اغلب مردم چون با کانکس و انواع آن زیاد آشنای ندارند شاید در ذهنشان ان سوال پش بیاید که تفاوت کانکس مسکونی و ویلایی در چیست؟

آیا این دو تفاوت زیادی دارند؟

برای اینکه با تفاوتهای کانکس ویلایی و کانکس مسکونی آشنا شویم ابتدا باید با نوع ساخت، مزایا و مشخصات فنی این دو کانکس آشنا شویم.

کانکس ویلایی : این نوع کانکس عموما بجای ساخت ویلا در مناطق خارج از شهر و خوش آب و هوا مورد استفاده قرار میگیرد.

کانکس ویلایی را میتوان در ابعاد و طرحهای مختلف تولید نمود، ن مدل کانکس را معمولا با تجهیزات کامل سفرش میدهند تجهیزاتی مانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه و اتاق خواب.

معمولا این نوع کانکس با کفیت بالا و در یک و یا دو طبقه تولید و در محل مورد نظر مشتری نصب مینمایند، همچنین میتوان گفت به علت اینکه کانکس ویلایی معمولا ابعاد زیادی دارد آن را نمتوان مانند کانکسهای کارگاهی استاندارد بصورت یک تکه تولید و تا محل نصب ارسال نمود و شرکت سازنده مجبور است آن ر ا بصورت چند تکه ساخته و آن را به محل نصب ارسال و در آنجا تکه های تولید شده را مونتاژ نماید و یا اینکه آن را در محل مورد نظر مشتری تولی نماید که در اصطلاح کانکس سازی به ان کانکس اجرا در محل میگویند.

البته در برخی مواقع میتوان کانکسهای ویلایی کوچک را بصورت یک تکه تولید و به محل مور نظر مشتری ارسال نمود.

کانکس مسکونی : این نوع کانکس تقریبا با همان مشخصات کانکس ویلایی که در بالا به آن اشاره شد تولید میگردد ولی تفاوتهای کوچکی با کانکس ویلایی دارد که در زیر به آن اشاره مینمائیم:

v1

تفاوت کفیت و متریال مصرفی

تولید هر دو این کانکسها بدلیل ابعاد بزرگ و خاص بودن آن با کفیت بالا میباشد و تفاوت با هم ندارند.

در تولید این دو مدل کانکس بدلیل شرایط ویژه باید از متریال بسیار با کیفیت و استادکار ماهر استفاه نمود که برخ از متریال مصرفی بشرح ذیل مباشد:

  • شاسی تیر آهن سنگین و بصورت دورکلاف.
  • پروفیلهای سنگین در سایزهای متفاوت جهت استراکچر بهمراه ضد زنگ کامل.
  • اجرای عایق حرارت و صوتی با کیفیت پلی یورتان و یا پلی استایرن.
  • اجرای پی وی سی درجه یک جهت نمای داخلی.
  • اجرای نمای خارجی با سمند برد، ورق سایدینگ، ترموود و یا کامپوزیت جهت دوام و زیبایی.
  • اجرای کف سرامیک درجه یک و یا تخته های ام دی اف با کفپوش ضد آب لنونیوم.
  • نصب درب و پنجر های با کفیت و پی وی سی دو جداره.
  • در صورت داشتن آشپزخانه نصب کابینتهای ام دی اف با کیفیت.
  • نصب کلیه متعلقات داخل سرویس بهداشتی از قبیل: سنگ توالت، روشوی، دوش حمام، آینه، حامایع، جاحوله ای بهمراه لوله کشی کامل و شی آلات اهرمی درجه یک.
  • برق کشی کامل کانکس با چراغها، سیم و کلید پریزهای استاندارد.

 

v2

تفاوت قیمت

تفاوت قیمت ربطی به مسکونی و یا ویلایی بودن کانکس ندارد، بلکه به متریال مصرفی، توانایی شرکت سازنده، ابعاد و کیفیت بستگی دارد.

 

تفاوت نوع استفاده

مهمترین تفاوت این دو مدل کانکس در همین نوع استفاده و مکان آن میباشد، بطوری که کانکس مسکونی عکس کانکس ویلایی معمول در داخل بافت شهر و یا نزدیک شهرها مورد استفاده قرار میگیرد.

 

در ضمن به شما عزیزان پیشنهاد میدهیم اگر اطلاعت بیشتری در زمینه کانکس ویلایی و مسکونی و انواع دیگر کانکس میخواهید با کارشناسان فنی و فروش شرکت کانکس اسکابن که جزو اولین فروشندگان کانکس در ایران میباشد  با شماره های 88350950 – 021 و یا 88994648 – 021 تماس حاصل نمائید، همچنین وب سات این شرکت به ادرس:   https://eskabon.ir  بوده و با ورود به داخل این سایت میتواند بیشتر به سوالات ذهنتان در مورد کانکس پاسخ دهید.