به گزارش پارس ، محسن زارعی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه دوره های توانمندسازی تخصصی سمن ها با میزبانی مراکز استان ها پیش بینی شده اند، تصریح کرد: در سال گذشته سه دوره توانمندسازی تخصصی برگزار شد که حدود ۳۰۰ تشکل درآن حضور داشته اند و امسال نیز سه دوره دیگر آن برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با تشریح اهداف این دوره ها، افزود: در این دوره ها سمن های هر حوزه شناسایی و دستگاه های مرتبط با این حوزه ها انتظارات خود را از این سمن ها بیان می کنند و با ظرفیت و توانایی سمن ها در حوزه های مختلف آشنا می شوند. همچنین کارگاه هایی نیز با هدف آشنایی با دستاوردهای سمن ها و افزایش تسلط و تجربه آنها برگزار می کنیم.

توانمندسازی عمومی سمن ها

زارعی در ادامه به برگزاری دوره های توانمندسازی عمومی سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و ادامه داد: این دوره ها در جهت آشنایی سمن ها با کارگروهی، ساختار و تشکیلات سازمانی، هدف و طرح نویسی و انضباط مالی برگزار می شود که در سه حوزه شمال و غرب کشور، جنوب و شرق کشور و استان های مرکزی تعریف شده اند.

برگزاری دوره های توانمندسازی عمومی حوزه استان های مرکزی در البرز

وی با بیان اینکه تا کنون دو دوره توانمندسازی عمومی برگزار شده است، افزود: سال گذشته در حوزه جنوب و شرق کشور به میزبانی استان سیستان و بلوچستان و اردیبهشت امسال نیز در حوزه شمال و غرب کشور به میزبانی کرمانشاه این دوره ها برگزار شده است که حدود ۱۵۰ سمن در آن شرکت کرده اند، همچنین طی هفته های آتی دوره های توانمندسازی عمومی حوزه استان های مرکزی به میزبانی استان البرز برگزار خواهد شد.