به گزارش پارس به نقل از مهر، محسن سرخو عضو کمیسیون عمران شورا با اشاره به واگذاری قطعه زمینی در خیابان پیروزی به مساحت ۲۵۰۰ متر که قرار بوده به مجتمع ایستگاهی مترو تحویل داده شود به شخص حقیقی، گفت: این قطعه زمین با کاربری مسکونی به شرکت مترو تحویل داده شده و ۱۶ میلیارد تومان از بودجه غیرنقدی شرکت مترو محاسبه شده است که در کمیسیون ماده پنج، به این زمین ۴۶ واحد تجاری و ۲۴ واحد اداری و ۱۲۰ واحد پارکینگ داده شده که این زمین پس از تاخیر، از شرکت مترو گرفته شده و به شخص دیگری واگذار شده است و باید مشخص شود علت این واگذاری چیست و آیا بارگزاری از این زمین برداشته شده و به این شخص تحویل داده شده است؟

سرخو همچنین نسبت به عدم آغاز فعالیت شورایاری‌ها تذکر داد و گفت: اعضای شورایاری‌ها از این تاخیر ناراحت هستند و بارها نسبت به این موضوع اعضا تذکر داده‌اند. همچنین باید مشخص شود چه افرادی در کنار این شورایاری‌ها قصد فعالیت دارند.

دولت‌ شوک‌های تورمی به شهروندان وارد نکند

در ادامه این جلسه اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران با اشاره به تک نرخی شدن نرخ‌ حامل‌های انرژی، گفت: متاسفانه عدم مدیریت و عدم زمانبندی درست برای اجرای این نوع فعالیت‌ها سبب شوک‌های روانی چندباره به جامعه شده است. افزایش قیمت آب، برق و گاز و در حال حاضر نیز اعمال تعرفه‌های ناگهانی حامل‌های انرژی؛ چه کسی پاسخگوی این شوک‌های روانی است؟ چرا این نوع فعالیت‌ها مدیریت نمی‌شود؟

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی غیرقانونی کرایه‌ها را افزایش داده‌اند که باید با آن برخورد کرد، زیرا ما در مصوبه فروردین ماه، این موارد را نیز پیش‌بینی کرده بودیم.

شاکری از دولت خواست سهم خود را در این زمان که افزایش هزینه‌ها را در حوزه حمل و نقل شاهد هستیم، بپردازد.

او همچنین از آغاز به کار پروژه تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در منطقه ۲۲ خبر داد و گفت: از شنبه آینده زمان‌بندی این پروژه اعلام خواهد شد.

علی صابری نیز در خصوص استفاده اشتباه واژه «تراکم‌فروشی»، به اعضا تذکر داد و گفت: این واژه بار معنایی غلطی القا می‌کند که در عمل چنین اتفاقی نمی‌افتد.

قناعتی: دوستی شما را نمی‌خواهم، خدا مرا دوست داشته باشد، کافی است

در ادامه این جلسه ابوالفضل قناعتی با اشاره به جزئیات جلسه طرح سئوال از شهردار، گفت: در این جلسه بدعت تازه‌ای گذاشته شد و ۱۸ نفر مخالف من صحبت کردند اما طبق روال و قانون تنها شهردار باید پاسخ مرا می‌داد. این درست مانند این می‌ماند که اگر آقای سرخو یا شاکری به شهردار تذکر می‌دهند، من در حمایت از شهردار صحبت کنم.

وی ادامه داد: در آن روز ۱۸ نفر از اعضا به روی من صحبت کردند که این جای خوشحالی دارد که چنین موضوعی باعث چنین وحدت رویه‌ای در شورا شده و اگر ما ۱۰ اتاق فکر تشکیل می‌دادیم، نمی‌توانستیم چنین اتحادی میان آقایان برقرار کنیم. همچنین خوشحالم دوستان اصلاح‌طلب از انتخاب شهرداری که اصولگرایان به آن رای داده‌اند، حمایت کرده و به اتفاق نظر رسیده‌ایم.

اسماعیل دوستی در پاسخ به وی گفت: اصلاح‌طلب و اصولگرا، آقای قناعتی را دوست دارند و نباید از این برخورد ناراحت شوند که قناعتی در پاسخ به وی گفت، همین که خدا ما را دوست داشته باشد، کافی است؛ ما نیازی به دوست داشتن شما نداریم.

دوستی در ادامه درخواست کرد: زمین‌های اطراف دانشگاه تهران تعیین تکلیف شوند.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به طرح ساماندهی دانشگاه تهران گفت: این طرح ۲۰ سال است که بلاتکلیف است و برخی از این زمین‌ها آزادسازی شده و بلاتکلیف رها شده و وضعیت نامطلوبی را ایجاد کرده است.

وی درخواست کرد: رئیس دانشگاه تهران و شهردار در جلسه‌ای به این موضوع رسیدگی کنند که چمران در پاسخ به وی گفت، زمین‌های دانشگاه تهران برای ساماندهی، وام خارجی گرفتند، وام تمام شده و در حال حاضر در حال پرداخت اقساط خارجی هستند اما هنوز ساماندهی آن انجام نشده است.

دوستی همچنین از رئیس شورا خواست طرح تعریض پیاده‌راه خیابان ولیعصر (عج)، محدوده پارک‌وی تا میدان ونک در قالب پیاده‌راه به صحن آورده شود.

در ادامه جلسه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر یک شورای واحد و یکپارچه است، گفت: من هرگز نامی از جناح‌بندی‌هایی که دیگران در شورا نام می‌برند، نبرده‌ام زیرا همه ما را یک تن واحد می‌بینند؛ اگر ما شکست بخوریم، همه ما شکست خورده‌ایم. همه ما برای خدا کار می‌کنیم و نباید رفتارمان به گونه دیگری باشد.

در این جلسه همچنین رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران به تدوین طرح جامع نان اشاره کرد و گفت: کمیته سلامت طی پنج ماه گذشته مطالعاتی در خصوص سلامت نان داشته و تصمیماتی را برای ارتقای کیفیت نان گرفته است.