عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر گفت: ما با هماهنگی تونس درصدد ارائه طرحی برای حل بحران لیبی هستیم. فعالیت ما با نظارت سازمان ملل خواهد بود و هرگونه راهکاری که ارائه دهیم مورد استقبال بین المللی قرار خواهد گرفت.

تبون از وجود مذاکراتی با تمام طرف‌های ذیربط درباره پرونده لیبی به ویژه مصر و ترکیه خبر داد.

وی نسبت به تبدیل وضعیت لیبی به وضعیت سوریه هشدار داد و مجددا از طرف‌های لیبیایی خواست برای رسیدن به راهکار مسالمت‌آمیز پای میز مذاکره بنشینند.

رئیس‌جمهور الجزایر بر مخالفت کشورش با مسلح کردن قبایل لیبیایی تأکید کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته صحبت‌هایی درباره مسلح کردن قبایل لیبی برای دفاع از خود شنیدم و این بسیار خطرناک است. ما در مقابل "سومالی جدیدی" خواهیم بود.

تبون در دیدار با استفانی ویلیامز، رئیس هیئت سازمان ملل در لیبی نیز بر لزوم حل فوری سیاسی بحران تأکید کرد و گفت: حل سیاسی ضروری است تا مردم لیبی بتوانند کشورشان را بازسازی کنند.

ویلیامز نیز در سفرش به الجزایر گفت: سازمان ملل برای حل سیاسی دائم بحران لیبی تلاش می‌کند.

وی گفت: من از الجزایر ضمانت گرفتم که از توافق برلین حمایت و با سازمان ملل برای توقف درگیری‌ها و پایان نزاع همکاری کند.

ویلیامز تأکید کرد: ما برای حل بحران لیبی در راستای توافق برلین تلاش می‌کنیم و الجزایر یکی از این طرف‌هاست. ما از تلاش‌های الجزایر برای حل سیاسی بحران لیبی قدردانی می‌کنیم. 

وی گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل وضعیت لیبی را پیگیری می‌کند و از گروه‌های خارجی درخواست کرده از مداخله در امور این کشور خودداری کنند.

ویلیامز گفت: مردم لیبی به دلیل این بحران در فاجعه به سر می‌برند. اکنون زمان حل این نزاع و اجازه دادن به لیبیایی‌ها برای ازسرگیری روند سیاسی رسیده است.

وی گفت: باید کشورهایی را که ممنوعیت تسلیحاتی لیبی را رعایت نمی‌کنند و سلاح را به صورت غیرقانونی وارد این کشور می‌کنند و همچنین طرف‌هایی را که در داخل لیبی حقوق بشر را نقض می‌کنند، مجازات کرد.