کیش هرساله جزء توریستی ترین شهرهای ایران است و از نقاط مختلف جهان نیز مسافران خارجی زیادی به کیش سفر می کنند تا با بخش کوچکی از ایران عزیزمان آشنا شوند. به لطف این استقبال زیاد، سرمایه گذاران دولتی و خصوصی و همچنین سرمایه گذاران خارجی تصمیم گرفتند تا در کیش تفریحگاه ها و اقامتگاه های مختلفی را بسازند تا قطب گردشگری کیش را رونق بدهند. در ادامه با ما همراه باشید تا کیش را بیشتر بشناسید.

کیش

جاهای دیدنی خاص که هیچ جای دیگر نخواهید دید

نام کیش در گذشته، قیس بوده و قدمتش به دوران هخامنشیان برمیگردد که تا زمان اشکانیان بخشی از ایران به حساب می آمده اما در دوارنی اسلام گسترش پیدا کرد، مدتی تحت سلطه خلیفه های اموی افتاد هرچند طولی نکشید تا تمامی جزیره های خلیج فارس دوباره برای ایران شد. از همان ابتدا تا کنون به کیش اهمیت خاصی میدادند بطوریکه در  دوران سلجوقیان به بزرگترین منطقه تجاری خلیج فارس تبدیل شده بود. شهر زیرزمینی کاریز هم از جاذبه های کیش است و طرفدار بسیاری دارد شما میتوانید از این جاذبه توریستی هم دیدن کنید.

کیش دوم بخش توریستی و مسکونی دارد که بخش مسکونی در فاصله دوری از قسم توریستی جزیره قرار داشته تا بومی ها بتوانند زندگی مناسبی را به دور از گردشگران داشته باشند هرچند همه ساله به لطف فرهنگ و سنت هایی که دارند، توریست ها به مناطق مسکونی می روند تا آداب و رسوم و جشن های سنتی مردم کیش را ببینند. اما مهم ترین دلیل سفر مردم،  تفریحات بی نظیر کیش در کنار جاهای تاریخی مانند کشتی یونانی است بطوریکه در نظرسنجی های صورت گرفته، اکثر گردشگران کیش را فقط برای تفریحات بخصوص تفریحات آبی به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند که برخی از محبوب ترین آن ها شامل جت اسکی، غواصی، قایق سواری، پاراگلایدینگ، پارک دلفین ها، مجموعه تفریحی بولینگ مریم و غیره هستند.

جاذبه های کیش

اجاره خودرو در کیش؛ لذت بخش اما کسل کننده

همانطور که میدانیم، کیش جزء مناطق آزاد کشور به حساب می آید لذا در این مناطق مانند مناطق انزلی، اروند، تبریز، ورود خودروهای خارجی آزاد است چراکه این خودروها پلاک آن منطقه را دریافت کرده و نمی توانند از شهر خود خارج شوند لذا اگر به کیش سفر کنید، ماشین هایی را از نزدیک می بینید که شاید در فیلم ها و عکس ها دیده باشید اما خبر خوب این است که در کیش می توانید تجربه سوار شدن بر یکی از آن ها بخصوص ماشین های آمریکایی با صداهای دلنشینشان را داشته باشید.

در کیش مراکز خدمات اجاره خودرو به وفور یافت می شود و می توانید با توجه به نوع خودرو و میزان محبوبیتش، به صورات روزانه آن را اجاره کرده و لذت سوار شدن بر یکی از بهترین خودروها را داشته باشید اما افرادی که در کیش خودرو اجاره می کنند یا می خواهند وسیله نقلیه شخصی برای رفت و آمد داشته باشند یا می خواهند با خودروهای خارجی و لوکس عکس بگیرند و تنها تجربه سوار شدنشان را داشته باشند چراکه در کیش قوانین سختگیرانه ای وجود دارد که نقض آن ها فقط اجاره کنندگان را به دردسر می‌اندازد. بطور مثال در تمام خیابان های کیش، حداکثر سرعت مجاز 60 کیلومتر بر ساعت است و کسی که یکی خودرو با موتور حجیم 8 سیلندر را اجاره کرده است قطعا به دنبال سرعت و شتاب بی نظیر خودرو خواهد بود که متاسفانه در کیش از این لذت بهره نخواهد برد اما مراقب رانندگی با این خودروها باشید تا تصادف و سانحه ای پیش نیاید. لازم به ذکر است اگر قصد دارید بیش از 20 میلیون تومان برای اجاره خودرو هزینه کنید، حتماً به سراغ تنها لامبورگینی جزیره کیش بروید که کاملاً ارزشش را دارد.

ساحل کیش

بجای هتل ها به سراغ اجاره آپارتمان، ویلا و پنت هاوس در کیش بروید

بله پنت هاوس. به جرات می توان گفت اکثریت مردم تصور می کنند تنها اقامتگاه برای مسافران فقط هتل ها هستند. از هتل های 3 ستاره گرفته تا هتل های لوکس و بی نظیر مانند هتل داریوش اما در این شرایط کرونایی کشور، شاید اقامت در هتل گزینه منطقی نباشد چراکه هتل ها پر رفت و آمد هستند و غفلت در رعایت نکات بهداشتی عواقب ناخوشایندی را به دنبال دارد لذا با اجاره ویلا در کیش می توانید علاوه بر اینکه هزینه به مراتب کمتری نسبت به هتل پرداخت می کنید، از امنیت، آسایش و رفاه بیشتری هم برخوردار شوید چراکه مالکین واحدهای اجاره داده شده همواره واحدهای خود را ضدعفونی می کنند تا آماده پذیرش مهمانان باشد.

اما جذاب ترین اقامتگاه در کیش، پنت هاوس است. پنت هاوس های کیش جزء معدود پنت هاوس هایی هستند که بهترین و دلنشین ترین چشم انداز را ارائه می دهند آن هم چشم انداز زیبای دریای خلیج فارس. پنت هاوس های کیش در کنار ساختمانی با نمای زیبا و مدرن، امکانات فراوانی دارند که شامل استخرهای روباز و سرپوشیده، سونا و جکوزی در فصل زمستان، حیاط بزرگ، میزهای بیلیارد، سالن های بدنسازی و ده ها امکان دیگر تا هرکس در کیش پنت هاوس اجاره کرد، به ندرت از خانه بیرون برود اما در نظر داشته باشید قیمت اجاره پنت هاوس در کیش بسیار بالا بوده و اکثر آن ها فاصله دوری نسبت به جاهای توریستی و دیدنی کیش دارند. لوکس ویلا به عنوان برترین مرجع تخصصی اجاره ویلا در ایران، می تواند برای سفر شما به کیش، متناسب به سلیقه و بودجه‌تان بهترین آپارتمان، ویلا یا پنت هاوس کیش را با قیمت های بسیار مناسب ارائه دهد.