پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- کشف و انهدام یک دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان و ورود شبه نظامیان مسلح مخالف نظام سوریه به داخل جولان اشغالی، رویدادهایی است که پس از جنگ غزه، نگرانی مقامات صهیونیست را افزایش داده است.
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" در مقاله ای نوشت: جنگ غزه، نادرستی تئوری تکیه بر "نیروی هوایی" و "سازمان اطلاعات" در زمان جنگ را اثبات کرد.
 
این روزنامه خواستار تسریع در بررسی بودجه ویژه ارتش پس از این شکست (جنگ غزه) شد و ادامه شیوه های قبلی ارتش را خطری برای اسرائیل دانست.  
 
به عقیده نویسنده صهیونیست، جنگ آتی در شمال سرزمین های اشغالی شعله ور خواهد شد و اگر ارتش اسرائیل به شکلی خاص آموزش نبیند و بودجه اش را افزایش ندهد، چنین جنگی بسیار دشوار تر از جنگ های قبلی خواهد بود.
 
مناطق شمالی اراضی اشغالی پس از اقدام حزب الله در کشف دستگاه های جاسوسی رژیم صهیونیستی که در جریان تحقیقات از این دستگاه، انفجار باعث شهادت یک کارشناس حزب الله شد، شاهد تحولات پی در پی است.
 
حزب الله لبنان روز جمعه تایید کرد که یک دستگاه شنود رژیم اسرائیل را در روستای "عدلون" در نزدیکی شهر صور در جنوب لبنان را منفجر کرده است.حزب الله لبنان پیش از این نیز تجهیزات جاسوسی رژیم اسرائیل را منهدم و شبکه های جاسوسی آنها را متلاشی و شماری از آنها را بازداشت کرده بود.
 
همچنین در روزهای اخیر در پی حملات ارتش سوریه به منطقه مرزی قنیطره در جولان که مرز میان سوریه و سرزمین های اشغالی است، شماری از تروریست های مسلح وارد جولان اشغالی شده اند و چند گلوله خمپاره به مناطق تحت سلطه صهیونیست ها اصابت کرده است.