دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه در مصاحبه‌ با فاکس نیوز تاکید کرد: من تکنیک خفگی را دوست ندارم اما گاهی اوقات، اگر شما تنها باشید و با شخصی درگیر شوید، وضعیت دشوار خواهد شد. به اعتقاد من، چیز بسیار خوبی می‌شود که به طور کلی،‌ این کار خاتمه یابد.

برخی از جمهوری‌خواهان کنگره از ممنوعیت تکنیک خفگی که از طرف دموکرات‌ها پیشنهاد شده است، حمایت کرده‌اند.

پیشنهاد دموکرات‌ها پس از آن مطرح می‌شود که شخص سیاه‌پوستی به نام جورج فلوید در تاریخ ۲۵ مه در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتای آمریکا، زمانی که در بازداشت پلیس قرار داشت، با فشار زانوی یک افسر سفیدپوست به ناحیه گردنش به مدت بیش از ۸ دقیقه خفه شد. مرگ جورج فلوید موجی از اعتراضات را در سراسر آمریکا و جهان به راه انداخته است.

دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز گفت فکر ممنوع کردن تکنیک خفگی "بسیار عالی به نظر می‌رسد." اما او گفت که اگر افسر پلیسی "در یک زد و خورد بد گرفتار شود و گردن کسی را بگیرد" استفاده از این تکنیک قابل درک است.

ترامپ در پاسخ به اینکه آیا منظور او اشاره به وضعیتی است که یک افسر پلیس در نبرد تن به تن قرار بگیرد و بترسد که جانش را از دست بدهد، گفت: و این اتفاق می‌افتد. بنابراین، شما باید مراقب باشید.   

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا هم دوشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت او طرفدار ممنوعیت تکنیک خفگی است، جز در مواردی که افسران پلیس "با نیروی مهلک بالقوه روبرو می‌شوند." تیم اسکات، از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی هم که مسوول تدوین لایحه اصلاحات پلیس است، جمعه به سی‌ان‌ان گفت او و دموکرات‌ها توافق دارند که پلیس باید "بی‌نهایت کمتر" از تکنیک خفگی استفاده کند.

ترامپ در بخش دیگری از صحبت‌هایش به عذرخواهی مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اشاره کرد. ژنرال میلی بابت همراهی ترامپ با لباس نظامی تا کلیسایی در نزدیکی میدان لافایت (واقع در نزدیکی کاخ سفید) که "از آن به دخالت ارتش آمریکا در امور سیاسی تعبیر شده بود" عذرخواهی کرده است.

ترامپ با بیان اینکه با ابراز تاسف این ژنرال آمریکایی بابت همراهی او و سخنان مایک اسپر، وزیر دفاع آمریکا مشکلی ندارد، از اقدامات خودش دفاع کرد. او گفت: اگر آن‌ها چنین احساسی دارند، من مشکلی ندارم. من رابطه خوبی با ارتش دارم. من ارتش کشورم را بازسازی کردم. دو و نیم تریلیون دلار خرج کردم- کاری که هیچکس دیگری انجام نداد.

در روز اول ژوئن، پس از آنکه نیروهای امنیتی آمریکا تجمع معترضان به قتل جورج فلوید در برابر کاخ سفید را با گاز اشک‌آور متفرق کردند، دونالد ترامپ به این کلیسا رفت و با به دست گرفتن یک جلد انجیل در برابر دوربین‌ها ایستاد و عکس گرفت!

دونالد ترامپ به هریس فالکنر، مجری فاکس نیوز گفت: به نظر عکس بسیار زیبایی شد و به شما می‌گویم که از نظر من مسیحیان فکر می‌کنند که این عکس زیبایی شد.   

رییس کنونی کاخ سفید همچنین در ادامه‌ ادعاهایش گفت: زمانی که ارتش آمریکا را از باراک اوباما (رئیس‌جمهوری سابق آمریکا) و جو بایدن (معاون او) تحویل گرفتم ارتش مثل شوخی بود. ارتش خالی شده بود. آن‌ها هواپیماهایی داشتند که برای ۵۰ یا ۶۰ سال پیش بود. آن‌ها تجهیزات خراب غیر قابل استفاده داشتند. ارتش ما مهماتی نداشت. ما هیچ مهماتی نداشتیم. اکنون، ما عظیم‌ترین ارتشی را داریم که تا به حال داشته‌ایم. من یک چیز خیلی خوب .... و ما یک نیروی فضایی داریم- منظورم این است که من کاری را انجام دادم که طی ۸۰ سال گذشته انجام نشده بود. این یک نیروی جدید است. و آن چیزی است که آینده در آنجا قرار دارد، در فضا.      

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین بار دیگر از مقام‌های سیاتل بابت نحوه مدیریت معترضانی که چند ساختمان این شهر ایالت واشنگتن را تحت کنترل گرفتند، انتقاد کرد. ترامپ گفت: به شما می‌گویم اگر آن‌ها اوضاع را رو به راه نکنند، ما اوضاع را رو به راه می‌کنیم.  

ترامپ در پاسخ به سوال هریس فالکن که پرسید چرا او در توییتر نوشته است "غارت که شروع شود، شلیک هم شروع می‌شود"، گفت که منظورش این بود که "وقتی غارت و آشوب شروع می‌شود، در اغلب مواقع مرگ و خونریزی هم پشت آن می‌آید که خیلی موقعیت بدی است."