مایک پمپئو عصر جمعه در دس مونیس ایالت ایوا مدعی شد تهدیدهایی که آمریکا با آن مواجه است با تهدیدهای پیشین متفاوت است و افزود: امروز چین می‌کوشد تا آزادی را در سراسر جهان ساقط کند.

وی ادامه داد: امروز روسیه می‌خواهد دموکراسی و موسسات ما را مسموم سازد و از دروغ‌پراکنی برای پاشیدن بذر نفاق در آمریکا استفاده می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: ایرانی‌ها تمایل دارند انقلاب اسلامی خود را در سراسر خاورمیانه گسترش دهند.

پمپئو با این ادعا که هیچ دولتی همچون این دولت آمریکا شیشه تهدیدها را نشکسته است، اظهار کرد: برای مدت طولانی اندیشمندان سیاسی بر این باور بودند که با تجارت بیشتر با چین می‌توانند کشور را از خطر برهانند. اما امروز این اتفاق نمی‌افتد.

وی یادآور شد آنها علیه مقامات چین تحریم و محدودیت‌های مسافرتی وضع کرده‌اند و هر روز حقیقت را درباره ویروس کرونا که از کجا آمده است، مطرح می‌کنند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به ایران اشاره کرد و گفت ما به طور بنیادین رفتار با ایران را تغییر دادیم. ما این واقعیت را می‌دانیم که توافق هسته‌ای ایران منابع پولی زیادی را در اختیار حکومت قرار داد تا ترور خود را دنبال کنند که خطر را متوجه آمریکا و دیگر کشورهای خاورمیانه کرده است.

پمپئو که به قول وزیر امور خارجه ایران به وزیر نفرت کابینه ترامپ تبدیل شده است، افزود: حکومت‌های قانون‌شکنی چون ایران تنها به زور جواب می‌دهند نه به مماشات. از این رو ما آنچه را که دولت سابق انجام داد را برگرداندیم.

وی اظهار کرد: ما توافق هسته‌ای ایران را رها و سیاست جدیدی را در قبال ایران اجرا کردیم. ایران را از دستیابی به پول محروم می‌کند، پناه دیپلماتیک را از آنان سلب می‌کند و تهاجم حکومت را متوقف می‌سازد.

وزیر خارجه آمریکا با این ادعا که ایران تاثیرات این سیاست را احساس کرده است، ادامه داد: ترور سردار سلیمانی هم باعث فهمیدن این مساله شده است که تعهد ما برای بازدارندگی وقتی که او را حذف کردیم، واقعی است.

این وزیر ضد ایرانی ترامپ در شرایطی به رفتار تروریستی خود افتخار می‌کند که هفته گذشته گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی را نقض اصول بین‌المللی دانست.

پمپئو در ادامه اظهارات ایران ستیزانه خود اعتراف کرد بهترین و نزدیکترین دوست آنها در خاورمیانه، رژیم صهیونیستی است و گفت: آمریکا و اسرائیل به حقوق بشر احترام می‌گذارند.

البته وی اظهار نکرد گزارش‌های مکرر سازمان ملل متحد در نقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی که منجر به خروج آمریکا از شورای عالی حقوق بشری شد، گواه کدامین احترام به حقوق بشر این دو رژیم تروریست است.

وزیر خارجه ترامپ گفت اسرائیل شریک اساسی امنیت آمریکا است. اسرائیل یک مدل برای توسعه اقتصادی و آزادی در منطقه است. افتخارآفرین است که هیچ دولتی به اندازه رئیس جمهوری ترامپ و دولت وی از اسرائیل حمایت نکرده‌اند.

پمپئو با اشاره به انتقال سفارت خود به قدس و بخشیدن جولان اشغالی سوریه به رژیم صهیونیستی، گفت: ما گفتیم که هرگونه ضدیت با صهیونیسم با یهودستیزی برابر است.