برش لیزر نیک جزو مجموعه های معتبر برش لیزر در کشور میباشد که از مدرن ترین تجهیزات و همچنین پرسنلی مجرب برای ارائه خدمات خود به مشتریان بهره گرفته است و تا کنون کلیه مشتریان این مجموعه از خدماتی که دریافت نموده اند رضایت کاملی داشته اند.

فلزات زیادی وجود دارند که امروزه  در بخش تولید کالا و یا ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرند که همگی نیز برای اینکه به ابعاد و اشکال مناسب در آمده و سپس مورد استفاده قرار گیرند ابتدا باید برش دقیقی بر روی آنها انجام شود. از انواع فلزاتی که این روزها کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده است باید به برنج اشاره نمود که در صنایع و کارخانجات تولیدی مورد استفاده زیادی دارد. برش فلز برنج به دلیل اینکه از فلزات ارزشمند است باید با دقت بالایی انجام شود تا کمترین میزان ضایعات حاصل از برش باقی بماند. یکی از روش های برش این فلز ارزشمند که این روزها جایگزین روش های قدیمی شده است برش لیزر میباشد.  در این مطلب قصد داریم تا در  رابطه با برش لیزر برنج و چگونگی انجام آن مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم. برش لیزر برنج همانطور که از نامش پیداست توسط دستگاه های لیزری انجام میشود و میتواند برش بسیار دقیق و بدون هیچگونه خطایی را انجام دهد و امروزه طرفداران بسیار زیادی نیز پیدا کرده است. امروزه برش لیزر آهن، برش لیزر مس، برش لیزر برنج و برش لیزر آلومینیوم توسط این دستگاه ها انجام میشود و کیفیت برش با بهره مندی از این دستگاه ها تا حد زیادی افزایش یافته است.  

برش لیزر

پیاده سازی طرح برش لیزر مس از اولین مراحل

از اولین مراحلی که در رابطه با برش لیزر برنج و چگونگی انجام آن باید به آن اشاره کنیم پیاده سازی طرحی است که قرار است که در هنگام برش بر روی ورق اجرا شود. تمامی ورق های برنجی که مشتریان برای برش سفارش میدهند در یک ابعاد و شکل مشخص برش نمیخورند و سایز و شکل برش ها با یکدیگر متفاوت است. در برش لیزری ابتدا طراح باید نحوه برش را به دستگاه برش لیزری تعریف کند تا دستگاه نیز بر اساس آن برش را انجام دهد. پیاده سازی طرح ها کار آسانی نیست و همچنین باید با دقت بالایی انجام شود زیرا حتی صد و هزارم میلیمتر نیز میتواند منجر به ضایع شدن ورق های برنجی کند. فردی که مسئولیت طراحی را بر عهده میگیرد باید از تجربه بالایی برخوردار باشد تا بتواند برش را بدون هیچگونه خطایی انجام دهد. شرکت برش لیزر برش نیک از شرکت هایی است که کلیه پرسنل آن از تجربه بالایی در زمینه برش و کار با دستگاه های لیزری بر خوردار هستند و به همین دلیل با کیفیت ترین و دقیق ترین برش ها توسط این مجموعه به لطف پرسنل با تجربه انجام میشود.

بارگذاری طرح در کامپیوتر و انجام برش در مرحه بعدی قرار میگیرد

بعد از طراحی نوبت به بارگذاری طرح به کامپیوتر دستگاه برش لیزر میرسد. کامپیوتر دستگاه برش لیزری باید طرح مد نظر را دریافت کند تا بتواند بر اساس آنچه که مشتری مد نظر دارد برش انجام شود. کامپیوتر دستگاه برش لیزر مس بعد از دریافت طرح  و با دریافت ورق های برنجی روند برش را به صورت اتوماتیک انجام خواهد و از این به بعد دیگر نیروی انسانی کمترین دخالتی در روند برش خواهد داشت. برش لیزر برنج و چگونگی انجام آن با توجه به نوع دستگاه برش لیزر به دو صورت اتوماتیک , نیمه اتوماتیک انجام میشود. دستگاه های برش لیزری که نیمه اتوماتیک هستند در مواردی البته بسیار کم نیاز به دخالت اپراتور دارند و باید در برخی مراحل برش اپراتور  روند برش را نظارت کرده و دخالتی داشته باشد. اما دستگاه های تمام اتوماتیک برش لیزر برنج اینگونه نیستند و به کمترین دخالت اپراتور نیاز دارند. شرکت برش لیزر نیک جدیدترین و مدرن ترین دستگاه های اتوماتیک و تمام اتوماتیک برش لیزر برنج، برش لیزر آهن، برش لیزر مس و برش لیزر آلومینیوم را در اختیار دارد که برش را با دقت بسیار بالا و همچنین کوتاه ترین زمان ممکن انجام میدهند.

برش لیزر نیک

حکاکی بر روی ورق برنج از متفاوت ترین روش های برش

یکی از روش کاملا متفاوت برش لیزر برنج در مقایسه با برش های معمولی حکاکی بر روی ورق برنجی میباشد. حکاکی بر روی ورق برنجی بر اساس طرحی انجام میشود که مشتری نیاز دارد و  در این مرحله مشتری نسبت به نیاز خود طرحی را به مراکز برش لیزر ارائه میدهد تا بر روی ورق  حک شود. حکاکی که بر روی ورق های برنجی انجام میشود نیاز به دقت بالایی دارد و به همین دلیل با روش های سنتی نمیتوان چنین طرح هایی را بر روی ورق حک نمود. تنها دستگاه ها و تجهیزات برش لیزری هستند که میتوانند برش را به صورت دقیق و بدون هیچگونه خطایی انجام دهند. شرکت برش لیزر نیک خدمات حکاکی با دستگاه لیزر، برش لیزر آهن، برش لیزر مس و برش لیزر آلومینیوم را با بهترین تعرفه به انجام میرساند و تا کنون نیز رضایت مشتریان خود را با توجه به ارائه خدماتی با کیفیت جلب نموده است. همچنین شرکت برش لیزر نیک امکان حکاکی با طرح های بی نظیر و خاص را برای مشتریان خود فراهم نموده است و اگر برای  حکاکی نیاز به طرح های خلاقانه دارید میتوانید از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

برش لیزر برنج دشوار تر از برش دیگر فلزات

از انواع روش های برش فلزات مانند برش لیزر آهن، برش لیزر مس و برش لیزر آلومینیوم که امروزه در مجموعه های برش لیزر انجام میشود این برش لیزر برنج است که از بقیه روش های برش دشوار تر میباشد. در برش لیزر برنج به دلیل حساسیت و ارزشمند بودن ورق های برنجی باید دقت بسیار بیشتری بخرج داده شود.  در برش لیزر برنج به دلیل اینکه ورق های برنجی جزو ورق های منعکس کننده نور قرار میگیرند ممکن است آسیبی را متوجه دستگاه به دلیل این برگشت نور کنند که به این برگشت نور فلش بک نیز گفته میشود. از همین رو کار با دستگاه برش لیزری در مواقعی که قرار باشد ورق های برنجی برش بخورند دشوار تر است و فردی که وظیفه اپراتوری دستگاه را بر عهده میگیرد باید تجربه بالایی در زمینه برش این فلز پر کاربرد داشته باشد. البته از سویی ورق های برنجی از دست ورق های بسیار ارزشمند هستند که همین موضوع حساسیت برش را تا حد زیادی افزایش میدهد. قیمت بالای این ورق های فلزی باعث شده تا شرکت هایی که در زمینه برش فلز مس فعالیت میکنند دقت بیشتری در هنگام برش به خرج دهند تا امکان بروز هر گونه مشکل برای ورق های برنجی به حد اقل خود برسد.

سرعت برش ورق های برنجی نسبت به توان دستگاه متفاوت خواهد بود

یکی از مزیت هایی که برش لیزر آهن، برش لیزر مس، برش لیزر آلومینیوم و همچنین برش لیزر برنج ایجاد میکند بالا رفتن سرعت برش میباشد که البته هر چه ارزش فلز بیشتر باشد باید دقت بیشتری در بالا بردن سرعت بخرج داده شود. برخی دستگاه های برش لیزر برنج وجود دارند که از توان کمی برای افزایش سرعت برخوردار هستند که در نتیجه نمیتوان این دستگاه ها را در سرعت بالا مورد استفاده قرار داد زیرا ممکن است با اشتباه و خطایی که در برش بوجود می آید ورق برنجی ضایع شده و هزینه هایی ایجاد شود. اما برخی دستگاه های برش لیزری وجود دارند که توان بالایی در افزایش سرعت برش داشته و در نتیجه میتوان به راحتی برش با سرعت بالایی را به انجام رساند و روند برش در کوتاه ترین زمان ممکن به پایان برسد.

برش لیزر برنجی

برای استفاده از خدمات برش لیزر به سایت ما مراجعه نمایید:

https://boreshlaser.com/