همان‌طور که بررسی و تعویض به‌موقع قطعات یدکی خودرو مهم است، خرید و استفاده از قطعات مرغوب و باکیفیت نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از یک قطعه‌ی نامرغوب در سیستم خودرو، بسیار بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید به شما خسارت وارد خواهد کرد؛ بنابراین آشنایی با راه‌های تشخیص اصل یا تقلبی‌بودن قطعات یدکی خودرو، یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر صاحب خودرویی باید با آن آشنا باشد. در این مقاله، ضمن بیان اهمیت استفاده از قطعات یدکی اصل، به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید کیفیت قطعات رنو تندر ۹۰ پلاس را تشخیص دهید.

رنو تندر ۹۰ پلاس؛ خودروی پرفروش بازار را بهتر بشناسید

تندر ۹۰ پلاس، یکی از خودروهای محبوب بازار است که از همان روزهای اول عرضه توانست نظر خریداران را به خود جلب کند و به یکی از پرفروش‌ترین محصولات موجود تبدیل شود. موتور انژکتوری این خودرو، ۱۵۹۸ سی‌سی حجم دارد و با داشتن قدرتی معادل ۱۰۵ اسب بخار، توانسته انتظارات خریداران را از یک خودروی اقتصادی، به‌خوبی برآورده کند. رنو تندر ۹۰ پلاس، با مصرف ۹ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر در مسیرهای شهری و ۵/۶ لیتر در جاده‌ها، یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای بازار به‌شمار می‌رود و به همین دلیل نیز فروش بالایی را برای خود رقم زده است.

شتاب بسیار خوب و امکانات رفاهی و آپشن‌هایی چون: کیسه‌ی هوا، قفل مرکزی، سیستم هشدار خرابی موتور، سوئیچ ضد سرقت، آینه‌های برقی و رایانه سفر، از جمله دلایلی هستند که رنو تندر ۹۰ پلاس را در شمار محصولات پرتقاضای بازار قرار داده‌اند؛ اما عامل بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد که خریداران خودرو را به انتخاب این محصول تشویق کرده است و این دلیل چیزی نیست جز قیمت قطعات تندر نود پلاس مناسب و دسترسی آسان به قطعات یدکی آن است.

 با وجود دسترسی ساده‌ی صاحبان این خودرو به قطعات یدکی اصل، وجود قطعات تقلبی در بازار و شباهت بسیار زیاد این قطعات به محصولات اصل و باکیفیت، خرید قطعات یدکی اصل رنو تندر ۹۰ پلاس را به چالشی بزرگ برای دارندگان این خودرو تبدیل کرده است. قبل از اینکه به سراغ راه‌های تشخیص کیفیت قطعات یدکی تندر ۹۰ پلاس برویم، ابتدا قصد داریم شما را با مضرات استفاده از قطعات بی‌کیفیت آشنا کرده و انگیزه‌ی کافی برای یادگیری روش تشخیص اصالت قطعات یدکی این خودرو را در اختیارتان قرار دهیم.

 

قطعات یدکی نامرغوب با خودروی شما چه می‌کنند؟

قیمت پایین قطعات یدکی نامرغوب و چرب‌زبانی‌هایی که فروشندگان این قطعات می‌کنند، مهم‌ترین دلایلی هستند که خریداران را برای انتخاب این محصولات، متقاعد می‌سازند؛ اما موضوعی که شاید کمتر کسی به آن توجه کند، خسارات سنگین و حتی غیرقابل جبرانی است که استفاده از این قطعات به شما تحمیل خواهد کرد. برای درک بهتر موضوع، اجازه دهید با ذکر مثال‌هایی از قطعات یدکی مختلف خودرو، اهمیت این موضوع را بیشتر برایتان روشن کنیم:

  • کمک فنر

کمک فنر، یکی از مهم‌ترین قطعات موجود در سیستم تعلیق خودرو است و ارتباط بسیار نزدیکی با ایمنی راننده و سرنشینان وسیله‌ی نقلیه دارد. استفاده از یک کمک فنر جلو نامرغوب می‌تواند باعث از کنترل خارج‌شدن خودرو در پیچ‌ها شود و حوادث ناگواری را برای شما رقم بزند.

  • فیلتر هوا

فیلتر هوا، یکی دیگر از قطعات مهم موجود در خودرو است و وظیفه‌ی جذب ذرات آلاینده را بر عهده دارد. استفاده از فیلتر هوای نامرغوب، سبب ورود آلاینده‌های مختلف به موتور خودرو شده و عمر آن را کاهش می‌دهد.

  • تسمه تایم

z1

تسمه‌ تایمینگ موتور، از جمله قطعات حساس دیگری است که در سیستم موتور خودرو تعبیه شده است و وظیفه‌ی کنترل عملکرد سوپاپ‌ها را بر عهده دارد. اگر به سلامت موتور خودروی خود و افزایش طول عمر آن اهمیت می‌دهید، باید از کیت تسمه تایم مرغوب استفاده و از خرید محصولات تقلبی و بی‌کیفیت، خودداری کنید.

  • کیت کلاچ

از دیگر قطعات یدکی خودرو که نقش بسیار مهمی در عملکرد وسیله‌ی نقلیه‌ی شما ایفا می‌کند و وظیفه‌ی انتقال نیرو را نیز بر عهده دارد، می‌توان به صفحه کلاچ اشاره کرد. استفاده از کیت کامل کلاچ نامرغوب، سلامت و عملکرد خودروی شما را به‌صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد و خسارات سنگینی را در آینده برایتان به‌همراه می‌آورد.

  • لنت ترمز

لنت ترمز، همان‌طور که از نام آن نیز می‌توانید حدس بزنید، قطعه‌ای است که عملکرد سیستم ترمز خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ارتباط مستقیمی با امنیت شما دارد. مهم نیست قصد خرید ست لنت ترمز جلو را داشته باشید یا برای تعویض لنت‌های عقب اقدام کرده باشید، در هرصورت، برای تامین امنیت جانی خود و دیگر سرنشینان خودرو، حتما باید به‌دنبال خرید یک محصول باکیفیت و مرغوب باشید و از خرید محصولات ارزان‌قیمت و نامرغوب، خودداری کنید.

  • فیلتر روغن

فیلتر روغن، قطعه‌ای بسیار مهم در موتورهای احتراقی است که با جذب آلودگی‌های موجود در روغن موتور، از رسوب آن‌ها در موتور خودرو جلوگیری می‌کند. استفاده از فیلتر روغن‌‌های بی‌کیفیت، بدترین کاری است که می‌توانید با خودروی خود انجام دهید؛ چراکه با این‌کار، عملکرد موتور را تحت تاثیر قرار داده و زمینه‌ساز واردآمدن خسارات سنگین در آینده خواهید شد.

  • دیسک ترمز

قطعه‌ی بسیار مهم دیگری که عمل ترمز‌گیری در خودرو را تحت تاثیر قرار داده و ارتباط مستقیمی نیز با امنیت شما دارد، دیسک ترمز است. در انتخاب دیسک ترمز جلو و عقب خودروی خود دقت کنید و با خرید محصولات اصل و مرغوب، مانع از وقوع حوادث تلخ در آینده شوید.

 

 

گول ظاهر را نخورید؛ بهترین راه برای تشخیص کیفیت قطعات تندر ۹۰ پلاس

 

یکی از بهترین راه‌های تشخیص کیفیت قطعات یدکی رنو تندر ۹۰ پلاس و خرید محصولات اصلی رنو، توجه به بسته‌بندی این محصولات است. کمپانی رنو، روی بسته‌بندی محصولات خود، عبارت‌های Group Renault و Genuine Part را به دو زبان انگلیسی و فرانسوی و با الگوهای خاصی چاپ کرده است و این فاکتور، کمک بزرگی به خریداران برای تهیه‌ی محصول اصل و باکیفیت می‌کند.

راه دیگری که با استفاده از آن می‌توانید کیفیت قطعات رنو تندر ۹۰ و اصل‌بودن آن‌ها را تشخیص دهید، توجه به برچسب امنیتی رنو روی محصول است. این برچسب‌ها که مورد تایید کمپانی رنو هستند، روی بسته‌بندی تمامی محصولات این شرکت وجود دارند و اصالت و کیفیت این قطعات را نشان می‌دهند. یکی دیگر از فاکتورهایی که برای تشخیص کیفیت قطعات رنو تندر ۹۰ پلاس باید به آن توجه کنید، خرید این قطعات از مراکز معتبر و تایید شده است. رنویار، یکی از معتبرترین فروشگاه‌هایی است که می‌توانید قطعات یدکی تندر ۹۰ پلاس باکیفیت را از طریق اینترنت تهیه کرده و در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

قطعات یدکی خودرو و اصالت این قطعات، موضوع بسیار مهمی است که با توجه به افزایش اجناس تقلبی در بازار، اهمیت آن بیش از پیش افزایش یافته است. همان‌طور که گفتیم، استفاده از قطعات یدکی نامرغوب خودرو، نه تنها ضررهای مالی فراوانی را به شما تحمیل خواهد کرد؛ بلکه خطرات جانی جبران ناپذیری را نیز برایتان به‌همراه خواهد داشت. یک‌بار دیگر هم یادآوری می‌کنیم که بهتر است برای جلوگیری از وقوع حوادث تلخ، قطعات یدکی اصل رنو تندر ۹۰ پلاس را از فروشگاه رنویار خریداری کرده و با این‌کار، سلامت خود و عزیزانتان را تامین کنید.

همچنین می توانید برای تشخیص اصل یا فرعی بودن قطعات به بلاگ رنویار بروید و مطالب مرتبط با قطعات رنو را مطالعه کنید.