زمانی که پکیج های ویدویی آموزش زبان برای اولین بار طراحی و به بازار عرضه شدند، هرگز کسی تصور نمی کرد به چنین سطحی از کیفیت و بازدهی برسند، چرا که پکیج های اولیه حتی در کشورهای غربی و پیشرفته نیز از سطح چندانی برخوردار نبودند و صرفا می توانستند نیاز زبان آموزان در دوره های مبتدی و پیش از سطح مقدماتی را برآورده کنند.

روند آموزشی خشک و غیر جذاب به همراه آموزش هایی که خیلی کند پیش می رفت، یک آموزش کسل کننده را برای زبان آموزان به دنبال داشت. این امر باعث گردید بسیاری از زبان آموزان که با شور و شوق پکیج های آموزشی را خریداری کرده بودند به سمت شرکت در کلاس های حضوری متمایل گردند و امید خود را برای نیل به یک آموزش غیر حضوری و با کیفیت بالا از دست دهند.

سال های متوالی جهت رفع کاستی پکیج های ویدیویی زبان تلاش شد و به یک کیفیت متعادل دست یافت. کیفیت متعادل باعث می شد که از پکیج های مورد نظر به عنوان یکی از متدهای تکمیلی در کنار آموزش حضوری استفاده شود؛ اما روند پیشرفت در این شیوه آموزش زبان خارجه ادامه یافت و به نتایج فوق العاده ای دست پیدا کرد.

شکل گیری اعتماد به پکیج های ویدئویی زبان در دوره کرونا

خاطره نامطلوبی که از پکیج های ویدئویی در سالیان اولیه طراحی و عرضه، ایجاد شده بود انگیزه خرید پکیج های جدیدتر را به زبان آموزان نمی داد. این پکیج ها مدت ها مورد بی مهری واقع شدند و بار مشکلاتی که از پکیج های نوظهور ایجاد شده بود را به دوش می کشیدند.

شیوع کرونا در اغلب نقاط جهان، شرایط نامطلوبی را ایجاد نمود، با این حال شرایط لازم برای پکیج های ویدئویی زبان را فراهم کرد تا بتوانند خود را به زبان آموزان معرفی  و کیفیت خود را اثبات کنند. در ابتدا بسیاری از افراد از روی اجبار و بدون رغبت مبادرت به  خرید این پکیج ها نمودند، اما در مدت زمان اندکی شرایط تغییر کرد و بی میلی زبان آموزان به سمت آموزش های غیرحضوری و به صرفه تر معطوف گردید.

بله! درست است؛ پکیج های ویدئویی زبان خارجه به قدری پیشرفت کرده اند که می توانند به عنوان یک شیوه مستقل در زمره متدهای آموزشی معرفی گردند. این شیوه آموزشی همچنین می تواند زبان آموز را برای شرکت در آزمون های بین المللی آماده کند.

شرکت در کلاس های حضوری و استفاده تکمیلی از پکیج های ویدئویی زبان با ارائه نتایج بهتر و سریع تر همراه می گردد، با این حال نمی توان انکار کرد که پکیج های ویدئویی در چند سال اخیر توانسته اند نیاز زبان آموزان به کلاس های حضوری را رفع کند. این متد آموزشی موفقیت خود را مدیون آغاز دوره کرونا در جهان می داند.

فراگیری یادگیری زبان با پکیج های ویدئویی زبان در دوران کرونا

آموزش زبان یک فعالیت پویا است و نباید در هیچ دوره ای از زندگی متوقف گردد. دوره  کرونا یکی از مهم ترین ادوار تاریخ است که با ایجاد یک شوک قوی در روند آموزش زبان خارجه همراه بود. این مسئله صرفا به ایران و یا کشورهای جهان سوم محدود نشد و تمامی کشورهای صنعتی و پیشرفته را نیز در برگرفت، با این تفاوت که کشورهای صنعتی بسیار سریع تر از کشورهای جهان سوم در صدد یافتن راه حل های جایگزین برآمدند.

یک زبان آموز می تواند بدون آنکه در کلاس های حضوری شرکت کند و در معرض استرس های ناشی از ابتلا به کرونا قرار گیرد، با خرید پکیج های ویدئویی زبان و در خانه به روند آموزشی خود ادامه دهد. تفاوتی ندارد که در کدام سطح قرار دارید، چرا که پکیج های امروزی قادر به پوشش تمامی سطوح مورد نظر از مبتدی و مقدماتی تا پیشرفته هستند.

پکیج های ویدئویی زبان یک ارتباط شفاف بین کلاس و زندگی روزمره ایجاد می کند!

با هدف معرفی پکیج های حضوری ما هرگز قصد نداریم کلاس های حضوری و شیوه های سنتی در تدریس زبان خارجه را نقد نموده و تاثیر آن ها بر تسلط به زبان های خارجه را انکار کنیم، با این حال شیوه های حضوری توجه چندانی به اشتغال شما ندارند و ممکن است مسائل زیادی را در راستای رسیدگی به امور شغلی و حضور در کلاس های آموزش زبان ایجاد کنند.

این مسائل صرفا به افراد شاغل محدود نمی گردد، چرا که اغلب زبان آموزان را دانش آموزان و دانشجویان تشکیل می دهند. حضور در مدرسه و دانشگاه برای این افراد خستگی بسیاری را به دنبال دارد. 

زمانی که فرد مجبور می شود برای گذراندن دوره های یک زبان خارجی در کلاس های حضوری شرکت کند، خستگی او چند برابر شده و ممکن است انگیزه خود را جهت زبان آموزی از دست بدهد و با یک روند مطلوب در نظام آموزشی مدراس، دانشگاه ها و موسسات آموزش زبان همراه نگردد.

پکیج های ویدیویی زبان شرایط مطلوب را برای زبان آموز فراهم می کنند تا یک رابطه شفاف را میان زندگی و فعالیت های آموزشی برقرار کند. فرد زمان بیشتری برای استراحت داشته و ذهن آماده تری برای دریافت مطالب جدید خواهد داشت. این ارتباط شفاف از طریق آموزش های غیر حضوری و عدم شرکت در کلاس های حضوری به دست می آید.

پشتیبانی از پکیج های آموزش زبان

پکیج های آموزش زبان خارجه که مورد نظر ما است همانند برخی از فایل های صوتی و تصویری صرفا با هدف کسب منافع اقتصادی طراحی نشده اند. این پکیج ها زبان آموز را در روند آموزش به حال خود رها نمی کند و از طریق سیستم های پشتیبانی روند آموزش را زیر نظر دارند.

زبان آموز می تواند با پشتیبان مربوطه مکالمه کرده و مشکلات خود را بیان کند. او در آزمون های خاصی شرکت می کند و سطح زبان و مهارت های مربوطه را همانند کلاس های حضوری تقویت می کند. وی در کمترین زمان ممکن بیشترین استفاده را از مطالب آموزشی خواهد برد و برای دوره های بالاتر آماده می شود.

و در انتها بهتر است بدانید که...

قیمت پکیج های ویدیویی شاید گران تر از حد معمول به نظر برسد، با این حال می توانید به مزایای آن دقت نمایید. عدم شرکت در کلاس های حضوری بسیاری از هزینه های رفت و آمد را از دوش شما برداشته و به صرفه جویی بسیار زیاد در وقت و زمان می انجامد. 

برای تهیه این پکیج های ویدئویی زمان بسیار زیادی سپری می شود تا به کیفیت مطلوب برسند. شما با خرید یک پکیج، تمامی دوره های آموزشی را خریداری می کنید و این امر به خوبی به صرفه بودن خرید پکیج های زبان را نمایان می سازد. بنابراین می توانید با پرداخت هزینه این پکیج ها از هزینه های مداوم در طول دوره های مختلف آموزش زبان معاف گردید.

منبع: https://amoozeshgah-zaban.com/