به گزارش پارس به نقل از مهر، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در گفتگو با روزنامه سوئدی «اکسپرسیون» گفت: آل سعود در دهه ۹۰ از تروریست ها در افغانستان، پاکستان و الجزایر حمایت کرده و اکنون نیز به تأمین منابع مالی و تسلیحاتی آنان در یمن، سوریه و لیبی می پردازد. بدون شک سیاست های خصمانه سعودی ها در قبال کشورهای منطقه روزی دامان آنها را خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: سعودی ها با بکارگیری سیاست ایجاد «جنگ های طایفه ای» در کشورهای مختلف در حال نابود کردن خود هستند.

بشار اسد با اشاره به برخی ادعاها درباره دخالت ایران و حزب الله در امور سوریه گفت: تهران هیچگاه به دنبال سیطره بر سوریه نبوده و اگر حمایتی از دمشق می کند نمی توان گفت که این به معنای تلاش آنها برای دخالت در امور داخلی ماست.

وی همچنین درباره مشارکت نظامیان حزب الله در جنگ علیه تروریست ها در سوریه گفت: تمامی نیروهایی که در سوریه مشغول جنگ علیه تروریست ها هستند زیر پرچم فرماندهی نظامیان سوری اقدام می کنند نه به صورت جداگانه.

رئیس جمهور سوریه به راهکارهای حل بحران این کشور نیز واکنش نشان داد و تصریح کرد: راهکارهایی که می تواند به بحران سوریه پایان دهند بسیار ساده هستند. توقف دخالت های خارجی از تروریست ها یکی از مؤلفه های مهمی است که جنگ در سوریه را پایان می دهد.

وی تأکید کرد: باید تمامی راه ها بر روی تروریست هایی که از ترکیه و با حمایت مستقیم قطر، عربستان و شخص رجب طیب اردوغان وارد سوریه می شوند، بسته شود. از سوی دیگر، کشورهای غربی نیز باید به حمایت های مالی و تسلیحاتی گسترده خود به تروریست های داعش و جبهه النصره پایان دهند.