«شی جین پینگ» رییس جمهوری چین در این تماس تلفنی که دوشنبه شب صورت گرفت افزود: موضع چین در مورد مساله فلسطین دائمی و روشن است ما قاطعانه از مطالبات عادلانه فلسطین و همه تلاش هایی که برای حل مساله فلسطین مفید است حمایت می کنیم.

او با یاداوری اینکه جامعه بین المللی باید موضع عینی و منصفانه ای در پیش گرفته و تلاش های خود را برای پیشبرد صلح متمرکز کند اظهار کرد: چین مایل است همچنان به منظور تحقق زود هنگام حل و فصل جامع، عادلانه و پایدار مساله فلسطین سهم بیشتری اداء کند.

شی در بخش دیگری از سخنانش به نمایندگی از دولت و مردم چین، همدردی صمیمانه و حمایت قاطعانه خود را از دولت و مردم فلسطین در مبارزه با همه گیری کرونا ابراز کرد و گفت: چین و فلسطین در مسائل مربوط به منافع و نگرانی های اساسی یکدیگر، قاطعانه از هم حمایت می کنند.

رییس جمهوری چین اظهار کرد: پس از شیوع بیماری همه گیر کرونا، چین محموله های کمکی ضد همه گیری بسیاری به فلسطین ارائه داد، هیات های کارشناس پزشکی ضد همه گیری به فلسطین اعزام کرد و چندین نشست ویدیویی نیز با حضور کارشناسان بهداشت چین و فلسطین برگزار و به پناهندگان فلسطینی کمک های لازم برای مبارزه با همه گیری ارائه داد.

«محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت که از دستاوردهای مهم چین در مقابله با شیوع COVID-۱۹ قدردانی می کند و صمیمانه از چین به خاطر ارائه پشتیبانی و کمک به موقع و ارزشمند به مردم فلسطین در نبرد با همه گیری ویروس کرونا تشکر می کند.

وی همچنین ضمن قدردانی از تلاش های چین برای حمایت از عدالت در مورد مساله فلسطین و پاسداری از حقوق و منافع مشروع فلسطین اظهار داشت بارها و بارها ثابت شده است که چین مطمئن ترین دوست مردم فلسطین است.

عباس با بیان اینکه انتظار دارد چین نقش مهمتری در ارتقا یک توافق عادلانه داشته باشد گفت: فلسطین همچنان به تحکیم روابط خود با چین ادامه خواهد داد و از موضع مشروع چین در قبال منافع اصلی این کشور در هنگ کنگ، سین کیانگ و سایر موارد پشتیبانی خواهد کرد.