تهیه لوازم یدکی خودرو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که برای صاحبان خودرو وجود دارد. هیچ‌گاه نمی‌توان با تکیه بر این‌که یک خودرو‌ی دست اول خریداری می‌کنید، به فکر این باشید که در سال‌های آینده و در زمان استفاده از خودرو‌ی خود، نیازی به لوازم یدکی خودرو پیدا نخواهید کرد. لوازم خودرو هم مانند هر وسیله‌ای ممکن است خراب، فرسوده و دچار مشکلات فنی شود. به همین دلیل است که باید قطعات تعمیر یا تعویض شود. در این شرایط پیدا کردن نمایندگی فروش بهترین لوازم یدکی خودرو که بتوان از اصالت و سلامت کالای آن اطمینان کرد، یک بحث مهم است. شما برای تهیه‌ی لوازم یدکی مورد نیاز خود به سراغ کدام مرجع می‌روید؟ آیا خرید آنلاین را به خرید حضوری ترجیح می‌دهید یا عقیده‌ی شما بر خرید حضوری لوازم یدکی خودرو است؟ اگر خرید آنلاین از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر لوازم یدکی را مورد تایید قرار می‌دهید، امروز برای شما یکی از نمایندگی فروش قطعات خودرو را معرفی خواهیم کرد.

به دلیل تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و گرانی این روزها، برخی از افراد همواره دچار تردید و نگرانی درباره‌ی اصالت و درستی لوازم یدکی خودروی خود هستند. سلامت لوازم یدکی خودرو اهمیت بسیار زیادی دارد که نمی‌توان از آن غافل شد. یک نقص کوچک در لوازم می‌تواند منجر به تصادف، فاجعه‌ای دلخراش و یا ضرر مالی شود. برای پیشگیری از بروز چنین اتفاقاتی به شما پیشنهاد می‌کنیم به فکر خرید لوازم یدکی خودرو از نمایندگی‌های معتبر باشید.

خرید قطعات مصرفی خودرو

قطعات مصرفی خودرو شامل قطعاتی میشود که به طور پیوسته و در فاصله های زمانی تقریبا” مشخص میبایست توسط مالک اتومبیل و یا تعمیرکار اتومبیل مورد بازرسی قرار گیرد و در صورت نیاز تعویض شود. در کل و در کلیه اتومبیل های سواری در حدود ١٠ و یا ١٥ قطعه وجود دارد که در دسته کالاهای مصرفی قرار میگیرند و رسیدگی به موقع و تعویض لوازم مصرفی در زمان مشخص شده که توسط کمپانی تولید کننده اتومبیل در دفترچه راهنمای اتومبیل شرح داده شده است ، میتواند از بروز مشکلات جدی در اتومبیل جلوگیری و در نهایت از هزینه های بسیار بالای تعمیر و تعویض قطعاتی که در صورت تعویض به موقع قطعات مصرفی خودرو میتوان از آسیب رسیدن به آنها جلوگیری کرد، اشاره کرد.

بهترین زمان تعویض قطعات مصرفی خودرو

در صورت خراب شدن و یا تمام شدن لنت ترمز و عدم رسیدگی و تعویض به موقع لنت ترمز ، دیسک ترمز و بوستر ترمز که دارای عمر مفید طولانی میباشند، آسیب دیده و نیاز به تعمیر و یا تعویض پیدا میکنند، که خود نیازمند هزینه های نسبتا” بیشتری نسبت به رسیدگی به موقع به لنت ترمز میباشد. قطعات مصرفی خودرو تقریبا” در کلیه اتومبیل های سواری به شرح زیر میباشند، که زمان تعویض برخی از این قطعات مصرفی به طور میانگین برای اتومبیل های سواری به این ترتیب میباشد.

  • فیلتر هوا: بین ٥٠٠٠ تا ١٠٠٠٠ کیلومتر

اصلی ترین دلیل خرابی فیلتر هوا خودرو آلودگی فیلتر میباشد که این الودگی ها از هوای تنفسی خودرو بر روی فیلتر مینشیند و باعث گرفتگی منفذهای سلولوزی فیلتر میشود و متاسفانه دیگر هوای چندانی به داخل موتور اتومبیل وارد نمیشود. با بالا رفتن میزان گرفتگی منفذهای سلولوزی فیلتر هوای خودرو میزان اکسیژنی که میبایست با سوخت ترکیب شود و احتراق مناسب را ایجاد کند کاهش می یابد و موتور اتومبیل با فشار بیشتر کار میکند و طبیعی است که میزان مصرف سوخت بالا میرود که به اصطلاح عامیانه مصرف بنزین در صد کیلومتر افزایش می یابد و از طرفی اتومبیل نفس کم میاورد.

  • فیلتر روغن: بین ٥٠٠٠ تا ١٠٠٠٠ کیلومتر
  • فیلتر کابین: هر یک سال
  • فیلتر بنزین: هر ٢٠٠٠٠ تا ٤٠٠٠٠ کیلومتر
  • روغن موتور: بین ٥٠٠٠ تا١٠٠٠٠ کیلومتر

کیفیت روغن موتور اتومبیل تاثیر مستقیمی در صدای موتور اتومبیل، میزان گرمایش موتور اتومبیل،طول عمر قطعات داخل موتور، میزان آلایندگی اتومبیل و لرزش موتور  اتومبیل دارد که استفاده از روغن موتور اتومبیل مرغوب و توصیه شده توسط کمپانی سازنده  اتومبیل و تعویض روغن موتور در کیلومتر تعیین شده باعث عدم ایجاد اینچنین مشکلاتی در خودروی شما میشود. بنابراین قبل از خرید روغن موتور حتما به این موارد توجه داشته باشید.

قیمت روغن موتور خودرو در کشورهای تولید کننده این محصول که کشور ایران هم جزو این کشورها میباشد، حدودا” مابین لیتری ٢ دلار تا ١٥ دلار میباشد که هزینه های واردات برای روغن موتور های ساخت کشورهای دیگر بر این مبلغ افزوده میشود و البته مواد اولیه ، کشور سازنده و نوع برند در قیمت نهایی روغن موتور تاثیر مستقیم دارد.

  • شمع موتور: بین ٤٠٠٠٠ تا٦٠٠٠٠ کیلومتر

به طور کلی شمع خودرو دارای یک طول عمر مفید مشخصی می باشد، اما زمانی ممکن است که بخاطر جمع شدن رسوبات بر روی الکترود که حاصل احتراق ناقص می باشد و یا دلیل درست جرقه نزدن که موجب از بین رفتن الکترودها می شود. که در این صورت لازم است برای خرید شمع خودرو زودتر از کیلومتر مقرر اقدام شود.

خرید شمع خودرو قطعه ای در خودرو می باشد که الزامی بوده و وظیفه جرقه زنی و روشن کردن اتومبیل را برعهده دارد. به این صورت که این قطعه در بالای محفظه احتراق و سیلندر خودرو قرار گرفته و از یک طرف جریان ولتاژ بالای برق را گرفته و از طرف دیگر با ایجاد جرقه زنی در محفظه احتراق باعث انفجار بخار فشرده شده بنزین و ایجاد نیروی مورد نیاز برای حرکت اتومبیل می گردد.

  • لنت ترمز جلو: بین ٢٠٠٠٠ تا ٤٠٠٠٠ کیلومتر.

قیمت یک دست لنت مانند قطعات دیگر برای خودروهای مختلف بسته به وزن اتومبیل و حجم موتور و نوع لنت ترمز که کمپانی تولید کننده برای آن خودرو در نظر گرفته متفاوت است. ولی به طور کلی در کشورهای تولید کننده لنت که کشور ایران هم جزو آنهاست قیمت یک دست لنت ترمز خودرو بین ٤ تا ١٥٠ دلار می باشد. بعد از خرید لنت ترمز خودرو علائم و نشانه هایی که شما میتوانید متوجه شوید که زمان تعویض است میتوان به پایین آمدن پدال ترمز هنگام ترمزگیری، مشاهده تغییر در قدرت ترمز گیری، شنیدن صدای جیغ و یا سوت از سمت جلو و یا عقب خودرو و لرزیدن پدال هنگام ترمز کردن اشاره کرد.

  • لنت ترمز عقب: بین ٧٠٠٠٠ تا ١٠٠٠٠٠ کیلومتر

اگرچه که ممکن است محدودیت‌های زیادی در خرید و پیدا کردن لوازم یدکی خودروی خود پیدا کنید اما مستریدکی توانسته‌ی تا حد امکان بیشترین پاسخ را برای نیاز و خرید لوازم یدکی خودرو بدهد.

v1

تامین و تهیه لوازم یدکی خودرو می‌تواند یک نقش تاثیرگذار در انتخاب برند خودروی شما باشد. اگر لوازم یدکی خودرویی که می‌خرید در بازار به سختی پیدا می‌شود، بهتر است در خرید خود تجدیدنظر کنید. لوازم یدکی رنو هم در همین توضیح قرار دارد. متاسفانه لوازم یدکی رنو در بازار قیمت مشخصی ندارند و ممکن است آن را با قیمت‌های مختلفی در بازار پیدا کنید. در این میان، قیمت‌های سایت مستریدکی، در محدوده‌ی قیمت واقعی قطعات خودرو رنو قرار دارد و می‌تواند مرجع خوبی برای بررسی قیمت‌های بازار باشد.

در کنار همه‌ی آن‌ چه که گفتیم، صحبت از برندهای داخلی هم بخش مهمی است. شرکت خودروسازی ایران‌خودرو که در خارج از کشور با نام ایکو یا IKCO شناخته می‌شود، یکی از معتبرترین شرکت‌های خودروسازی و پخش لوازم یدکی خودرو در ایران است. کار اصلی این شرکت مونتاژ خودروهای مختلف در کشور است و توانسته با تولید داخلی قطعات و لوازم یدکی خودرو وارد بازار داخلی و جهانی شود.

همه قطعات لازم برای خودروهای تولید و مونتاژ شده توسط شرکت ایران‌خودرو تولید می‌شود و خریداران می‌توانند به راحتی برای تامین و خرید قطعات مورد نظر خود به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر در سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین سایت فروشگاه اینترنتی لواز م یدکی مستریدکی، مرجعی خوب و جامع برای تهیه قطعات مورد نظر است. مشاورین ما در همه مراحل خرید در کنار شما هستند.