مصطفی هدایی، کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی به ادامه روند توهین و اهانت به دین مبین اسلام و پیامبر گرانقدر اسلام در غرب به‌ویژه توسط مدعیان آزادی بیان و دموکراسی پرداخت و نوشت:

پس از رفتار خارج از عرف و کاملاً جهت‌دار با منافع صهیونیسم جهانی رئیس جمهور فرانسه در حمایت از کاریکاتورهای نشریه شارلی ابدو از حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله وسلم، امام خامنه‌ای در پیامی کوتاه جوانان فرانسوی را مخاطب قرار دادند و از آن‌ها پرسیدند که از رئیس جمهورشان بپرسند چرا اهانت به اسلام و پیامبرش در آنجا آزاد است ولی تردید درباره هولوکاست جرم محسوب می‌شود. ایشان پرسیده‌اند که اهانت و دشنام به چهره‌های درخشان و مقدس، آزادی بیان است؟!!

این روشنگری شگفت انگیز از سوی رهبر انقلاب و به‌طور کلی ماهیت پیام کوتاه ایشان، جنبه‌ها و جلوه‌های ویژه‌ای دارد. ایشان از جایگاه یک رهبر سیاسی و مذهبی، جوانان فرانسوی و نه رئیس جمهور این کشور را مخاطب قرار داده‌اند. چرا ایشان مخاطب خود را ماکرون انتخاب نکردند؟

چنین برخوردی نشان داد، زمانی که مقام سیاسی غربی در حمایت از اهانت و دشنام به پیامبر اسلام اقدام می‌کند، حتی ارزش خطاب قرار گرفتن هم ندارد. رهبر انقلاب از جوانان فرانسوی خواسته‌اند تا از رئیس جمهور بی‌ادب‌شان چند سئوال را بپرسند. این‌که آیا در این کشور آزادی بیان وجود دارد ولی این آزادی تنها برای اهانت به نزدیک ۲ میلیارد مسلمان است ولی هیچ‌کس حق ندارد پیرامون هولوکاست تردیدی ایجاد کند و در صورت ارتکاب آن، مجرم شناخته شده و زندانی می‌شود!

رئیس جمهور فرانسه که این کشور را مهد آزادی و دموکراسی می‌داند، چگونه حقوق نزدیک به ۱۰ میلیون مسلمان این کشور را نادیده می‌گیرد و در دفاع از ارزش‌های آن‌ها هیچ اقدامی نمی‌کند که هیچ، راه را برای توهین و اهانت باز می‌گذارد. این نقض آشکار حقوق اقلیت‌های دینی در غرب به‌ویژه اسلام است. چنین نقضی نه تنها از ماهیت نظام های لیبرالی و سکولار دین ستیز غرب بلکه، به خاطر ترس و واهمه از گسترش دین اسلام در چنین کشورهایی است. سالانه ده‌ها هزار شهروند کشورهای غربی شیفته اسلام شده و به آن ملحق می‌شوند. مقامات غربی چنین گرایشی را تهدید برای کشور و نظام خود تلقی کرده و برای جلوگیری از آن دست به اقدامات رذیلانه‌ای مانند اسلام هراسی روی آورده‌اند.

اسلام هراسی به یک راهبرد کلان در غرب تبدیل شده و اجرای این پروژه چندین دهه است که در دستور کار است. ساخت مستندها، فیلم‌ها و سریال‌های علیه شخصیت‌های اسلامی از جمله این اقدامات است. از ابتدای قرن بیست و یکم در بسیاری از فیلم‌های هالیودی شاهد هستیم که نقش ترویست‌ها در این فیلم‌ها عرب یا مسلمان تعریف می‌شوند. غرب به‌عنوان نماد مبارزه با تروریسم اسلامی در جهان معرفی می‌شود و ابرقهرمانان آمریکایی فیلم‌های هالیودی به جنگ شخصیت‌های شرور و تروریست مسلمان می‌روند. حضور جنگ‌طلبانه ائتلاف غربی در منطقه غرب آسیا با کلیدواژه مقابله با تروریسم همراه شد.

گروه‌های تروریستی تکفیری به‌عنوان یکی دیگر از پروژه‌های اسلامی هراسی همچون قارچ در گوشه به گوشه منطقه سبز و حمایت‌های کلان نظامی و مالی می‌شوند. در دو دهه گذشته با صدها گروه ریز و درشت تکفیری در منطقه روبه‌رو هستیم که هر از چندگاهی در برخی از شهرهای کشورهای غربی نیز عملیات تروریستی انجام می‌دهند. بدون شک چنین عملیات‌هایی با هماهنگی کامل سرویس‌های اطلاعاتی غربی انجام می‌شود تا اسلام به‌عنوان دین خشونت و خونریز معرفی شود. داعش بنابر اذعان خود مقامات آمریکایی، ساخته و پرداخته واشنگتن و سیا بود. این گروه به تمام سرویس‌های اشتراک‌گذاری فیلم و تصویر و شبکه‌های اجتماعی برای اشاعه و انتشار اقدامات تروریستی و خشونت آمیز دسترسی کامل داشتند. برای چند سال تیتر یک روزنامه‌ها و رسانه‌های غربی، عملیات‌های تروریستی و وحشیانه داعش به نام اسلام بود.

مقابله با مسلمانان در جوامع غربی با حربه‌های مختلف و تحقیرآمیز به‌صورت یک دستورکار درآمده است. حقوق بشر ادعای آن‌ها دیگر هیچ رنگ و بوی از انسانیت ندارد؛ چراکه بدترین اقدامات اهانت آمیز علیه مسلمانان در کشورهای غربی در جریان است. در کشور فرانسه با وجود ۱۰ میلیون مسلمان، این جمعیت نقش چندانی در نهادهای سیاسی فرانسه ندارد و به اشکال مختلف محدود شده‌اند، در حالی که یهودیان که اقلیت بسیار کوچکی هستند، نزدیک به ۱۰۰ نماینده در پارلمان فرانسه دارند. به‌طور کلی صهیونیسم جهانی بر تمام مراکز حساس غربی استیلا دارد و مقامات غربی چشم و گوش بسته مطیع آن‌ها هستند. از این‌روست که غرب، افسانه هولکاست را به امری مقدس و تردیدناپذیر تبدیل ساخته و هرگونه تردیدی و یا اهانتی به آن زندان و محرومیت به‌دنبال دارد. صدها سند تحقیقی به‌دست آمده که هولوکاست را یک افسانه دست ساخت یهودیان صهیونیست می‌داند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در روزهایی که سران غربی در حال اسلام هراسی و اهانت به پیامبر اسلام هستند، تناقض آشکاری را در برابر جوانان غربی قرار دادند تا با خود بیاندیشند چرا اهانت به اسلام آزاد است ولی کوچکترین تردید درباره هولوکاست ممنوع و خط قرمز. ایشان چند سال قبل نیز در میانه هراس افکنی داعش و تروریسم تکفیری، نامه‌هایی به جوانان غربی نگاشتند تا واقعیت دین اسلام را در برابر امواج اسلام هراسی روشنگری کنند و تا حد زیادی این اقدام توانست مانع از اجرای کامل پروژه غرب در محو اسلام و نابودیش در غرب شوند. موج‌های گرایش جوانان و آزادی خواهان غربی به اسلام و تشیع حاصل چنین روشنگری‌های است و بدون شک اسلام به‌عنوان چشمه روشن و آبی روان و هدایت‌گر به مسیرش در جهان ادامه خواهد داد و کاخ آرزوهای استکبار غربی را ویران خواهد ساخت.