقال ارزش و دارایی، حوزه های دیفای و NFT و چندین قابلیت دیگر هم به صورت گسترده وجود دارند. به همین خاطر است که با شنیدن نام هر کدام از آن ها، اولین شبکه ای که نامش در خاطر ما نقش می بندد اتریوم است. اتریوم دارای چندین SideChain یا زنجیره جانبی است که به افزایش مقیاس پذیری این شبکه کمک می کنند. چین لینک یکی از معروف ترین آن ها می باشد که به عنوان یک پل ارتباطی بین اتریوم و سایر شبکه های بلاک چینی عمل می کند. قرار است چین لینک امکان اجرای قرارداد هوشمند بر اساس اطلاعات Off-Chain یا Off-blockchain را پیدا کند. با کمک این ویژگی، کاربرد اتریوم و قرارداد هوشمند (Smart Contract) در زندگی روزمره افزایش می یابد. 

 

قیمت ارز دیجیتال اتریوم (ETH)

 

قیمت اتریوم چقدر است؟

اتریوم که چند روز پیش هارد فورک لندن بر روی آن انجام شد، با کاهش میزان عرضه خود توانست مرز ۳۰۰۰ دلار را رد کند و تا ۳۱۵۰ دلار پیش برود. بعد از رسیدن به این ناحیه، طبق داده های نموداری وضعیت اتریوم در حالت اشباع خرید قرار گرفت و اصلاحی جزئی برای آن انجام شد. قیمت اتریوم به تومان هم که دیروز به ۸۰ میلیون تومان رسیده بود اکنون ۷۹ میلیون است. پیش بینی می شد که با انجام هارد فورک اتریوم لندن به دلیل سوزاندن اترهای فراوان و کاهش عرضه و همچنین کاهش میزان کارمزد، قیمت اتریوم افزایش پیدا کند. تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال، ما را به سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال اتریوم دعوت می کنند. طبق این تحلیل ها، اتریوم یکی از بهترین موارد سرمایه گذاری بوده، هست و خواهد بود. برای خواندن تحلیل های اتریوم و دانستن این که رشد اتریوم تا کجا ادامه خواهد داشت، می توانید به بلاگ سایت صرافی بیت ایمن مراجعه کنید و پست های مربوط به دسته تحلیل اتریوم را در آن بخوانید. 

 

خرید اتریوم از صرافی بیت ایمن (Bitimen)

خرید ارز دیجیتال اتریوم (ETH) از صرافی بیت ایمن

خرید و فروش اتریوم در صرافی های ارز دیجیتال صورت می گیرد. بعد از پیدایش مشکلات متعدد برای صرافی بایننس، اکنون بسیاری از کاربران به دنبال جایگزینی برای آن می گردند. بیت ایمن یکی از این جایگزین ها است که امکاناتی مناسب و سطح بالا برای کاربران مبتدی تا حرفه ای و تریدر دارد. این پلتفرم به دلایل متعددی برای ترید پیشنهاد می شود. کارمزد پایین معاملات، سرعت و امنیت بسیار بالا، امکان واریز و برداشت نامحدود و پر سرعت، ارائه تحلیل، اخبار و آموزش رایگان، کیف پول HD بسیار امن و 3 امضایی، تنوع بالای ارزی با 29 کوین و توکن دیجیتال محبوب و آینده دار و چندین قابلیت دیگر باعث شده تا بیت ایمن به انتخابی مناسب برای معامله گرها و سرمایه گذاران تبدیل شود.

برای شروع فعالیت خود در صرافی بیت ایمن و و خرید اتریوم، ابتدا وارد سایت بیت ایمن شوید و در صفحه اصلی، روی دکمه خرید و فروش اتریوم کلیک کنید. اکنون وارد صفحه معاملات می شوید و آخرین معاملات اتریوم را مشاهده می کنید. خرید و فروش اتریوم در این بخش به دو صورت فوری و عادی انجام می شود. اگر قصد دارید خرید خود را با مبلغ فعلی و در همان لحظه انجام دهید، از گزینه سفارش فوری استفاده کنید. اگر هم مایل به خرید یا فروش با قیمت مد نظر خودتان هستید، گزینه سفارش عادی برای شما بهتر است. برای ثبت هر کدام از این سفارش ها با مبلغ دلخواه، ابتدا باید ثبت نام و احراز هویت خود را انجام دهید. با تکمیل این مراحل، تمامی امکانات صرافی بیت ایمن از جمله خرید اتریوم برای شما فعال خواهد شد.