در این مطلب با انواع اسکیت، یک آشنایی کلی پیدا می‌کنید تا هنگام انتخاب، یک راهنمای خرید اسکیت جامع داشته باشید و در جریان قیمت کفش اسکیت بچه گانه و بزرگسال و همچنین نکات مورد نیاز برای خرید اسکوتر و اسکیت برد قرار بگیرید.

اسکیت یک ورزش نوپا محسوب می‌شود که در 20 سال اخیر، محبوبیت چشمگیری بین سنین مختلف پیدا کرده است. در واقع، اسکیت را می‌توانیم هر نوع فعالیتی بدانیم که با سر خوردن به کمک یک وسیله، همراه است. امروزه زیرشاخه‌ها و انواع متعددی در ورزش اسکیت به وجود آمده است. این تعدد شاخه‌ با اسکی روی یخ شروع شد و به مرور با افزایش توجه و علاقه مردم به ورزش اسکیت، به سمت تولید انواع وسیله‌های چرخ‌دار برای سر خوردن روی سطح خشکی رفت. وسایلی مثل اسکوتر، اسکیت برد، کفش اسکیت و...

با این مقدمه، به سراغ اصل مطلب یعنی راهنمای خرید اسکیت و اسکوتر می‌رویم.

آشنایی با اسکیت کفشی

کفش‌های اسکیت انواع مختلفی دارند که هرکدام در سبک به خصوص خود استفاده می‌شود. سبک‌هایی مثل فری‌استایل، فیتنس، سرعتی و... هرکدام کفشی متناسب با ساختار خود می‌طلبد. مثلا برای سبک سرعتی کفش‌های سه چرخ با ساق کوتاه توصیه می‌شود که سرعت زیاد و تعادل کمی دارند؛ اما برای سبک فری‌استایل که اسکیت‌سواری از بین مانع‌های نزدیک است، کفش‌های چهار چرخ بهتر عمل می‌کنند.

پدرام رنجبر وکیلی که دارنده‌ی هفت مدال طلا و یک برنز جهانی است، بازیکن سبک فری‌استایل است. متاسفانه او در سال 2015 از تیم ایران جدا شد و به تیم ملی اتریش پیوست. آخرین قهرمانی او در سال 2019 طی رقابت‌های رولرکاپ روسیه بود که مقام دوم را کسب کرد. پدرام رنجبر رمز موفقیتش را همیشه به قدم بعدی فکر کردن می‌داند. او همچنان رکورددار اسپید اسلالوم سبک فری‌استایل زیر 16 سال جهان است.

۴

همان طور که می‌دانید تمرین هر رشته‌ای از کودکی بهتر و سریع‌تر جواب می‌دهد. شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از قیمت کفش اسکیت بچه گانه فری‌استایل به سایت لوزی مراجعه کنید و با مقایسه مدل و قیمت کفش‌ها یک راهنمای خرید اسکیت برای خود داشته باشید. قیمت کفش اسکیت بچه گانه و بزرگسال معمولا تفاوت چندانی با هم ندارد. قیمت کفش اسکیت بچه گانه بیشتر به برند و کیفیتی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد و به آن نسبت تغییر می‌کند نه سایز و اندازه.

۵

آشنایی با انواع اسکیت برد

اسکیت برد شاخه‌ای از اسکیت است که توسط یک تخته چوبی که به 4 چرخ متصل شده، انجام می‌شود. این ورزش بیشتر به‌خاطر حرکات نمایشی و ترفندهای زیبایی که با این تخته اجرا می‌شود، شهرت یافته است. اسکیت بردها از تنوع بی‌نهایتی برخوردار هستند که اتفاقا فروشگاه لوازم ورزشی لوزی انواع و اقسام مدل‌های اسکیت برد از برندهای مشهور و روز دنیا را دارد و با وجود لیست قیمت، یک راهنمای خرید اسکیت برد مفید در اختیار شما قرار داده است.

اگر حس می‌کنید که به این ورزش علاقه‌مند هستید، زودتر آن را شروع کنید و به جوانبش فکر نکنید. به قول رادنی مولن، ابداع‌کننده‌ی حرکت Kickflip، «استعداد و این‌طور چیزها در افراد زیادی دیده می‌شود، اما تنها ویژگی لازمی که ندارند، عشق کافی برای انجام آن است.» اگر این عشق را در خود حس می‌کنید، بی‌شک به سراغش بروید.

اسکیت بردها بیشتر در حالت تخته و جنس و اندازه‌ی چرخ‌ها باهم تفاوت دارند. هرچه تخته اسکیت برد نازک‌تر باشد و دماغه و انتهایش شیب بیشتری داشته باشد، برای اجرای حرکات نمایشی مناسب‌تر است. اسکیت بردهای ساده و بدون شیب نیز برای سواری در خیابان و پارک‌ها گزینه بهتری هستند.

طبق راهنمای خرید اسکیت برد، اگر به یک اسکیت برد سرعتی نیاز دارید باید اسکیت بردی انتخاب کنید که چرخ‌های کوچکتری دارد. هرچه چرخ اسکیت برد کوچکتر باشد شتاب بیشتری می‌گیرد و هرچه بزرگتر باشد، از سرعت آن کاسته می‌شود.

۶

خرید اسکوتر از زاویه‌ای متفاوت

آمار و ارقام نشان می‌دهد که محبوبیت و خرید اسکوتر چندین برابر اسکیت برد است. بازار جهانی اسکیت برد در 2020 حدود دو میلیارد تخمین زده شد و رشد سالانه‌ی آن 3.1 درصد پیش‌بینی شده است. این درحالی است که بازار جهانی اسکوتر در سال 2020 بیست میلیارد تخمین زده شده و رشد سالانه آن 7.7 درصد است.

اسکوتر برای تمام سنین سرگرم‌کننده است و می‌توان به آن به عنوان وسیله‌ی نقلیه هم نگاه کرد. اسکوترها بدن شما را به فعالیت وا می‌دارند و درکنار جنبه‌ی ورزشی از یک سواری هیجان‌انگیز لذت خواهید برد.

برای خرید اسکوتر خوب حتما به وزن آن توجه کنید؛ زیرا وزن خیلی بالا هم برای جابه‌جا کردن با دست شما را به زحمت می‌اندازد و هم راندن آن انرژی زیادی مصرف می‌کند. معمولا بدنه‌ی آلومینیومی یا کربنی از بدنه‌ی آهنی وزن کمتری دارند و سبک‌تر هستند.

نکته‌ی دیگری که در خرید اسکوتر اهمیت دارد جنس چرخ‌ها است. چرخ‌های ژله‌ای، ماندگاری بالاتری دارند و در رانش نیز بهتر عمل می‌کنند. هنگام خرید اسکوتر به مدل فرمان هم توجه کنید که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد تا افراد مختلف خانواده بتوانند در صورت نیاز از آن استفاده کنند. در سایت لوزی می‌توانید قیمت و روش خرید اسکوتر های مختلف را چک کنید.

۷

خرید اسکوتر برقی

افزودن باتری به اسکوترهای معمولی تکنولوژی جدیدی است که اسکوتر برقی را پدید آورده است. با خرید اسکوتر برقی نیاز به تلاش خاصی برای به حرکت در آوردن اسکوتر ندارید؛ زیرا اسکوتر برقی به کمک پدال‌هایی که در ناحیه قرارگیری پا تعبیه شده، کنترل می‌شود.

البته مدل‌های جدیدی از اسکوتر برقی اختراع شده که فرمان هم ندارد. هاوربردها تنها با تغییر جهت بدن کنترل می‌شوند و به کمک باتری، انرژی لازم برای حرکت را به دست می‌آورند. سوار هاوربرد شدن احساسی شبیه سفر به آینده را به شما القا می‌کند. اگر مایل به تجربه چنین لحظاتی هستید، می‌توانید در سایت لوزی مشخصات و قیمت انواع هاوربرد و روش خرید اسکوتر برقی را پیدا کنید.

برای خرید اسکوتر برقی مناسب به نوع باتری آن دقت کنید. کیفیت باتری، نقش مهمی در ماندگاری و طول عمر آن دارد.

خرید اسکیت و اسکوتر از فروشگاه آنلاین لوازم ورزشی لوزی

برای ورود به این رشته بهتر است اول زیرشاخه مورد علاقه‌تان را پیدا کنید. سپس برای انتخاب اسکیت مناسب به فروشگاه‌های معتبر مثل لوزی مراجعه کنید و سراغ برندهای سرشناس بروید. در بازار انواع اسکیت‌ها با سطح قیمت‌های متفاوت وجود دارد. اما با استفاده از راهنمای خرید اسکیت متوجه می‌شوید که نباید گول پایین‌تر بودن قیمت کفش اسکیت بچه گانه در برخی مدل‌های بی‌کیفیت را بخورید.

کیفیت اسکیت‌ اهمیت زیادی دارد؛ زیرا یک وسیله‌ی چرخ‌دار است و در صورت مرغوب نبودن، ممکن است خیلی زود از بین برود. در اسکیت‌های کفشی این اهمیت چند برابر می‌شود. به قول معروف پا قلب دوم ماست و اگر اسکیت کفشی شما مرغوب نباشد خیلی زود پایتان را ناراحت و زخمی می‌کند و نمی‌توانید روی ورزش و سرگرمی‌تان تمرکز کنید.

لوزی یک فروشگاه آنلاین لوازم ورزشی با آدرس lozi.shop است که می‌توانید با رجوع به آن، علاوه ‌بر خرید آنلاین، اطلاعات خوبی درباره‌ی ورزش‌های مختلف و قیمت وسایل مربوط به آن‌ها کسب کنید و از قیمت و روش خرید اسکوتر و انواع اسکیت سر دربیاورید.

وب‌سایت لوزی کالاهای برند را همراه با ضمانت ارائه می‌کند و علاوه بر تنوع بالا از بین بهترین برندهای جهان، مشاوره رایگان برای کمک به انتخاب و تصمیم‌گیری شما نیز دارد. برای یافتن راهنمای خرید اسکیت یا هر ابزار ورزشی دیگری روی لوزی حساب کنید.