برای مقابله با گرمای تابستان امسال که سخت‌تر از سال‌های قبل به استقبال ما آمده است؛ لازم است راهکارهای مختلفی داشته باشیم. راه‌هایی که به کمک آن‌ها مصرف انرژی را کاهش داده و همچنین از ایجاد صدمات مختلف بر سلامتی نیز جلوگیری کنیم.

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به خوبی مورد بررسی قرار گیرد؛ مسیرهای ورود و خروج هوا است. برای خنک کردن هوای داخل محیط، میزان زیادی انرژی مصرف می‌شود و حالا فرض کنید مسیری وجود داشته باشد که دائما این هوای خنک شده را به بیرون از ساختمان هدایت کند و باعث شود هوای گرم جانشین شود. اگر بتوانید از راه‌های مختلف این مسیرها را مسدود کنید هوای خنک در داخل ماندگار می‌شود و می‌توانید برای مدت زمانی دستگاه‌های خنک کننده را خاموش کنید.

خوب است بدانید از جمله مسیرها و دلایل ورود و خروج هوا؛ در و پنجره‌ها هستند. در و پنجره‌ها اگر ساختار استانداردی نداشته باشند باعث می‌شوند تا بخش زیادی از انرژی به طور دائم هدر برود. البته این هدر رفتن انرژی فقط محدود به تابستان نیست. همین در و پنجره‌ی غیراستاندارد می‌تواند در زمستان هم زمینه ساز خروج هوای گرم داخل محیط شود.

وجود چنین بخش‌هایی در ساختمان هم باعث هدر رفتن انرژی می‌شود و هم می‌تواند دلیلی بر افزایش هزینه‌های مربوطه باشد. وقتی انرژی بیشتری مصرف می‌کنید؛ باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

در این میان در و پنجره‌ها و محصولاتی هستند که می‌توانند در محدود شدن مسیر هدر رفت انرژی تاثیر ویژه‌ای داشته باشند. محصولاتی که به عنوان یک عایق عملکرد خوبی خواهند داشت و همچنین در کاهش هزینه‌ها نیز تاثیر دارند.

یکی از این محصولات، در و پنجره دو جداره یو پی وی سی است. این مدل در و پنجره با کارایی ویژه خود بسیار محبوب و پرطرفدار است. تناسب قیمت پنجره دو جداره در کنار طول عمر، زیبایی و ساخت فوق‌العاده آن از جمله دلایل مهم این محبوبیت است.

راه حل هوشمندانه در حقیقت تعویض در و پنجره‌های فرسوده و قدیمی است که زمینه ساز هدر رفتن انرژی و هزینه خواهد شد. تعویض در و پنجره قدیمی با پنجره جدید در طرح تعویض هافمن با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود، خبری از تخریب و مشکلات ناشی از آن نیست و در حقیقت این یک تعویض به‌صرفه است.

در و پنجره دو جداره یو پی وی سی چطور نقش عایق را بازی می‌کند؟

از جمله بخش‌های این مدل در و پنجره که در تقویت خاصیت در و پنجره به عنوان عایق به خوبی عمل می‌کند پروفیل در و پنجره هافمن است. این پروفیل که ساختاری مقاوم در برابر تغییرات دمایی دارد و عایق گرما و سرما به حساب می‌آید؛ کارایی بسیار خوبی دارد. پروفیل یو پی وی سی را می‌توان محصولی با طول عمر ویژه دانست. این محصول در برابر باد و باران، تابش نور خورشید و گرمای هوا، سرما، ضربه، برخی آلودگی‌ها و ذرات مزاحم و ... مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و دچار تغییر شکل یا رنگ نخواهد شد.

همین پایداری و مقاومت پروفیل باعث افزایش طول عمر در و پنجره می‌شود و نیاز به تعویض یا تعمیر این بخش را به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد.

همچنین پروفیل یو پی وی سی می‌تواند شرایط مناسبی برای ساخت در و پنجره دو یا سه جداره و نصب چند جداره شیشه را به بهترین شکل فراهم کند. همین چند لایه شیشه و ساختار مناسب آن‌ها در ساخت در و پنجره عایق؛ عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت.

یکی از پروفیل‌های مرغوب بازار که کیفیت بسیار بالایی دارد، پروفیل در و پنجره هافمن است. هافمن به مدد سال‌ها تجربه و دانش متخصصین خود توانسته محصولی را روانه بازار کند که کارایی بسیار خوبی دارد.

پروفیل در و پنجره با وزن بسیار سبکی که دارد امکان طراحی و ساخت انواع در و پنجره‌ها با طرح‌ها و مدل‌های مختلف را به مخاطب می‌دهد، اما باید بدانید درعین حال که این پروفیل بسیار سبک است اما به خاطر وجود گالوانیزه در تمام طول پروفیل این بخش مقاومت و پایداری بسیاری دارد.

اهمیت یراق‌آلات

یراق به کار رفته در ساختار در و پنجره به عایق بودن این ساختار کمک خوبی می‌کند. یرآق‌آلات در صورتی که از کیفیت ساخت خوبی برخوردار باشند و به خوبی انتخاب شوند می‌توانند به کامل بسته شدن در و پنجره کمک کنند. این بخش در صورت نصب درست و داشتن کیفیت مطلوب همان محصولی است که باعث می‌شود تا بخش قابل توجهی از درزهای موجود بست شود. قیمت انواع مختلف یراق‌آلات با یکدیگر متفاوت است و هر نوع در و پنجره نیاز به یراق خاص خود دارد. همین مورد می‌تواند سبب تفاوت قیمت پنجره دو جداره در طرح‌ها و مدل‌های مختلف شود.

زهوار و درزگیر موجود در این ساختار نیز از جمله مواردی است که در ساخت عایقی باکیفیت؛ نقش پررنگی دارند. لازم است بدانید تمامی این بخش‌ها در کنار یکدیگر است که باعث به دست آمدن نتیجه‌ی بسیار خوب می‌گردند. اگر هر کدام از این قسمت‌ها ایراداتی داشته باشند و نتوانند از پس وظایف خود به خوبی برآیند؛ در نهایت در و پنجره دو جداره نمی‌تواند به خوبی در برابر ورود و خروج هوای گرم و سرد، پایداری نشان دهد.