خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرد که طومار‌هایی از سوی خانواده‌ها تنظیم و تسلیم مسوولان شده است و آن‌ها درخواست کرده اند تا بسته بودن مدارس در مقطع فعلی همچنان تمدید شود.

آن‌ها افزوده اند که بیش از ۱۰ هزار نفر در کره جنوبی به کرونا مبتلا شده اند و خطر همه گیری به رغم کاهش شمار مبتلایان و صفر شدن آن‌ها در چند روز گذشته برطرف نشده است.

دولت کره جنوبی پس از آنکه کرونا در کشور همه گیر شد، تصمیم به بستن همه مقاطع تحصیلی از مهد کودک گرفته تا دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها گرفت.

بجز مهد‌های کودک و مراکز مراقبت از کودکان در کره جنوبی، دیگر مقاطع تحصیلی دوره‌های آموزشی خود را به صورت اینترنتی و یا از تلویزیون و با استفاده از فضای مجازی دنبال می‌کردند.

با توجه به اینکه در چند روز گذشته هیچ موردی از ابتلا به کرونا در کره جنوبی به ثبت نرسیده است، وزارت آموزش و پرورش این کشور تصمیم گرفت دانش آموزان دبیرستانی از روز ۱۳ می‌به مدارس بازگردند و دیگر مقاطع تحصیلی نیز از روز اول ژوین تحصیل در مدرسه را از سر می‌گیرند.

دستکم ۳۰ درخواست عمومی در این روز‌ها تسلیم دولت شده است مبنی بر اینکه در تصمیم روز دوشنبه خود برای بازگشایی مدارس تجدید نظر کند.

کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که پس از ۴ روز اولین مورد مبتلا به کرونا در داخل کشور شناسایی شده است و ۳ مورد ابتلای دیگر هم مربوط به مسافرانی است که به کشور بازگشته اند.

مورد جدید مربوط به فردی در استان گیونگی در اطراف پایتخت است و ۵۷ نفر از کسانی که با او در ارتباط بودند، تحت نظارت پزشکی قرار گرفته اند.

نزدیک به ۶۵۰ هزار آزمایش کرونا در کره جنوبی از ماه ژانویه تا الان انجام شده است و از میان ۱۰ هزار و ۸۱۰ مبتلا در این کشور ۹ هزار و ۴۱۶ نفر بهبود یافته اند.