محمد عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۵ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی و تجاری در کشور مصرف می‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که در زمستان میزان مصرف گاز تا حدود ۶۱۰ میلیون متر مکعب نیز رسیده بود.

وی با تاکید بر اینکه همین مساله موجب شده تا روند گازرسانی به نیروگاه‌ها تسهیل یابد، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در اوج مصرف برق در مرداد و شهریور، نیروگاه‌ها روزانه ۳۱۰ میلیون مترمکعب گاز نیاز داشته باشند که این عدد با توجه به ظرفیت شبکه، ‌به‌راحتی از سوی شرکت ملی گاز قابل تأمین است.

سخنگوی شرکت ملی گاز با بیان اینکه نیروگاه‌هایی که به شبکه گاز متصل هستند، ‌اکنون همه سوخت مورد نیاز خود را از طریق گاز تأمین می‌کنند، مگر آنکه در بخش گاز خود تعمیرات کوچکی داشته باشند، تصریح کرد: ۸۵ نیروگاه هم‌اکنون از خوراک گاز استفاده می‌کنند.

عسگری تأکید کرد: امسال در زمستان وضعیت تأمین گاز به دلیل افزایش تولید بهتر خواهد بود البته این مساله به سرمای هوا بستگی دارد و اگر برودت هوا شدت داشته باشد، چند روز از زمستان نیروگاه‌ها از سوخت دوم استفاده خواهند کرد تا در تأمین گاز بخش خانگی مشکلی نداشته باشیم.