به نقل از نیویورک پست، نتایج نظرسنجی مشترک صورت گرفته توسط موسسه های " ایپسوس" و " اکسیوس" نشان می دهد که از هر ۱۰ شهروند آمریکایی، ۹ نفر نگران اند که تعمیق بحران کرونا به فروپاشی اقتصاد این کشور در هفته های آینده منجر شود.

آمریکا اکنون به اصلی ترین کانون درگیر کرونا در جهان تبدیل شده تا جایی که بیش از ۵۷ هزار آمریکایی بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند که این رقم حتی از تلفات این کشور در طول جنگ ویتنام نیز بیشتر بوده است.

کلیف یانگ، مدیر امور آمریکا در موسسه ایپسوس گفت: در شرایطی که چالش های سلامتی به قوت خود باقی هستند، اقتصاد به میدان اصلی نبرد با کرونا در امریکا تبدیل شده است. فشارهای زیادی روی بخش های مختلف اقتصادی وارد شده است اما فکر می کنم زیرساخت های قوی برای تحمل این فشار وجود دارد.

در این نظرسنجی هم چنین ۸۸ درصد پاسخ دهندگان متمایل بعه دموکرات ها و ۵۶ درصد پاسخ دهندگان متمایل به جمهوری خواهان گفته اند که نگران کاهش زودهنگام محدودیت های رفت و آمدی هستند. روند بازگشایی بخش های اقتصادی در برخی از ایالت های در اختیار جمهوری خواهان آغاز شده است.

هم چنین ۲۸ درصد شرکت کنندگان گفته اند که از زمان شیوع کرونا دارای مشکلات عصبی شده و ۴۷ درصد نیز گفته اند در میزان درآمدهای آن ها مشکلاتی پیش آمده است.

این دو موسسه در گزارش مشترک خود گفته اند که مشکلات روانی، عاطفی و شغلی پیش آمده برای شاغلین آمریکایی بر اثر شیوع کرونا می تواند بر روی بهره وری نیروی انسانی و سرعت بازگشت فعالیت ها به زمان قبل از بحران اثر منفی زیادی بگذارد.  

تاکنون بیش از ۲۶ میلیون آمریکایی برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده اند که این رقم بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ معاصر این کشور بوده است.