به گزارش پارس، پس از اتفاقات تروریستی روز جمعه در تونس، فرانسه و کویت، «عبدالباری عطوان» نویسنده مشهور دنیای عرب، در یادداشتی مسئولیت تمامی این سه انفجار را بر گردن حکمرانان خود کشورهای مورد حمله واقع شده قرار می‌دهد.

سردبیر روزنامه رأی الیوم در این یادداشت می‌‌نویسد: پس از انفجارهای تونس، فرانسه و کویت، نمی‌دانیم چهارمین اتفاق در کجا رخ خواهد داد، اما مطمئنا به زودی اتفاق می‌افتد.

به نوشته عطوان: تنها چیزی که می توان گفت این است که این‌ها نتیجه کارهای خودتان است، و این مهم‌ترین عنوانی که می‌شود بر روی حملات سه گانه جمعه گذاشت، است.

عطوان ادامه می‌دهد: فرانسه از بارزترین کشورها در حمایت از مخالفان مسلح سوریه بوده و است و همواره با پول و سلاح گروه های جهادی را تجهیز کرده است؛ کویت نیز همواره پوشش مالی بسیاری از گروه‌های تروریستی را در سوریه بر عهده گرفته است؛ به گونه‌ای که نهادهای دولتی و خصوصی همواره به تروریست های سوریه پول و آذوقه می‌رسانند و به همین دلیل 7 تن از تاجران کویتی بعلاوه یک وزیر به دلیل کمک به گروه‌های تروریستی در سوریه، در لیست تروریستی قرار گفته‌اند.

اما در مورد تونس، دولت سابق این کشور با ترکیه و کشورهای عربی خلیج [فارس] برای عبور 4 هزار جوان تونسی برای جنگ در سوریه در کنار جبهة النصره و داعش، رایزنی کرد و اولین جلسه به اصطلاح «دوستان سوریسه» را برگزار کرد.

تمام این‌ها یعنی سحر ساحر به خودش برگشت، کسی که با آتش بازی کند انگشتانش خواهد سوخت و حملات روز جمعه، آتشی بود که فرانسه و کویت و عربستان ایجاد کرده اند و بعید نیست به بحرین و اردن حتی ترکیه نیز سرایت کند.

به نوشته سردبیر رأی الیوم: داعش یک پروژه‌ی خون‌ریزی برای تمام جهان در نظر گرفته است که بر پیشروی و سرایت به تمام نقاط جهان استوار است.

عبدالباری عطوان در بخش بعدی یادداشت خود می‌نویسد: موضوعی که تعجب همه را بر می‌انگیزد، صحبت این روزهای برخی شخصیت های عربی  است که مدام از عبارت دوستان و برادران شیعه استفاده می‌کنند، در حالیکه تا دیروز همین‌ها شیعیان رافضی و کافر و مجوس و صفوی نامیده می‌شدند و این یک نفاق در زشت‌ترین حالت خود است.

وی ادامه می‌دهد: جنگنده‌های سعودی در یمن چه کسانی را بمباران می‌کنند؟ مگر نه این است که رسانه‌ها و شخصیت‌های عربی مدام می‌گویند که شیعیان و رافضه‌ها و عمال ایران بمباران می‌شوند؟ و اینچنین قتل هزاران نفر را توجیه می‌کنند؛ در کویت نیز شیعیان و رافضه‌ها کشته شده‌اند، پس چه تفاوتی می‌کند؟ در یمن هواپیماهای سعودی شیعیان را بمباران می‌کنند و در طیف گسترده ای آنان را به خاک و خون می‌کشند و درکویت داعش و تمام این‌ها حاصل تبلیغات مسموم و ناپاکی است که رسانه‌های عربی روز و شب پمپاژ می‌کنند.