حجت الاسلام والملسمین حسن روحانی در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا، اظهار کرد: روز قدس امسال در 218 شهرستانی که وضعیت آنها سفید است و نماز جمعه در آن برقرار است می‌تواند برگزار شود، البته با مراعات همه پروتکل‌های بهداشتی؛ البته این مراسم نه به صورت راهپیمایی بلکه صورت اجتماع در نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای شهر تهران دستورالعمل ویژه‌ای در نظر گرفته شده، تهران شرایط قرمز دارد؛ اما خیلی سخت است به عنوان پایتخت در  آن خبری نباشد و بر طبق تصمیم گیری مراسم روز قدس به سپاه سپرده شده و از یک مبدا تا انتها حرکتی به وسلیه خودرو که در واقع حرکت تبلیغی است انجام می‌شود و اجتماع مردمی نداریم.

رئیس جمهور در مورد  آخرین تصمیم برای برگزاری نماز عید فطر هم گفت: بنا شد در سراسر کشور نماز عید فطر برگزار شود اما نه در مصلاها و اماکنی که اجتماعی بزرگ مثل سال های گذشته انجام می‌شد، بلکه هر مسجدی می‌تواند را رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نماز را برگزار کنند مردم در منازل خود هم می‌تواند نماز  را بخواند.

بر اساس این گزارش،‌ روحانی اظهار کرد: دوران ویروس کرونا تمام نشده، ولی شرایط ما از دیروز بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مقابله با ویروس کرونا شرایط فردای ما بدتر از امروز ‌نخواهد بود. در آینده شرایط بهتر خواهد شد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه به نظر من از پیک اصلی در کشور عبور کردیم،‌ افزود: شرایط با روز اول متفاوت است؛ اما در عین حال کاملا باید حواسمان جمع باشد و فکر نکنیم تمام‌ شده است.

روحانی بیان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت هوشمند را باید تا اطلاع ثانوی داشته باشیم. برخی عادات را برای یک مدتی باید فراموش کنیم. قرار شده بود هر کسی که فهمیدیم مبتلاست باید به خود او، خانواده‌اش و محل کارش ابلاغ کنیم؛ اما این کار بعضا انجام نشده؛ من چند مورد را اتفاقی بررسی کردم دیدم به خودش هم اطلاع داده نشده بوده یا به محل کار و خانواده هم گفته نشده؛ این مصوبه ستاد بوده و ضروری است.