به گزارش پارس نیوز، 

 این روزها تقریبا همه ما به نوعی درگیر نمایشگرها از رایانه‌ها گرفته تا صفحه‌های تلویزیون هستیم و روزی نیست که چندین مرتبه به نمایشگرها خیره نشده و از دنیای اطراف غافل نشویم . جهان مملو از نمایشگرهایی شده که همگی بدنبال جلب توجه شما هستند و به همین دلیل ارتباطات واقعی انسانی روز به روز سخت‌تر می‌شود .

در این میان یک طراح خلاق عینک‌هایی را ابداع کرده که تمام نمایشگرها از پشت آن تاریک و خاموش دیده می‌شوند !

در گذشته‌های نه چندان دور، تلفن‌ها به دیوار متصل بودند و وزن تلویزیون‌ها به اندازه وزن یخچال‌ها و کامپیوترهای کوچک بودند اما سپس همه چیز تغییر کرد و جهان شاهد یک تغییر بزرگ بود .

با قرار دادن عینک های (IRL) بر روی چشمانتان، می‌توانید هماننده راننده یک خودرو، محیط اطراف خود را کنترل کرده و هر زمان که مایل بودید هر صفحه نمایشی که اطرافتان وجود دارد را مسدود کنید .

" ایوان کش " (Ivan Cash) طراحی و توسعه این عینک‌های منحصر به فرد و نمادین IRL را انجام داده است . عینک مذکور با الهام از فیلم کلاسیک کالت "آنها زنده هستند (THEY LIVE) " طراحی و ساخته شده است زیرا در بخشی از این فیلم یک جفت عینک جادویی نشان داده می‌شود که تبلیغات را حذف می‌کند .

فیلم "آنها زنده هستند" ، فیلمی در سبک ترسناک، علمی-تخیلی و اکشن به کارگردانی " جان کارپنتر " است که در سال 1988 منتشر شد .

رنگ عینک‌های مذکور مشکی است و تنها لوگوی IRL بر روی این عینک حک شده است .

دنیای بدون نمایشگر از پشت یک عینک عجیب+فیلم

این عینک دارای یو وی 400 است و به همین منظور می‌توان از آن به عنوان یک عینک آفتابی هم استفاه نمود .

عینکهای IRL صفحه نمایش LCD / LED را از طریق "نور قطبش افقی "(horizontal polarized optics) تاریک می‌سازند .

با مسطح کردن و چرخاندن لنزهای قطبی شده 90 درجه، نور ناشی از صفحه نمایش LCD / LED مسدود می‌شود و به نظر می‌رسد تلویزیون یا کامپیوتر مقابل چشم شما، خاموش است .

عینک IRL در سطح بتا است. این به معنا است که آنها با اکثر تلویزیون‌ها (ال سی دی/ (LED و کامپیوترهای کوچک (ال سی دی (LED / سازگار هستند. عینک های IRL نور گوشی‌های هوشمند یا بیلبوردهای دیجیتال (OLED) را مسدود نمی‌کنند .

این عینک برای جمع آوری بودجه به منظور تولید انبوه با قیمت ۸۱.۷۶۵ پوند در وبسایت"کیک استارتر (Kickstarter)" قرار گرفته است .

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4