به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی گروه تروریستی مسلح موسوم به "جبهه آزادیبخش ملی" به دولت سوریه به زعم خود درخصوص پاسخی کوبنده در صورت حمله ارتش سوریه به شمال سوریه هشدار داد و مدعی شد آنها خطوط دفاعی کافی برای مقابله با هرگونه تلاش برای پیشروی ارتش سوریه آماده کرده اند.

ناجی ابوحذیفه از سرکردگان این گروه مسلح گفت که آنها به دفاع بسنده نخواهند کرد بلکه طرح های هجومی به نقاط راهبردی در عمق مناطق تحت کنترل دولت سوریه آماده شده است که در صورت تشدید اوضاع نظامی اجرایی خواهد شد و ابتکار عمل را به دست دولت سوریه نخواهیم داد بلکه از چند محور حمله خواهیم کرد.

وی مدعی شد ما همه احتمالات آتی در شمال سوریه را مدنظر قرار داده و جدی گرفته اند.

هیثم عفیسی از سرکردگان تروریست که به اصطلاح نایب رئیس ستاد مشترک "ارتش ملی" متشکل از عناصر مسلح در شمال سوریه است، نیز از احتمال مشارکت در مقابله با حمله احتمالی ارتش سوریه به ادلب در شمال سوریه سخن گفت.

منابع میدانی به سایت عربی 21 گفت که دولت سوریه از اوایل هفته جاری کار آرایش نیروها در حلب برای آغاز نبرد احتمالی علیه گروه های مسلح در استان ادلب به عنوان آخرین مقر آنها در شمال سوریه را آغاز کرده است.

در همین حال، یک روزنامه مخالف نظام سوریه اظهارات جالب توجه فراس مصطفی طلاس از بازرگانان برجسته سوری را درباره سرنوشت ادلب منتشر کرد.

طلاس گفت: گروه های مسلح زیاد دوام نخواهند آورد و ادلب را به نیرهای نظامی روسیه و ترکیه تحویل خواهند داد.

وی اشاره کرد که گروه های مسلح در ادلب توان مقابله با حمله احتمالی دلت سوریه به تنها شهر تحت کنترل این گروه ها را نخواهند داشت.