دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت در آستانه سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب، با حضور در بیمارستان بقیة الله جماران، از بخش‌های مختلف این بیمارستان از جمله محل بستری امام خمینی(ره) در روزهای پایانی زندگی‌شان و منزل ایشان و همچنین حسینیه جماران بازدید کرد.

نمکی در حاشیه بازدید از بیمارستان جماران گفت: به روح بلند حضرت امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران درود می‌فرستم. امسال به مناسبت رحلت حضرت امام، با توجه به سال کرونایی برای ادای احترام و پیوند جاودانه با حضرت امام فکر کردیم بهتر است به بیمارستان بیایم تا به مدافعان سلامت خداقوت بگوییم که با جان و دل برای مردم فداکاری کردند. 

 وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، افزود: فقدان حضرت امام خمینی(ره) ضایعه بزرگی برای تاریخ کشور بود به ویژه برای نسل ما که همه وجودمان را به  اندیشه این بزرگوار، پیوند زده بودیم و باید برای عمر با برکت مقام معظم رهبری به عنوان جایگزین صالح حضرت امام(ره) دعا کنیم. 

وزیر بهداشت تأکید کرد: در تمام سال‌هایی که به عنوان سرباز در خدمت مردم کشورم بودم، تلاش کردم در مسیری حرکت کنم که حضرت امام(ره) برای ما ترسیم کرده بودند و سعی کردم که پایم را از چارچوب نظام و انقلاب بیرون نگذارم و با ساده‌زیستی و کار خالصانه برای مردم، در حد وسع و توانم، کوتاهی نکنم.

نمکی خاطرنشان کرد: اگر در شرایط سخت کنونی که شاهد شیوع کرونا و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت مظلوم ایران هستیم، مدیریت جهادی که امام خمینی(ره) نمونه اعلای آن بود را انتخاب نمی‌کردیم، یقینا توفیقی حاصل نمی‌شد. 

 وی ادامه داد: با شیوه مدیریت جهادی با استفاده از همه ابزارهای کشور و همچنین وفاق ملی و تکرار خاطرات دوران دفاع مقدس توانستیم در اوج تحریم با حداقل هزینه‌کرد، بزرگترین دستاوردها را داشته باشیم. اگر زیرساخت‌های کشورهای اروپایی و آمریکا، هزینه‌های چند صد برابری برای کرونا میزان مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از کووید19 را با ایران مقایسه کنید، به این جمع بندی می‌رسید که بزرگترین عامل کارآمد در این دستاورد، مدیریت جهادی و وفاق ملی بود. 

وزیر بهداشت یادآور شد: مبنای حرکت ما در مبارزه با کرونا، حرکت‌های دفاع مقدس بود که از رهنمودهای حضرت امام راحل بود. بسیج به عنوان یکی از مبانی که امام خمینی(ره) برای پیشرفت کشور در نظر گرفتند در اقدامات ملی وزارت بهداشت از جمله بسیج ملی کنترل فشار خون و بسیج ملی مبارزه با کرونا، به کمک ما آمد و از این ابزار به خوبی استفاده کردیم. 

نمکی افزود: گروه‌هایی که با مشارکت بسیج برای غربالگری کرونا تشکیل دادیم، توانست بار بیمارستان‌ها را کاهش دهد و ما را از فاز دفاع در برابر ویروس به فاز حمله در برابر آن کشاند و یکی از عوامل اصلی موفقیت ما، پیوند با نیروهای بسیج و داوطلب بود که حاصل اندیشه نابی بود که امام راحل در کشور، بنا نهادند.