اتحادیه عرب تأکید کرده است: اقدام اسرائیل برای اجرای طرح الحاق بخشی از اراضی فلسطینی در کرانه باختری اقدامی مردود، غیرقابل قبول و محکوم است و جنایت جنگی محسوب می‌شود.

در بیانیه آمده است: برپایی کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف، هدف اصلی امت اسلامی است و بدون تحقق آن منطقه روی آرامش و صلح را نخواهد دید.

اتحادیه عرب افزود: سالگرد اشغال کرانه باختری، امسال همزمان شده با اشغالگری [جدید] اسرائیل که به صورت بی‌سابقه‌ای مورد حمایت دولت آمریکا قرار دارد و به معامله قرن آمریکایی- اسرائیلی که مورد قبول کشورهای عربی و جامعه جهانی نیست، مرتبط است.

این اتحادیه در بیانیه خود، درخصوص پیامدها و تبعات طرح الحاق رژیم صهیونیستی هشدار داده و آورده است که این اقدام، نقض قوانین بین‌المللی و تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی محسوب می‌شود.

اتحادیه عرب همچنین خواستار برداشتن گام‌های عملی برای اجرای قوانین و قطعنامه‌های بین المللی شده است.

رژیم صهیونیستی در جنگی که ۵ ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی آغاز شد، کرانه باختری، قدس شرقی، نوار غزه و جولان سوریه را اشغال کرد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال درآورده به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.

طرح صلح «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» معرفی شده است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد.

در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.