لاتاری یک قرعه کشی است که هر ساله توسط اداره مهاجرت آمریکا انجام می شود. برنامه لاتاری گرین کارت بر اساس قوانین کشور آمریکا تنها به دلیل حفظ تنوع نژادی انجام می شود. قرعه کشی لاتاری گرین کارت در دولت های مختلف ایالات به همان شکلی که آغاز به کار کرد ادامخ پیدا کرده است. مرکز کنتاکی آمریکا هر سال پیش از ثبت نام لیستی از کشورهای مجاز به شرکت در لاتاری را منتشر می کند. از میان افرادی که در قرعه کشی لاتاری شرکت می کنند، 55000 نفر به صورت تصادفی انتخاب می شوند.

چرا لاتاری؟

m1

برنامه لاتاری گرین کارت از سال 1990 توسط اداره مهاجرت آمریکا و براساس قانون ملیت و مهاجرت این کشور برگذار می شود. شرکت کنندگان در این قرعه کشی به ثورت تصادفی برنده می شوند و حق شهروندی آمریکا را دریافت می کنند. هنگامی که برندگان لاتاری گربن کارت دریافت کنند تحت حمایت قوانین دولت آمریکا قرار می گیرند و می توانند به صورت دائمی در این کشور زندگی کنند. لاتاری سریع ترین و آسان ترین راه برای اخذ اقامت دائم آمریکا می باشد. برندگان لاتاری می توانند همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را با خود به ایالات متحده ببرند. مواردی که به آن اشاره کردیم تنها بخشی از مزایای دریافت گرین کارت می باشد.

 

شرایط ثبتنام لاتاری

شرایط و قوانین ثبت نام لاتاری بسیار آسان است. برای شرکت در قرعه کشی لاتاری باید متولد یکی از کشورهای مجاز برای ثبت نام باشید. لیست این کشور ها هر سال توسط مرکز کنتاکی آمریکا منتشر می شود. ایران تا کنون در دوره های مختلف لاتاری جزو کشورهای مجاز بوده است. همچنین برای ثبت نام لاتاری باید حداقل مدرک دیپلم به معنای گواهی 12 ساله آموزش ابتدایی و متوسطه داشته باشید. لازم به ذکر است که با مدارک فنی و حرفه ای شرایط ثبت نام لاتاری را نخواهید داشت. داشتن یک مدرک دانشگاهی در مرحله ثبت نام بسیار مهم است. اگر هیچ یک از این مدارک تحصیلی را ندارید نگران نباشید! با داشتن حداقل دو سال سابقه کار می توانید به راحتی در لاتاری ثبت نام کنید و مطمئن باشید که پرونده شما وارد روند قرعه کشی می شوید.

برای ثبت نام لاتاری باید مشخصات فردی خود را به همراه عکس مخصوص لاتاری و پاسپورت معتبر به همراه داشته باشید. توجه داشته باشید که برای ثبت نام لاتاری به مدرک زبان انگلیسی نیازی ندارید.

زمان ثبت نام لاتاری 2023

m2

ثبت نام لاتاری هر سال در ماه های اکتبر و نوامبر میلادی (مهر و آبان) برگزار می شود و متقاضیان می توانند شانس خود را برای دریافت گرین کارت امتحان کنند. لاتاری فرصت بسیار خوبی برای دریافت ویزای آمریکا و اقامت دائم در این کشور است. برندگان لاتاری با دریافت گرین کارت شهروند آمریکا محسوب می شوند و می توانند در این کشور کار و تحصیل کنند. اما چرا بهتر است از همین حالا برای رزرو ثبت نام لاتاری 2023 اقدام کنیم؟

افراد بسیاری به دلیل یک اشتباه کوچک در ثبت نام از روند قرعه کشی حذف می شوند. ثبت نام لاتاری باید بسیار دقیق و بدون هیچ نقصی انجام شود، در غیر این صورت شرکت کنندگان شانس خود را از دست می دهند. اگر پیش ثبت نام لاتاری را انجام دهید، طبعا فرصت بیشتری برای رفع نواقص خواهید داشت و به همین ترتیب شانس بیشتری در قرعه کشی لاتاری دارید.

m3

همانطور که اشاره کرده ایم، قانون ملیت و مهاجرت آمریکا در طی این سال ها تغییر نکرده است و برنامه لاتاری گرین کارت هر سال طبق روال سال های پیش انجام می شود. در سال های آتی هم این قانون باقی خواهد ماند و شما می توانید برای ثبت نام لاتاری 2023 همین حالا اقدام کنید. کارشناسان مجرب مجموعه کارت سبز رزرو ثبت نام لاتاری را به صورت اصولی و کاملا مطمئن انجام می دهد و پرونده شما را با دقت بررسی می کنند. پس از پایان ثبت نام، پرینت رسمی ثبت نام و کانفرمیشن نامبر(کد رهگیری) اداره مهاجرت آمریکا اط طریق مجموعه کارت سبز خدمت شرکت کنندگان ارسال می شود. علاوه بر این اگر شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری 2023 را نمی دانید، می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید و مدارک مورد نیاز را پیش از شروع ثبت نام آماده کنید. کارت سبز رزرو ثبت نام لاتاری 2023 را به درستی و با اطمینان خاطر برای شما انجام می دهد و تا پایان این پروسه همراه شما خواهد بود.