هنگامی که قرار است برند یا کسب و کار خود را معرفی کنید یا محصولات خود را بفروشید، بازاریابی ایمیلی یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌های انجام این کار است. روش‌های زیادی برای یافتن افرادی وجود دارد که مشتاقانه منتظر دریافت ایمیل‌های شما هستند ولی باید قبل از ایجاد یک کمپین ایمیلی نکاتی را به خاطر داشته باشید.

ایجاد پلن ایمیل مارکتینگ

برای سهولت برنامه ریزی، ما بهترین روش‌هایی را که ممکن است به هنگام تدوین استراتژی بازاریابی به کار شما بیاید را در این یادداشت جمع آوری کرده‌ایم.

m1

تعریف مخاطبین

مهم نیست که قرار است چه چیزی را به فروش برسانید، چیزی که مهم است این است که ایده روشنی از مخاطبان خود داشته باشید تا بتوانید به طور موثر با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. بهتر است از سرویس ایمیلی استفاده کنید که بتوانید به کمک آن برای مخاطبان خود ایمیل شخصی شده و هدفمند ارسال کنید که به افزایش تعامل، رابطه قابل اعتماد بین شما و مشتری و افزایش نرخ بازگشت سرمایه کمک کند.

منابع ثبت نام

برخی از با ارزش‌ترین داده هایی که فرم ثبت نام شما ارائه می دهد نحوه و منبع ثبت نام مشترکان در لیست شما است. دانستن اینکه مشتریان شما از کجا به لیست شما اضافه شده‌اند، می‌تواند ایده بهتری در مورد نحوه برقراری ارتباط با آن‌ها و روش‌های بازاریابی موثر به شما بدهد.

گروه‌های کاربران

پس از شناسایی مجموعه‌های کوچکتر از افراد در بین مخاطبان خود، قادر خواهید ایمیل‌های مرتبط و شخصی‌تر ایجاد کنید  و هرچه کمپین ایمیلی شما مرتبط‌ تر باشد، نتایج بهتری خواهید گرفت.

محتوای ایمیل

اکنون که متوجه شدید برای چه کسی قرار است ایمیل ارسال کنید، وقت آن است که به محتوای ایمیل خود هم فکر کنید. می‌خواهید به مخاطبان خود چه بگویید؟ استراتژی بازاریابی محتوای شما چیست؟ شما می‌خواهید ایمیل‌هایی هدفمند ارسال کنید که در واقع با مشترکان خبرنامه شما صحبت می‌کنند ، بنابراین همیشه به خاطر داشته باشید که مشتریان به چه علت عضو خبرنامه ایمیلی شما شده‌اند.

هدف شما از ارسال ایمیل چیست

در مورد اینکه هر چند وقت یک بار باید به مشتریان خود ایمیل بفرستید هیچ قاعده و قانون از پیش تعیین شده‌ای وجود ندارد. اما اگر بیش از حد ایمیل ارسال کنید، احتمالا مشتریان اشتراک خود را لغو خواهند کرد. همیشه نرخ لغو اشتراک و نرخ کلیک ایمیل‌ها را بررسی کنید و در صورت لزوم دفعات ارسال ایمیل را کم و زیاد کنید.

زمانبندی داشته باشید

یکی از راه های اطمینان از اثربخش بودن کمپین‌‌های بازاریابی، ایجاد تقویم محتوایی برای برنامه ریزی کمپین‌ها، پست های وبلاگ، پست های شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگر است. برنامه بازاریابی ایمیل شما به نوع کسب و کار، نوع محتوایی که ارسال می‌کنید (استراتژی بازاریابی محتوا) و فرکانس ارسال شما بستگی خواهد داشت.

سرویس ایمیل مارکتینگ سندر

سرویس ایمیل مارکتینگ سندر به شما کمک می‌کند تا علاوه بر ارتقای برند، میزان فروش و ارتباط با مشتریان را افزایش دهید. افزایش هزینه‌های بازاریابی باعث شده است بسیاری از بازاریابان به فکر روش‌های مقرون به صرفه‌تر بروند. بدون شک ایمیل مارکتینگ یکی از این روش‌هاست. با یکپارچه‌سازی این ابزار با اتوماسیون به راحتی می‌توانید فعالیت‌های خود را به صورت خودکار درآورید.

نکته قابل تامل بعدی در مورد بازاریابی ایمیل، بحث بازگشت سرمایه است که تقریبا نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی موفق‌تر بوده است. در حالی که بسیاری از ترندهای بازاریابی می‌ایند و می‌روند بازاریابی ایمیلی سال‌هاست که توانسته است به عنوان ابزاری کارآمد در دستان بازاریابان و شرکت‌ها و استارتاپ‌ها باشد و از این نظر نیز پیشتاز است.