دکتر پیام طبرسی در پاسخ به این سوال که آیا با آغاز به کار مشاغل از هفته آینده امکان شروع پیک دوم اپیدمی کرونا وجود دارد؟، اظهار کرد: پاسخ به این سوال بسیار مشکل است، با این حال وقتی ارتباطات اجتماعی افزایش پیدا کند، احتمال ایجاد این پیک وجود دارد و متاسفانه ممکن است موارد مرگ و میر و تلفات پیک دوم از پیک اول بالاتر باشد، چراکه افرادی درگیر می‌شوند که بیماری زمینه‌ای و سن بالاتری دارند.

وی با بیان اینکه تمام امید ما به تمهیدات درنظرگرفته شده از سوی دولت و وزارت بهداشت است، ادامه داد: برنامه‌ای که در گفتار و به صورت مکتوب اعلام شده، برنامه مناسبی است، ولی باید اجرا و نظارت بر آن نیز مناسب و مطلوب باشد.

دکتر طبرسی به گزارش منتشر شده در رابطه با مراجعه بیماران سرطانی به داروخانه‌ها برای دریافت دارو‌های خاص اشاره کرد و گفت: در این گزارش تصویری بیماران مراجعه کننده در وضعیت بسیار نامناسبی قرار داشتند، به گونه‌ای که اگر مریض هم نبودند، در این شرایط حتما مبتلا می‌شدند. این مسایل باید توسط دولت و وزارت بهداشت نظارت و ساماندهی شود، در غیر اینصورت با شروع به کار مشاغل و تجمع افراد، صد در صد انتقال عفونت انجام خواهد شد، چراکه بیماری هنوز به طور کامل کنترل نشده است.

رئیس مرکز تحقیقات سل بالینی و اپیدمیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه اپیدمی مدیریت شده و آمار آن رو به پایین است، اظهار کرد: این آمار موفقیت آمیز نتیجه اقداماتی مانند در خانه ماندن افراد و کاهش برخورد‌های اجتماعی بوده که طی دو سه هفته قبل انجام شده، بنابراین باید درباره ادامه این مساله با این شرایط بیشتر فکر شود.

بنابر اعلام کانال خبری دانشگاه شهید بهشتی، دکتر طبرسی خطاب به مردم توصیه کرد: افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سالمندان به هیچ وجه از خانه خارج نشوند. همچنین تعطیلی دانشگاه و مدارس نیز به خاطر در خانه ماندن بچه‌ها بوده نه حضور آن‌ها در اجتماع. تنها افرادی از منزل خارج شوند که واقعا برای برنامه اقتصادی و امرار معاش مجبور هستند. شعار در خانه بمانیم را حفظ کنیم تا ببینیم تا آخر اردیبهشت کنترل بیماری به چه وضعیتی می‌رسد.