مهندسان برق در تولید تجهیزات الکتریکی، مانند موتورهای الکتریکی، رادار و سیستم‌های ناوبری، سیستم‌های ارتباطی یا تجهیزات تولید برق، طراحی، توسعه، آزمایش و نظارت کالاهای برقی، فعالیت دارند. مهندسان برق همچنین سیستم‌های الکتریکی خودروها و هواپیماها را نیز طراحی می‌کنند.

مهندسان الکترونیک تجهیزات الکترونیکی، از جمله سیستم‌های پخش و ارتباطات، مانند پخش کننده‌های موسیقی قابل حمل و دستگاه‌های موقعیت‌یاب (GPS) را طراحی و توسعه می‌دهند. بسیاری از آنها در حوزه نرم افزار و سخت افزار بسیار ماهر هستند و در بسیاری از شرکت‌ها نقش کلیدی دارند. با تمام این چیزهایی که درباره فعالیت مهندسان برق گفتیم، می‌توان با اطمینان اعلام کرد که این افراد در زندگی بشر و ما نقش بسیار مهمی دارند و در واقع زندگی بدون آنها را نمی‌توان تصور کرد. تمام وسایلی که داریم استفاده می‌کنیم و از آنها حتی کسب درآمد داریم، همگی به کار مهندسان برق ربط دارند و اگر این افراد نباشند، عملا این وسایل نیز وجود خارجی ندارند.

به همین خاطر، بازار کار برای مهندسین برق در ایران را می‌توان بازار خوبی دانست و می‌توان بیان کرد که شرکت‌ها به این افراد تحصیل کرده و با دانش، بسیار نیاز دارند. مهندسان برق می‌توانند در شرکت‌ها و صنایع مرتبط با هواپیمایی، محاسبات، حمل و نقل و تولید استخدام شوند و جزئی از تیم بزرگ این شرکت‌ها باشند. آنها همچنین می‌توانند بر روی دستگاه‌ها و سیستم‌های الکترونیکی شرکت‌های دولتی، از جمله ماهواره‌ها، سیستم‌های پرواز، سیستم‌های رادار و سیستم‌های ارتباطی کار می‌کنند.

کار مهندسان برق و مهندسان الکترونیک غالباً مشابه هم است. هر دو از نرم افزار و تجهیزات مهندسی و طراحی برای انجام کارهای مهندسی استفاده می‌کنند. هر دو نوع مهندس همچنین باید با مهندسان دیگر همکاری کنند تا بتوانند به یک جمع بندی در مورد محصولات برقی و کارهای مربوط به پروژه‌ها برسند.

اما این بازار گرم استخدام، ممکن است برای برخی افراد با چالش همراه باشد و مهندسان برق نتوانند به شغل دلخواه خود دست پیدا کنند و به استخدام شرکت‌ها دربیایند. این مهندسان همیشه باید سراغ بهترین راه حل‌ها و میانبرها بروند و به عنوان مثال، از مزیت استفاده از اینترنت و وب‌سایت‌های کاریابی نهایت بهره را ببرند.

اولین و بزرگ‌ترین وب‌سایت کاریابی ایران، ایران تلنت است که این امکان را برای تمام مهندسان برق فراهم کرده که به جدیدترین آگهی‌های شغلی برق در تهران دست پیدا کنند و زودتر از باقی افراد و متقاضیان رزومه خود را برای کارفرما ارسال کنند.

ایران تلنت

ایران تلنت به عنوان اولین وب‌سایت کاریابی ایران، توانست سختی پیدا کردن کار را برای جامعه متخصص و جویای کار از بین ببرد و امروز بیش از یک میلیون نفر از جامعه متخصصان و مدیران ایرانی در آن عضو هستند و سالانه بیش از 8000 نفر از طریق آن به استخدام شرکت‌ها در می‌آیند.

کارجویان می‌توانند در ایران تلنت جدیدترین فرصت های شغلی را مشاهده کنند و بعد از ساخت رزومه آنلاین، برای استخدام در بهترین شرکت‌ها اقدام کنند. ایران تلنت مانند یک موتور جستجوی شغلی عمل می‌کند که پیدا کردن شغل در آن تنها محدود به شرکت‌های ایرانی نمی‌شود و می‌توانید برای شرکت‌های بین المللی نیز اقدام کنید.

ایران تلنت برای کارفرمایان نیز بستری فراهم کرده است که بتوانند با کمک آن افراد با استعداد را برای فرصت‌های شغلی خود انتخاب کنند. در یک جمله و به صورت خلاصه می‌توان عنوان کرد که مأموریت ایران تلنت، ایجاد بستری آنلاین برای تعامل راحت‌تر و ساده‌تر متخصصان و افراد جویای کار با شرکت‌ها است.

آخرین فرصت‌های استخدامی برای مهندسین برق قدرت در تهران

2

فرصت‌های شغلی در ایران تلنت برای مهندسان برق شامل تمام زیرشاخه‌های این رشته می‌شود و شما می‌توانید هم آگهی‌های شغلی قدرت را در ایران تلنت مشاهده کنید و هم دیگر زیرشاخه‌ها مانند الکترونیک را تماشا کنید. برای دستیابی به آگهی های استخدامی برای مهندسین برق قدرت در تهران نیز کار سختی پیش رو ندارید. با مراجعه به وب‌سایت ایران تلنت می‌توانید به بخش استخدام مراجعه کنید و در آنها رشته برق و مهندسی را انتخاب کنید. در این صفحه شما این امکان را دارید که جستجو را بر اساس شهر فیلتر کنید و تنها آگهی‌های شغلی برق در تهران را مشاهده کنید.

در نهایت نیز، با بررسی تمام آگهی‌ها، مناسب‌ترین آنها را با توجه به رزومه و توانایی‌هایی که دارید انتخاب کنید و بعد از ساخت رزومه آنلاین در ایران تلنت، آن را برای تمام موقعیت‌های انتخاب شده ارسال کنید.