در واکنش به پیدا کردن کیسه‌های پلاستیکی که در آنها اجزای بدن با مواد شیمیایی نگه داشته می‌شد، فادی ابراهیم، پزشک سازمان پزشکی قانونی در استان حماة گفت: مشاهده اجزای بدن در داخل کیسه‌های پلاستیکی ما را به چند احتمال سوق می‌دهد.

منطقه حومه ادلب که تحت اشغال گروه‌های مسلح بود، در اوایل سال جاری میلادی توسط ارتش سوریه و همپیمانانش پس گرفته شد.

فادی ابراهیم گفت که وجود چشم و کلیه در این کیسه‌ها نشان می‌دهد که اگر این اعضا به صورت بهداشتی و درست نگهداری شود، امکان عملیات قاچاق اعضای بدن مطرح است.

وی ادامه داد: اما سایر اعضای بدن که جدا شده‌اند، همچون انگشت‌های پا و دست و برخی از اعضای تناسلی، نشانگر شکنجه‌هایی است که توسط گروه‌های مسلح در حق غیرنظامیان در این منطقه که ربوده شده بودند، صورت گرفته است.

این پزشک تصریح کرد، از لحاظ عملیاتی، وجود اعضای بسیاری همچون سر، ریه و کلیه در این کیسه‌ها به گونه‌ای نیست که قابلیت استفاده از آنها در قاچاق اعضاء وجود داشته باشد چراکه با روش غیربهداشتی نگهداری شده‌اند و این اعضای جدا شده نشانگر روند کشتاری است که این افراد در آماج آن قرار گرفته‌اند.

وی گفت، تنها کاری که می‌توان در حال حاضر انجام داد، گرفتن آزمایش DNA است تا صاحبان این اعضای بدن شناسایی شوند و سرنوشت تعداد زیادی از غیرنظامیان یا نظامیان که توسط گروه‌های مسلح ربوده شده بودند، مشخص گردد.