یکی از مهم‌ترین مسائل در ساختمان‌سازی، طراحی و اجرای نمای آن است. برای این که یک نمای خوب و حرفه‌ای داشته باشیم، باید با شرکت‌های معتبری که توسط تیم حرفه‌ای و آموزش دیده اداره می‌شوند، همکاری کنیم.

خیلی از افراد ممکن است هزینه‌های گزاف بابت طراحی داخلی ساختمان پرداخت کنند و برای طراحی و اجرای نما، بودجه چندانی مد نظر قرار ندهند. این کار اشتباه است، چون گفته می‌شود که نمای بیرونی ساختمان هویت آن به حساب می‌آید.

معرفی شرکت اکوآرک

اکوآرک یکی از اولین شرکت‌های متخصص در زمینه طراحی نما خشک و اجرا دقیق آن در کشور است که خوشبختانه توانسته است در طول 12 سال فعالیت مستمر با طراحی‌های منحصر به فردی که انجام می‌دهد، جایگاه خوبی را در ایران از آن خود کند.

اگر در بخش‌های مختلف سایت رسمی اکوآرک جستجو کنید، نمونه کار‌های زیادی از این مجموعه را خواهید دید. بی‌شک این طراحی‌ها و اجرای نما توسط تیم حرفه‌ای اکوآرک، توجه شما را به خود جلب خواهد کرد و همین مسائل روی تصمیم‌گیری من برای انتخاب شرکت برای ویلایم تاثیر گذاشتند.

g1

تجربه همکاری با شرکت طراحی اکوآرک

یکی از تجربه‌های خوب طراحی و اجرای نما که با مجموعه اکوآرک داشتم، طراحی نما ویلا در بخش شمال کشور است. در این طراحی نما جدا از توجه به نوع کاربری ساختمان، سلیقه من هم تمام و کمال اعمال شد.

چیزی که من از شرکت طراحی اکوآرک می‌خواستم، به‌روز بودن طراحی نمای ویلا بود. همچنین دنبال این بودم تا نمایی برای ویلای من طراحی شود که خسته‌کننده نباشد و با گذشت زمان، شکل قدیمی به خود نگیرد.

تیم حرفه‌ای اکوآرک پیشنهادهای مختلفی به من کرد. بد نیست بدانید که این شرکت طراحی و اجرای نما، بیشتر از نماهای مدرن استقبال می‌کند که طبق سلیقه من نیز بود.

معرفی محصولاتی که توسط شرکت اکوآرک ارائه می‌شود

پیش از انتخاب این شرکت می‌خواستم ببینم از چه محصولاتی استفاده می‌کنند. در واقع هر پروژه‌ای نیاز به تجهیزات خاص خود دارد همانطور که متوجه شدم تیم شرکت اکوآرک محصولات متنوعی ارائه می‌دهد تا جوابگوی نیاز تمام مشتریان باشد.

این محصولات در کنار خدمات فوق العاده حرفه‌ای تیم اکوآرک ارائه شده است و به بعضی از آن‌ها در زیر اشاره کرده‌ام.

  • صفحات استرچ متال
  • متال شیت سقف کاذب
  • نمای دو پوسته با برش لیزری CNC

و موارد مشابه دیگر.

فاکتورهای مهم در طراحی و اجرای نما

شناخته شدن و مطرح شدن شرکت طراحی اکوآرک، به خاطر رعایت فاکتورهایی است که در طراحی و اجرای نما از اهمیت بالایی برخوردار است.

خوشبختانه در طول تجربه همکاری من با شرکت اکوآرک، تمامی این فاکتورها در طراحی نما ویلا مد نظر قرار گرفت که بعضی از آن‌ها را در زیر نام برده‌ام.

هماهنگی با شرایط اقلیمی و آب و هوایی

تمامی عناصری که در طراحی و اجرای نما ویلا استفاده شد، عناصر سازگار با شرایط آب و هوایی بودند. مثلا در قسمت‌هایی که نیاز به استفاده از فلزاتی مانند آهن بود، آلومینیوم جایگزین شد.

چون آهن، گزینه انتخابی خوبی برای محیط‌هایی با رطوبت بالا نیست و ممکن است بعد از مدتی، زیبایی ظاهری اولیه خود را از دست بدهد. اما آلومینیوم اینطور نیست و کاملا با شرایط آب و هوایی شمال کشور سازگاری دارد.

هماهنگی اجزای مختلف ساختمان با یکدیگر

حرفه‌ای بودن تیم اکوآرک را زمانی متوجه شدم که در طراحی نما ویلا، تمامی عناصر با یکدیگر هماهنگی لازم را داشتند. علاوه بر این، بدنه نما اتصال محکمی با سازه اصلی ساختمان داشت که این موضوع کاملا مطابق با اصول استاندارد بود.

هماهنگی نما با نقشه ساختمان

نمی‌توان نقشه ساختمان را از طراحی نما جدا دانست. خوشبختانه در طول اجرای پروژه ویلا، طراحی نما با نقشه ساختمان هماهنگی‌های لازم را داشت و تمامی المان‌ها مد نظر قرار گرفت.

سازگاری نما با نوع کاربری ساختمان

حتما می‌دانید که طراحی نمای ساختمان‌ها به روش‌های مختلف و با تجهیزات گوناگونی انجام می‌شود. اما باید در نظر داشت که طراحی نما باید سازگاری بسیاری با نوع کاربری ساختمان داشته باشد. یعنی نمی‌توان نمای ساختمانی اداری را با نمای ساختمان مسکونی یکی دانست.

تجهیزاتی که شرکت اکوآرک برای طراحی نمای ویلا پیشنهاد می‌کردند، تجهیزات با ویژگی‌های منحصر به فردی بود که با سلایق من هماهنگی لازم را داشت و تمام و کمال با کاربری ساختمان سازگار بود.

از این تجهیزات می‌توان به ورق آلومینیوم کامپوزیت، سرامیک پرسلانی، چوب، اچ پی ال، سوییس پرل، استرچ متال و غیره اشاره کرد.

در پایان اگر شما هم وسواس زیادی در طراحی و اجرای نمای ساختمان مورد نظر خود را دارید، در انتخاب شرکت ارکوآرت شک نکنید. چون این شرکت علاوه بر این که به صورت حرفه‌ای عمل می‌کند، تمامی فاکتورهای یک نمای استاندارد را رعایت خواهد کرد. از طریق تماس با شرکت اکوآرک و گرفتن مشاوره روند انتخاب و اجرا طرح‌ مناسب نما ساختمان خود را آسان کنید.