به گزارش پارس به نقل از ایسنا، یک مقام مسوول اعلام کرد که زمانی که یکی از نظامی ها مشغول بازرسی اطراف روستایی در شمال لاذقیه بود یک گور دسته جمعی را پیدا کرد که تمام اجساد آن سوخته و پوسیده شده بودند.

وی افزود: در میان اجساد کشف شده زنان و کودکان نیز بودند که برخی از آنها به علت پوسیده و از هم پاشیده شدن اعضای بدنشان قابل شناسایی توسط اهالی منطقه نبودند.

طبق اظهارات شاهدان عینی، گروه های مسلح زمانی که این منطقه را تحت کنترل خود درآورده بودند تمام اعضای خانواده های این منطقه را به صورت دسته جمعی به قتل می رساندند.

در این راستا یک شبکه تلویزیونی فیلمی را پخش کرد که در آن ماموران ارتش در حال بیرون کشیدن این اجساد از گورها بودند.

از سوی دیگر، یک پزشک در پزشکی قانونی سوریه در تلویزیون اعلام کرد: اجساد کشف شده پوسیده و متلاشی شده بودند و روی این اجساد آثار ضربات چاقو، جای گلوله مشاهده شد و برخی نیز سرشان از بدن جدا شده بود.

این در حالی است که درگیری های شدید بین افراد مسلح و ارتش سوریه از دو هفته پیش در شمال لاذقیه آغاز شده و تاکنون ادامه دارد و با وجود اینکه تروریست ها اعلام کردند که بخشی از روستاهای این منطقه را تحت کنترل خود درآوردند منابع رسمی از برقراری صلح و ثبات در چند روستا توسط ارتش خبر دادند.

به علت درگیری هایی که بیش از دو سال است گریبانگیر برخی کشورها شده است این چندمین گور دسته جمعی است که طی این دو سال کشف شده و بنا بر گزارش مقامات مربوط هر چند وقت یکبار کشتار جمعی مردم غیرمسلح رخ می دهد که مقامات و معترضان مسلح مسوولیت آن را بر گردن یکدیگر می اندازند.