به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت پرتیراژترین روزنامه سرزمین های اشغالی از تصمیم سازان تل آویو خواست تا به تهدیدات اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و مواضع اخیر وی با دقت گوش دهند.

« آلکس فیشمن» تحلیلگر مسایل نظامی این روزنامه در مقاله ای تحلیلی و طولانی از عملکرد کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز در مورد موافقت با انجام حمله هوایی به سوریه انتقاد کرد.

وی در مورد تهدیدات اخیر سید حسن نصرالله نوشت: اسرائیل سعی دارد تا مواضع صادر شده از سوی رهبران عرب را کم اهمیت جلوه دهد، اما مشخص است که در خاورمیانه رهبران استثنائی مانند نصرالله وجود دارند که وقتی تهدید می کنند، ما باید خوب به آن گوش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه نصرالله به آنچه که تهدید کرده، وفادار خواهد ماند، گفت که مطابقت زیادی بین اظهارات و رفتار وی وجود دارد، نصرالله در واقع تهدیدات بشار اسد را تکرار کرد که بعد از حمله موشکی اسرائیل به دمشق مطرح کرده و گفته بود که بلندی های جولان را به عرصه مقاومت مردمی تبدیل می کند، بنابراین ما باید با این تهدیدات با جدیت برخورد کنیم.

فیشمن به نقل از « رونین کوهین» سرتیپ ارتش اسرائیل و مولف کتاب فن سخنرانی نصرالله در جنگ دوم لبنان گفت که بیشتر سخنرانی های نصرالله برای جنگ روانی و تبیین مسایل راهبردی است، اما برخی از آنها مربوط به مسایل اجرایی و عملیاتی نیز هست.

این تحلیلگر صهیونسیتی می افزاید که تمام تهدیدات نصرالله در جنگ ۲۰۰۶ در خلال ۲۴ ساعت از اعلام آن عملیاتی شد، اما ابهام در زمان صلح است، چرا که در آن زمان اجرای تهدیدات دیگر ضرورتا فوری نخواهد بود.

کوهین گفت که نصرالله شفاف بود و تاکید کرد که به مقاومت در جولان کمک خواهد کرد.

وی ابراز داشت: حزب الله دست خود را روی مرزهای سوریه و اسرائیل گذاشته است، همانطور که پیش از این نیز دست خود را روی سینا و نوار غزه گذاشته بود.