به گزارش پارس به نقل از تسنیم، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در مطلبی با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در تهران نوشت: آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران در سخنانی گفت که آمریکا نمی‌تواند قابل اعتماد باشد.


این روزنامه آمریکایی در ادامه افزود: ‌آیت الله خامنه‌ای در سخنان امروز خود گفت که مستکبران قابل اعتماد نیستند زیرا آنها در جلسات خصوصی صحبت‌هایی را می‌کنند که در جلسات عمومی خلاف آنرا می‌گویند و عمل می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در سخنانی در مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی "اتکال به کمک الهی و اعتماد به صدق وعده الهی و در مقابل بی اعتمادی به قدرتهای مستکبر و زورگوی جهانی " را یکی از اصول مبانی فکری امام (ره) برشمردند و فرمودند: امام بزرگوار (ره) همواره به وعده الهی و صدق آن اعتقاد داشت و در مقابل به وعده های مستکبران و قدرتمندان جهانی ، مطلقا" اعتماد نداشت.

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: این ویژگی بارز امام (ره) موجب شده بود که ایشان مواضع خود را صریح و قاطع و بدون رودربایستی بیان کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به پاسخ های امام (ره) به نامه های برخی سران مستکبر که با صراحت و قاطعیتی تمام و در عین حال با ادب واحترام نگاشته شده بودند، گفتند : امام(ره) توکل به خدا را همچون خونی در شریان ملت ایران جاری کرد و ملت نیز اهل توکل به خدا و معتقد به نصرت الهی شد.

ایشان با اشاره به بی اعتمادی مطلق امام (ره) به مستکبرین و بی اعتنایی کامل به وعده های آنها، افزودند: امروز ما این موضوع را بطور کامل لمس کرده و متوجه شده ایم که چرا نمی توان به وعده های مستکبرین اعتماد کرد زیرا آنها در جلسات خصوصی صحبت هایی را می کنند که در جلسات عمومی خلاف آنرا می گویند و عمل می کنند.