پايگاه خبري تحليلي «پارس»- عضو شورای استان بغداد خواستار تشکیل نیروهای بسیج مردمی در شهر کاظمین با همکاری نیروهای امنیتی برای حمایت شهر در برابر حملات تروریستی شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، "معین الکاظمی" گفت: پیش نویس این قانون در صورت تصویب در شهر کاظمین آغاز خواهد شد، و همه مناطق پایتخت را نیز شامل می شود.

وی در مصاحبه با شبکه عراقی سومریه نیوز، بر ضرورت انتقال زندانهای داخل شهر بغداد به مکان های دیگر و تقویت تیپ هشتم مسؤول حفاظت از بغداد و تجهیز نیروهای امنیتی این شهر به دستگاه های کشف مواد منفجره و نصب دوربین های مداربسته در اماکن شهر تاکید کرد.

الکاظمی افزود: تهیه پیش نویس قانون تشکیل نیروهای بسیج مردمی منطقه ای در شهر مقدس کاظمین جهت مقابله با حملات تروریستی آغاز شده است؛ و نام داوطلبان در شهر کاظمین به هیات عالی بسیج مردمی ارائه می شود تا برای حفاظت شهر اقدام کنند.

الکاظمی خاطرنشان کرد: این طرح که به توصیه و فتوای مراجع عالی مطرح شده است در صورت تصویب، با همکاری نیروهای امنیتی کاظمین یا دیگر مناطق بغداد اجرا خواهد شد.

عضو شورای استان بغداد با تاکید برضرورت انتقال زندانهای داخل شهر به مکانهای دیگر گفت: درخواستهای زیادی برای انتقال زندانهای شهر که محل نگهداری از تروریستهای خطرناک و بازمانده های رژیم سابق است، مطرح شده است.

روز گذشته در انفجار خودروی بمبگذاری شده در ورودی کاظمین احمد الخفاجی عضو پارلمان عراق و 24 تن دیگر کشته شدند.