یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری یک کار پیچیده و زمان‌بر است که به پشتکار و سخت کوشی نیاز دارد. استراتژی‌هایی وجود دارد که می‌تواند به شما در یادگیری سریع زبان انگلیسی کمک کند؛ به‌طوری که از وقت و انرژی خود نهایت استفاده را ببرید و در آخر بتوانید به راحتی صحبت کنید. این روزها، به تعداد افرادی که می‌خواهند زبان انگلیسی، آیلتس و زبان فرانسوی را یاد بگیرند افزوده می‌شود و تنها می‌توان به کارگیری برخی اصول و شرکت در کلاس زبان انگلیسی یا فرانسوی زبان را فرا بگیرید. از کوچک تا بزرگ به آموزش زبان انگلیسی و زبان‌های مختلف دنیا علاقه دارند و در همین راستا، ما قصد داریم شما را با تمامی استراتژی‌های کلاس و یادگیری زبان آشنا کنیم تا در این مسیر موفق شوید.

Picture1

کلاس زبان انگلیسی

 

چرا شرکت در کلاس زبان انگلیسی مهم است؟

گذشته از اینکه شرکت در کلاس زبان انگلیسی می‌تواند امتیازات زیادی برای فرد داشته باشد، کمکی شگفت انگیز برای مقاطع تحصیلی راهنمایی، دبیرستان یا حتی دانشگاه خواهد بود. اما مهم‌ترین امتیازی که کلاس زبان انگلیسی از دوران کودکی برای شخص به همراه دارد، افزایش هوش، اعتماد به نفس و تفکر انتقادی است. شاید با خود بگویید که رشته تحصیلی من ربطی به زبان انگلیسی ندارد یا در آینده شغلی هیچ تجربه‌ای در باب زبان انگلیسی نخواهم داشت؛ اما لازم است بدانید اکنون در هر مقطعی که هستید، در آینده بسیار نزدیک برای تحصیل یا کار به زبان انگلیسی چه در ایران چه خارج از ایران احتیاج خواهید داشت. بنابراین کلاس زبان و آموزش زبان انگلیسی را در دستور کارتان قرار دهید. همه می‌دانیم شرکت در یک کلاس چقدر به یادگیری سریع زبان کمک می‌کند و مزایای زیادی دارد. اما می‌خواهیم این‌بار به طور اختصاصی از فواید روانی کلاس‌های زبان به شما بگوییم که نه تنها یادگیری را بیش از پیش بیشتر کرده، بلکه به مغز و موقعیت اجتماعی شما کمک زیادی می‌کند.

  1. تفکر انتقادی

تجزیه و تحلیل مطالب مختلف به زبان انگلیسی در کلاس زبان انگلیسی انگیزه شما را برای یادگیری افزایش می‌دهد. این حس انگیزه برای یادگیری موضوعات جدید در ذات هر انسانی قرار دارد و با آموزش چیزهای جدید برانگیخته و هیجان زده می‌شود. در نتیجه موجب می شود تفکر انتقادی شما نیز فعال شود و برای یادگیری به تجزیه و تحلیل بپردازید. بنابراین، به طور موثر نه‌تنها شما یک زبان جدید می‌آموزید بلکه از طریق کتاب، موسیقی و فیلم به زبان انگلیسی به تحلیل می‌پردازید. زبان انگلیسی به شما می‌آموزد که دنیای خود را با دقت، درک بالا و منطقی‌تر بررسی کنید و همین راستا به رشد تفکر انتقادی شما کمک بسزایی می‌کند.

 

  1. همکاری و همبستگی

دیگر دلیل مهمی که کوچک و بزرگ باید در کلاس زبان انگلیسی شرکت کنند این است که می‌توانند در کنار هم‌کلاسی‌های خود کار و تمرین تیمی داشته باشند. این همکاری و همبستگی در کلاس زبان به رشد سریع در حل تمرین و صحبت کردن به زبان انگلیسی کمک کرده و موجب شده در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسند. درست است که بخشی از یادگیری زبان خود خوانی در خانه است و مهم است هر روز به مدت یک ساعت برای تمرین وقت بگذارید. اما ثبت نام در موسسه زبان انگلیسی و شرکت در کلاس زبان تاثیر بیشتری خواهد داشت.

  1. افزایش اعتماد به نفس در جمع

شاید برایتان عجیب باشد، اما شرکت در کلاس‌های چند نفره به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می‌کند. چرا که وقتی در جمع قرار می‌گیرید و با هم‌ سن و سال‌های خود در مورد یک موضوع خاص به زبان انگلیسی صحبت می‌کنید، اعتماد به نفس شما بالا رفته و دیگر از خطا کردن هراسی نخواهید داشت. همین امر موجب شده در کنار هم‌کلاسی‌ها در رفع اشتباهات زبان انگلیسی تلاش کنید و در کنار یکدیگر به سطوح بالاتر برسید. اگر قصد دارید به اعتماد به نفس کودک خود کمک کنید، او را در کلاس زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری که علاقه دارند ثبت نام کنید تا با قرارگیری در کنار دیگران و یادگیری یک مهارت جدید، اعتماد به نفس بهتری را تجربه کنند.

 

  1. رفع اشتباهات در قالب گروه

بدون شک یادگیری هر مهارت جدید بدون آزمون و خطا ممکن نخواهد بود. زبان انگلیسی نیز از این امر مستثنی نیست و اشتباهات در آن بسیار دیده می‌شود. اما خبر خوب این است که اشتباه کردن در کلاس زبان انگلیسی حین صحبت، نوشتن، خواندن و گوش دادن در زبان انگلیسی طبیعی است و نبود خطاها غیر طبیعی است. زمانی که در کلاس زبان در کنار هم‌کلاسی‌های خود اشتباهی در خصوص تلفظ کلمات یا گرامر از شما سر می‌زند، تصحیح کردن آن توسط معلم و جایگزین درست لغات یا گرامر کمک زیادی به یادگیری سریع می‌کند. همچنین موجب شده از خطای دیگران چیزهای جدید یاد بگیرید و شما نیز دیگر آن اشتباهات را در مکالمه تکرار نکنید.

۲

شرکت در کلاس زبان انگلیسی

فرق کلاس زبان انگلیسی با کلاس آیلتس | در چه صورتی شرکت در کلاس های آیلتس اهمیت دارد؟

کلاس آیلتس با کلاس زبان انگلیسی تفاوت عمده‌ای دارند و نمی‌توان آنها را در یک دسته قرار داد. هدف از تشکیل کلاس‌های آیلتس، آمادگی برای آزمون آیلتس است که برای برای مهاجرت تحصیلی و کاری کاربرد دارد. در برخی موارد هم دیده شده شرکت‌های بین المللی در ایران از کارمندان خود می‌خواهند که در کلاس‌های آیلتس شرکت کنند و مهارت های زبانی خود را افزایش دهند. اما دلیل اصلی آیلتس را می‌توان مهاجرت در نظر گرفت. تنها در این صورت است که شرکت در این کلاس مهم می‌شود و باید در جهت افزایش مهارت‌های زبان انگلیسی در کلاس آیلتس تلاش کنید.

دیگر تفاوتی که می‌توان برای کلاس‌های جنرال زبان و آیلتس در نظر گرفت، هدفمند بودن مسیر آموزش است. آزمون آیلتس 4 مهارت Writing، Listening، Speaking و Reading شما را می‌سنجد. کلاس IELTS نیز در جهت بالا بردن سطح این مهارت‌ها قدم برداشته و در زمان مشخصی این مهارت‌های مهم را به شما می‌آموزد. در نتیجه، آیلتس قصد دارد در زمان محدودتری شما را برای آزمون آماده کند تا با نمره‌های بالا این آزمون را پشت سر بگذارید و برای مهاجرت تحصیلی یا کاری آماده شوید. اما کلاس‌های جنرال، تنها به آموزش این مهارت ها می پردازد و اهدافی شبیه به آیلتس ندارد. اگر می خواهید به تازگی زبان انگلیسی یا هر زبان دیگر نظیر زبان فرانسه را شروع کنید و قصد مهاجرت ندارید، کلاس زبان انگلیسی که به طور عمومی برگزار می شوند، انتخابی عالی هستند. اما اگر به فکر مهاجرت هستید و باید کارنامه آیلتس را به دانشگاه یا محل کار مقصد ارائه دهید، شرکت در کلاس های آیلتس را در اولویت قرار دهید.

۳

کلاس آیلتس

 کلاس زبان فرانسه | فرانسه، دومین زبان محبوب جهان برای یادگیری

بعد از زبان انگلیسی، بیش از 300 میلیون نفر در پنج قاره جهان به زبان فرانسه صحبت می‌کنند. فرانسه بعد از انگلیسی دومین زبان خارجی است که به طور گسترده آموزش داده می‌شود و پنجمین زبان پرطرفدار در جهان است. فرانسوی همچنین در کنار زبان انگلیسی تنها زبانی است که در هر کشور دنیا تدریس می‌شود و به سرعت کلاس‌ها پر می‌شوند. مهم‌ترین دلیلی که زبان فرانسه تمام مردم را به خود جذب کرده، شیرینی و جذابیت این زبان است. برخی افراد اعتقاد دارند، فرانسه یکی از زیباترین زبان‌های دنیا را دارد و یادگیری آن تا حد زیادی جذاب و شیرین است. دیده شده حتی برخی افراد اگر قصد مهاجرت به فرانسه را نداشته باشند، این زبان را به عنوان رشته دانشگاهی یا به عنوان یک مهارت جدید انتخاب می‌کنند. اما اکنون می‌خواهیم نکات مهم در خصوص کلاس زبان فرانسه را ارائه نماییم تا شما به درستی در این مسیر قرار بگیرید.

  1. یادگیری به همراه معلم در قدم‌های اول

همه ما تا حدودی از کودکی با زبان انگلیسی آشنا بوده‌ایم و کلاس زبان انگلیسی برایمان غریب نیست. اما هیچکدام از ما از کودکی با زبان فرانسه آشناییت نداشته و باید برای شروع از صفر در کلاس زبان فرانسه شرکت کنیم. کلاس زبان فرانسوی به همراه معلم از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا، دستور زبان پایه فرانسه باید با جزئی‌ترین موارد آموزش داده شود تا فرد از همان قدم‌های اول به درستی با این زبان ارتباط بگیرد. کلاس‌های زبان به ویژه نوع حضوری، در رشد مهارت فرد کمک می‌کند و باعث می‌شود در آینده به راحتی به سطوح بالاتر دست پیدا کند.

  1. گذر از موانع سخت

یاد گرفتن یک زبان جدید که تفاوتی با زبان انگلیسی دارد ممکن است در ماه‌های اول سخت باشد. به همین دلیل زمانی که در جو کلاس قرار می‌گیرید و ساعات زیادی با هم‌کلاسی‌های خود زبان فرانسه را می‌آموزید، از سختی کار کم می‌کنید. یادگیری یک مهارت جدید به همراه چند نفر موجب شده پروسه آموزش کوتاه‌تر شود و شما در سریع‌ترین زمان ممکن مهارت‌ها را آموزش ببینید. در این شرایط موانعی مانند کمبود اعتماد به نفس، سختی زبان، درک نکردن و کاهش عملکرد از بین می‌رود و می‌توانید در کنار هم‌سن و هم‌ردیفان خود زبان جدید را بدون مانع فرا بگیرید.

  1. هموار کردن مسیر آموختن زبان فرانسه

همانطور که اشاره کردیم، یادگیری زبان جدید غیر از زبان انگلیسی می‌تواند سخت باشد. اما برای اینکه این مسیر را هموارتر کنید و به سرعت این زبان را یاد بگیرید، به شرکت در کلاس زبان فرانسه نیاز دارید. زیرا، کلاس زبان موجب شده با قرار گرفتن در جمع و در کنار هم‌کلاسی‌ها چالش‌های متعددی را تجربه کنید. این چالش‌ها می‌تواند در هر مقطعی از آموزش زبان فرانسه رخ دهد. از اشتباهات در گرامر و لغات گرفته تا نحوه صحبت کردن به فرانسوی، همه و همه انگیزه شما را برای آموختن صحیح زبان بیشتر می‌کند. در نتیجه اگر علاقه زیادی به زبان فرانسوی دارید، دست به کار شوید و یکی از کلاس‌های زبان فرانسه شرکت کنید.

۴

کلاس زبان فرانسه

  1. سطح بالا و پیدا کردن مشاغل بین المللی

زبان فرانسوی نیز مانند زبان انگلیسی طیف گسترده‌ای از مشاغل بین المللی را تشکیل می‌دهد. شایان ذکر است که با شرکت در کلاس زبان انگلیسی و کلاس زبان فرانسه می‌توانید برای مصاحبه شغل‌های بین المللی که در داخل کشور فعالیت می‌کنند اقدام کنید. این در صورتی است که کلاس زبان را تا حد متوسطه یا بالاتر گذرانده باشید و سال‌ها روی زبان فرانسه کار کرده باشید. یا حتی می‌توانید برای دانشگاه‌های کشور فرانسه اپلای کنید و مسیر مهاجرت تحصیلی را برای کشورهای فرانسه زبان طی کنید. بنابراین، یادگیری یک زبان جدید نه تنها مهارت‌های شما را افزایش می‌دهد، بلکه مسیرهای جدید به روی شما باز می‌کند تا آینده‌ای بهتر و روشن‌تر داشته باشید.

فواید آموختن زبان انگلیسی یا فرانسه در کلاس

حال نوبت آن رسیده به طور خلاصه فواید آموختن زبان در کلاس را به شما ارائه دهیم تا در انتها تصمیم خود را برای ثبت نام در کلاس زبان انگلیسی، فرانسوی و آیلتس بگیرید. گزارش‌ها حاکی از آن است که یادگیری زبان در کلاس علاوه بر تامین نیازهای آکادمیک، عملکرد فرد را در شرایط مختلف بالا می برد و به شرح زیر هستند:

1. مهارت حل مسئله سخت و پیشرفته

2. توانایی‌های کلامی بسیار بالا

3. بهبود حافظه بلند مدت و کوتاه مدت

4. افزایش تفکر خلاقانه

5. انعطاف پذیری در کلام

6. نگرش بهتر نسبت به زبان

7. انعطاف پذیری در قبول فرهنگ‌های متنوع

۵

آموزشگاه زبان انگلیسی و فرانسه

کلام آخر

تا اینجا متوجه شدید کلاس زبان انگلیسی، کلاس زبان فرانسوی و کلاس آیلتس چقدر برای شما یا فرزندتان مفید خواهد بود و به آینده تحصیلی و شغلی آنها کمک بسزایی می‌کند. گذشته از اینکه همه با فواید آکادمیک یادگیری یک زبان آشنا هستید، اکنون می‌دانید این روزها کلاس زبان مانند تحصیل در مقاطع مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مانند دوره تحصیل به خصوص برای کودکان و نوجوانان باید جدی گرفته شود. این امر نه تنها موجب شده آنها نسبت به هم ‌سن و سال‌های خود جلوتر باشند، بلکه در آینده امتیازهای بیشتری برای تحصیل در دانشگاه و پیدا کردن شغل مناسب داشته باشند.