حسین عباسی امروز ۲۶ تیر ماه در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ماکو با دستور کار ترویج ازدواج آسان که در محل فرمانداری شهرستان ترتیب یافت، با تاکید بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از جمعیت جوان شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت غالب کشور ما را جوانان تشکیل داده اند و موضوعات مهمی همچون اشتغال، مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیش روی جوانان  قرار دارد، که لازم است به شکلی جدی به دغدغه ها و نیازهای جوانان پرداخته شود.  

وی گفت: برابر آمار اعلامی شعب بانک ملی شهرستان از ابتدای امسال تاکنون ۲۷۵ فقره وام ازدواج به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به جوانان شهرستان اعطاء شده است.

عباسی عدم درک متقابل زوجین را یکی از مهترین علل بروز آسیب های اجتماعی از جمله طلاق عنوان و خاطر نشان کرد: گرایش برخی از جوانان و خانواده های آنها به زندگی غربی و عدم رشد بلوغ فکری در کنار بلوغ جسمی باعث چنین مشکلاتی شده است، که ضروری است با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش، اساتید دانشگاهی و رسانه ها بیشتر به این موضوعات پرداخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی امام جمعه ماکو نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت آشنایی بیش ار پیش جوانان با سبک زندگی ایرانی، اسلامی گفت : عدم آشنایی زوجین نسبت به تکالیف و حقوق قانونی و شرعی یکدیگر یکی از علل مهم افزایش آمار طلاق در بین جوانان است.  

وی تشکیل شورای مشاوره را برای ارائه خدمات و ترویج ازدواج آسان در بین خانواده را مثمر ثمر دانست و افزود: اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین امر از نظر اسلام تشکیل خانواده است و به یقین مهمترین بحث دنیای امروز نیز چالش‌های پیش‌رو در این زمینه است که متاسفانه بدلیل بی مهری و غفلت خانواده ها از بسیاری از سنن دینی و مورد تاکید ائمه مشکلاتی را بوجود آورده است.