دوچرخه ثابت و لاغری شکم

پس از گذشت این 15 دقیقه، نوبت به چربی سوزی از بخش هایی از بدن است که در آن چربی های مازاد انباشته شده اند. خبر خوب برای افرادی که به دنبال لاغری شکم با دوچرخه ثابت هستند، این است که چربی ناحیه شکم و پهلوها از اولین بخش های بدن است که در هنگام ورزش های مختلف و به ویژه ورزش های هوازی، سوخته می شود. عنوان دوچرخه ثابت و لاغری شکم البته کمی غیر علمی بوده و نباید این نکته را فراموش کرد که بدن همواره در هنگام از دست دادن کالری، به صورت عمومی و تقریبا در همه بخش ها، کاهش وزن و از دست دادن چربی را تجربه می کند.

البته بخش هایی از بدن دارای چربی های سرسخت تری بوده که در بازه زمانی بلندمدت تری سوخته شده و بخش هایی دیگر از بدن همچون شکم و پهلوها، راحت تر چربی انباشته شده را آزاد کرده و کاهش می دهند.

 

یک برنامه مناسب برای دوچرخه ثابت و لاغری شکم

ما در مقاله قبل با ارائه یک برنامه مقاومتی و سبک، به شما توصیه کردیم جهت لاغری سریع و پایدار نیاز است تا به برنامه ورزشی خود، تمرینات ضربه ای با شدت بالا را نیز بی افزایید. این سبک از تمرینات که از ظهور آن کمتر از 10 سال می گذرد، راهکاری علمی و کاربردی برای مقابله با عادی سازی و متعادل کردن سطح متابولیسم بدن پس از آغاز یک دوره تمرینی دارد. برای آن که به صورت کوتاه و مختصر با این تمرینات آشنا شوید، بخش بعدی این مقاله را مطالعه کنید

تمرین دوچرخه ثابت با شدت بالا یا HIIT چیست؟

اصل به وجود آمدن این سبک از تمرینات بسیار ساده است. بدن شما پس از آغاز یک دوره ورزشی که به منظور کاهش وزن و چربی زدایی آغاز شده است، با مرور زمان و در بازه کوتاه مدتی، متابولیسم سوخت و ساز و چربی سوزی بدن را متعادل می کند. دقیقا به علت وجود همین متعادل سازی است که شما در چند هفته اول، از آغاز هر ورزشی، کاهش وزش و سایز را تجربه می کنید؛ اما پس از آن، تاثیر تمرینات ورزشی در کاهش وزن کاسته شده و خیلی زود به صفر می رسد. تمرین های کوتاه مدت و با شدت بالا در واقع به بدن شما شوک وارد می کند.

اساس این تمرین ها بسیار ساده بوده و شما می توانید از فرمول زیر جهت لاغری شکم با دوچرخه ثابت استفاده کنید. دوچرخه ثابت و لاغری شکم می تواند برنامه ای بلندمدت و موثر برای شما باشد. در صورتی که بتوانید ترکیبی مناسب از ورزش های هوازی سبک و تمرینات با شدت بالا را در برنامه خود بگنجانید. به روش تمرینی زیر جهت لاغری شکم با دوچرخه ثابت توجه کنید تا با برنامه اولیه خود آشنا شوید.

برنامه تمرین لاغری شکم با دوچرخه ثابت

شما در شروع کار حداقل به 3 روز برنامه منظم نیاز دارید. این برنامه گام به گام افزایش یافته و شما پس از گذشت نهایتا 2 ماه، می بایست چیزی در حدود 50 درصد به مدت زمان این تمرین بیافزایید.

  • شنبه : 40 دقیقه تمرین هوازی با مقاومت پایین و مدت زمان تمرین بالا ( ابتدا گرم کردن و تمرین های کششی )
  • سه شنبه : تمرین پر فشار ( 15 دقیقه ) به همراه تمرین هوازی ( 15 دقیقه )
  • پنج شنبه : 40 دقیقه تمرین هوازی با مقاومت پایین و مدت زمان تمرین بالا ( ابتدا گرم کردن و تمرین های کششی )

* حداقل 10 دقیقه گرم کردن و انجام ورزش های کششی می تواند از گرفتگی عضلات جلوگیری کرده و همچنین توان شما را برای انجام تمرینات افزایش دهد. * حداکثر پس از گذشت 2 ماه می بایست این برنامه افزایش یافته و حداقل یک روز دیگر به تمرینات پر فشار اختصاص یابد.

 

منبع : وبلاگ دلوکس کالا

(deluxekala.com)