به گزارش پارس نیوز، 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز سه شنبه و در جریان کنفرانس خبری مشترک با نیکی هیلی نماینده مستعفی این کشور در سازمان ملل در کاخ سفید ادعا کرد: در ابتدای کار «هیلی» کره شمالی به عنوان یک مشکل در جهان به شمار می آمد؛ اما اوضاع هم اکنون بهتر شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه ادعا کرد: وی بازیگران مهمی از قبیل چین و روسیه را خوب شناخت. آنها به او احترام می گذارند. آمریکا هم اکنون قوی‌ تر شده و کشورها می‌ دانند که کاری را که می‌ گوییم انجام می‌ دهیم.

ترامپ در ادامه ادعا کرد: وقتی که ما روی کار آمدیم، ایران مشکل بزرگی بود. مسئله این بود که آنها در چه زمانی خاورمیانه را تصرف می کنند. آنها اکنون برای ماندنشان تقلا می‌ کنند! در ایران شورش هائی به وجود آمده و تورم آن ها رو به افزایش است. بالاخره برای مذاکره خواهند آمد؛ باید ببینیم چه پیش می آید.

وی ادامه داد: مایک پمپئو وزیر خارجه درباره کره شمالی که مشکلی مهلک بود، کارهای خوبی تا کنون به انجام رسانده است. این کشور دیگر آزمایش موشکی و هسته ای انجام نمی دهد. اکنون در سازمان ملل نیز رأی خوبی داریم. گروگان های خود را از کره شمالی بازگرداندیم؛ بدون اینکه ۱.۸ میلیارد دلار مانند دولت قبلی آمریکا پول پرداخت کنیم. من برای دیدار و وقت گذاشتن در این خصوص موافقت کرده ام؛ اما از زمان پایان مذاکراتمان (با کره شمالی) حدود ۳ ماه و نیم می گذرد و رسانه های می گویند که چه خبر است. هیچ موشکی درکار نیست و با رئیس «کیم» رابطه خوبی داریم. لذا پیشرفت خوبی در این مسیر داشته ایم.

ترامپ اعلام کرد: در طول ۲ یا ۳ هفته آینده و یا شاید زودتر جانشین نیکی هیلی را معرفی می کنم.

ترامپ درباره خاشقچی نیز گفت: تا کنون با عربستان در این باره رایزنی نداشته ام؛ اما این کار را انجام خواهم داد.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: تبالات ما با چین به ضرر ما بود، ما به بازسازی چین کمک کردیم. آن ها هم اکنون هم در موضوع تعرفه ها در حال تلافی هستند. چین می خواهد توافق کند؛ من می گویم که باشد؛ اما این مسیر راهی دو طرفه است که در طول ۲۵ سال گذشته یک طرفه بود.