به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از پایگاه خبری پارانوما، در جریان این راهپیمایی برخی نمایندگان عشایر و جنبش اسلامی اردن با ایراد سخنانی تاکید کردند که بی اعتنایی دولت اردن به مساله اسرای اردنی در زندان های صهیونیستی، بی حرمتی به خون شهدا و کرامت آنها به شمار می رود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی ضمن اعلام مخالفت با استقبال مقام های اردنی از شیمون پرز، رئیس دولت عبری آن هم در شرایطی که مساله اسرای اردنی به راحتی نادیده گرفته می شود و توجهی به آن نمی شود، تاکید کردند که ملت اردن تا زمانی تمامی اسرا از زندان های دشمن غاصب صهیونیستی از آن ها حمایت خواهند کرد.

شهروندان شرکت کننده در این راهپیمایی شعارهایی را تحت عنوان" فراموش کردن اسرای اردنی مایه شرم و ننگ است" و" پیروزی پیروزی برای اسرای قهرمان و آزاده" سر می دادند.

در همین راستا، مرکز هماهنگی کمیته های فعال در زمینه اسرای بازداشت شده در زندان های رژیم صهیونیستی بی اعتنایی بی شرمانه مقام های دولت اردن در قبال اسرای اردنی را به شدت محکوم و تشریح کردند که موضع دولت در این زمینه شرم آور و غیرقابل قبول است.

این مرکز روز جمعه در بیانیه ای تاکید کرد: دلیل بی اعتنایی و بی توجهی دولت اردن به مساله اسرای اردنی در زندان های رژیم صهیونیستی چیست؟ آیا دلیل این کار جز این است که دشمن صهیونیستی آزرده خاطر نشود؟

در ادامه این بیانیه آمده است: اسرای اردنی روز سه شنبه در اعتراض به سیاست های دشمن صهیونیستی به منظور تضعیف عزم و اراده آنها و زیر پا گذاشتن عزت و کرامت آنها و محروم کردن آنان از ابتدایی ترین حقوق مشروع خود دست به اعتصاب غذا زدند و نبرد شکم های خالی با سازمان های زندان های صهیونیستی را ادامه می دهند و اطمینان خاطر دارند که ملت و خانواده هایشان در پرتو بی اعتنایی های دولت اردن طی سالیان گذشته، آنها را تنها نخواهند گذاشت.

مرکز مذکور در ادامه ضمن اشاره به اینکه فعالیت های همبستگی آمیز با اسرای اردنی همچنان ادامه خواهد داشت، از تمامی طرف ها دعوت کرد مساله اسرای اردنی را آنگونه که شایسته است مورد اهتمام قرار داده و از اسرای بازداشت شده در زندان های صهیونیستی حمایت های لازم را به عمل آورند