به گزاش پارس به نقل از تسنيم، در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص کل 465 واحد رشد کرد و به 64276 واحد رسید. نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، بانک ملت، بانک صادرات، ایران خودرو، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و سایپا بیشترین تاثیر مثبت را بر این رشد داشتند.
شاخص آزاد شناور نیز 686 واحد بالا رفت. همچنین امروز دو شاخص بازار اول و دوم هم به ترتیب 423 و 416 واحد صعودی شدند.
گروه های خودرو، بانک ها و انبوه سازی امروز در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند. همچنین شاخص صنعت فرآورده های نفتی، خودرو و وسایل ارتباطی بیشترین رشد را داشتند.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت در نمادهای ایران خودرو دیزل، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تبریز، داروسازی امین،صنایع ریخته گری ایران و کارخانجات تولیدی شهید قندی ثبت شد.
این در حالی بود که پارس پامچال، فرآوری مواد معدنی، پشم شیشه ایران، کاغذ سازی کاوه، آهنگری تراکتورسازی ایران، کاشی الوند و شیشه رازی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
گفتنی است سهامداران در این روز سنگین ترین صف های خرید را برای نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، ریخته گری ایران، پلی اکریل،پاکشو،حق تقدم سرمایه گذاری خوارزمی و پالایش نفت تبریز تشکیل دادند.
این در حالی بود که طولانی ترین صف های فروش متعلق به نمادهای نورد آلومینیوم، بین المللی محصولات پارس، سیمان دورود، سیمان قائن، فولاد خراسان، قند نقش جهان و صنعتی آما بود.
در پایان داد و ستدهای روز دوشنبه نمادهای بانک صادرات، هلدینگ نفت و گاز پارسیان و سرمایه گذاری مسکن بیشترین حجم معاملات را داشتند. بیشترین ارزش معاملات هم در نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان، بانک صادرات و سرمایه گذاری مسکن ثبت شد.