پس از تمدید وضعیت اضطراری تا ۲۸ روز دیگر در انتاریو، مشاغل غیرضروری نیز در پرجمعیت ایالت کانادا تعطیل شد.

داگ فورد نخست وزیر دولت محلی ایالت انتاریو در مورد اقدامات مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ گفت: مدارس در انتاریو تا چهارم ماه مه (۱۵ اردیبهشت) باز نخواهند شد.

فورد در ادامه افزود: اقدامات مهار شیوع بیماری کووید ۱۹ در ایالت انتاریو همچنان ادامه دارد و هنوز زود است که اقدامات محدودیتی کاهش یابد.

انتاریو یکی از ایالت‌های کانادا است. از لحاظ جمعیت و فعالیت اقتصادی بزرگ‌ترین و قوی‌ترین استان کانادا می‌باشد. مرکز آن تورنتو است و اتاوا (پایتخت کانادا) نیز در آن قرار دارد.

انتاریو پیشروترین ایالت کانادا در زمینه تولید است و ۵۲ درصد از کل تولید ارسالی کشور از این ایالت می‌باشد.

به گزارش رویترز، بیش از نیمی از مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در کانادا، در استان کبک رخ داده که دومین استان پرجمعیت در میان ۱۰ استان این کشور آمریکای شمالی است.

نکته قابل توجه دیگر اینکه براساس آمار استان کبک؛ حدود ۶۰ درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان در خانه‌های سالمندان یا تاسیسات نگهداری درازمدت از بازنشستگان رخ داده و یک چهارم خانه‌های نگهداری سالمندان و افراد ناتوان، دستکم یک مورد مرگ مربوط به کووید ۱۹ داشته‌اند.

به نوشته نشریه مونترآل گازت، گروه کاتاسا مالک و اداره کننده این آسایشگاه در وست آیلند مونترآل که ۶ آسایشگاه دیگر بازنشستگان و سالمندان را نیز در اختیار دارد، برای نگهداری هر نفر، ماهانه ۱۰ هزار دلار کانادا دریافت می‌کند. مسئولان این گروه برای پاسخگویی در این باره، در دسترس نبوده‌اند.

از زمان شناسایی ویروس کرونا (و بیماری کووید ۱۹) تاکنون و براساس آمار رسمی در کانادا، تاکنون ۲۶ هزار و ۲۰۶ نفر به آن مبتلا، هشت هزار و ۸ نفر تعداد بهبودیافته و ۸۲۳ نفر نیز جان باخته‌اند.