به گزارش پارس به نقل از ایسنا، قاضی احمد سپاسدار خاطرنشان کرد: در پی انتشار اخبار کذب مبنی بر فعالیت گروهی تحت عنوان خفاش شب و ایجاد مزاحمت برای افراد خصوصا زنان، که در برخی موارد تصاویر ساختگی زیادی نیز به همراه آن انتشار یافت با صدور دستور قضایی ویژه موضوع در دستور کار قرار گرفت و یکی از عوامل نشر این خبر کذب در اهواز شناسایی و با نیابت قضایی دستگیر و جهت رسیدگی به پرونده به شیراز اعزام شد.

وی افزود: فرد مورد نظر عضو گروه‌های مختلفی در شبکه‌های مجازی است که دست به انتشار این خبر کذب زده است. وی انگیزه خود را از این اقدام شوخی عنوان نموده است.

معاون دادستان شهرستان شیراز با تصریح اینکه چنین اقداماتی تاثیرات بسیار بدی بر افکار عمومی داشته و موجب کاهش احساس امنیت می‌شود، توصیه کرد که افراد اخبار مورد نظر خود را از منابع رسمی دنبال و قبل از انتشار از صحت آن اطمینان حاصل کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که با انتشار اخبار دروغ امنیت عمومی جامعه را بر هم بزنند مطابق ماده 698 قانون مجازات اسلامی به حبس از دو ماه تا 2 سال یا 74 ضربه شلاق محکوم خواهند شد.

سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز همچنین گفت: برخورد قاطع با سارقان در دستور کار دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز قرار دارد.

قاضی سپاسدار با بیان اینکه در هفته اخیر دستگاه قضایی با 10 سارق برخورد قانونی انجام داده است، گفت: متهمان دستگیر شده اقدام به سرقت‌های درون خودرو، سرقت مسلحانه، سرقت از اماکن مسکونی و باغات کرده بودند که با اخذ شکایت از مال باختگان موارد در دستور کار مقام قضایی قرار گرفت و پس از دستگیری متهمان به شعبه ویژه رسیدگی به سرقت معرفی شدند.

وی گفت: تعدادی از این متهمان دارای سابقه کیفری بوده و بعضاً به مواد مخدر اعتیاد دارند.

قاضی سپاسدار با تاکید بر اینکه بزه سرقت یکی از جرائم امنیتی به شمار رفته و دادسرای جنایی شیراز نسبت به این متهمان با شدت برخورد می‌کند خاطر نشان کرد: پرونده این افراد پس از رسیدگی مقدماتی در دادسرای جنایی و امور امنیتی شیراز با کیفرخواست به دادگاه ارسال می‌شود.

معاون دادستان شیراز تصریح کرد: برای این متهمان بنا بر نوع بزه ارتکابی شدیدترین مجازات پیش بینی شده در قانون درخواست می‌شود و مقامات دادسرا تا پایان اجرای احکام پرونده قضایی این متهمان را تحت نظر دارد.

قاضی‌سپاسدار افزود: برخورد قاطع، سریع و بدون اغماض با سارقان همواره در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد و این دادسرا نیز در راستای سیاست‌های کلان قضایی با اعمال قانون تامین امنیت شهروندان را اولویت اول کاری خود قرار داده است.